ברדה: "כולנו איתך, שיר. מצפים לשובך לכר הדשא"

שיר צדק ואלונה ברקת
שיר צדק ואלונה ברקת | מאיר אבן חיים

קפטן הפועל באר שבע הביע תמיכה בבלם שנטל חומרים אסורים: "אתה עובר רגעים לא פשוטים, כל השחקנים והמועדון איתך". וגם: מקרי העבר מראים שספורטאים שנטלו את החומר המדובר הורחקו לתקופה ממושכת

(גודל טקסט)

הפועל באר שבעה הודיעה הבוקר (שני) ששיר צדק נכשל גם בתוצאות הבדיקה השנייה של בקבוקון B והמשמעות היא שהבלם נטל חומר אסור ועל סמך מקרי העבר הוא עלול לספוג עונש הרחקה של עד שנתיים.

אליניב ברדה, קפטן הפועל באר שבע, התייחס לפרשה והביע תמיכה בחברו: "שיר אתה חבר אמת, מנהיג וקפטן. עברנו יחד רגעים של הצלחות, תארים ופסגות. אתה עובר עכשיו רגעים קשים ולא פשוטים. שיר – אנחנו, השחקנים והמועדון, מאמינים בך, אוהבים אותך, מחבקים אותך, תומכים בך ומצפים לשובך לכר הדשא יחד איתנו – להמשיך יחד את המסע המשותף שלנו. כולנו איתך, שיר". גם מאור מליקסון פרסם תמונה של כל השחקנים בעמוד האינסטגרם שלו וכתב: "שיר אתה חבר אמת, מנהיג וקפטן".



השוער גיא חיימוב צייץ גם כן למען הבלם: "שיר אתה חבר של אמת, מנהיג וקפטן. עברנו יחד רגעים של הצלחות, תארים ופסגות. אתה עובר עכשיו רגעים קשים ולא פשוטים. אתה חבר של אמת, מנהיג וקפטן. עברנו יחד רגעים של הצלחות, תארים ופסגות. אתה עובר עכשיו רגעים קשים ולא פשוטים".

בהודעת הרשמית שפרסמה הפועל באר שבע נכתב: "המועדון סמוך ובטוח בתום ליבו של שיר ומאמינים שכך יתברר גם בדיון באופ"א. בד בבד, ממשיך המועדון לקיים את הבדיקות הפנימיות הנדרשות". בקבוצה בודקים בין היתר את החשש שצדק נטל את התוסף במסגרת תרופה למניעת השמנה.


הביע תמיכה בצדק. ברדה (מאיר אבן חיים)

החומר שנמצא בגופו של צדק נקרא אוקטופמין המצוי בתוספי תזונה. התוצאה של לקיחת החומר בין השאר הינה זירוז קצב חילוף החומרים בגוף, ללא השפעה על קצב הלב ולחץ-הדם ופירוק תאי שומן אגב הגברת התרמוגנזה, הוא תהליך יצירת החום בגוף, השורפת לשם כך קלוריות.

חומר האוקטופמין שנמצא בדמו של שיר צדק נכלל בתוספי מזון שמורידים אחוזי שומן ומסייעים לחיטוב שרירים, שמה שמעלה את החשש שהשחקן נטל אותו עצמאית כדי לסייע במניעת השמנה. החומר מדרבן את פעילותם של קולטני B-3. הוא מסייע לזירוז קצב חילוף החומרים בגוף, ללא השפעה על קצב הלב ולחץ-הדם ופירוק תאי שומן אגב הגברת התרמוגנזה, שהוא תהליך יצירת החום בגוף, השורף לשם כך קלוריות. אוקטופמין נמצא בשימוש דווקא אצל ספורט הנכים ומאפשר להם להתחרות בצורה טובה יותר.

מקרי העבר מראים שספורטאים שנטלו את החומר המדובר הורחקו לתקופה ממושכת. שחקן הכדורגל מוונצואלה אדגר חימנס הורחק לשנתיים על ידי פיפ"א, גם מרימת המשקולות האוקראינית נטליה סירוטה לזמן ממושך, כמו גם רוכבת האופניים הרוסייה אולגה זבלינסקיה, שהושעתה ל-18 חודשים. גם חוליו סזאר קאסרס מפרגוואי הושעה למשך שנתיים (ושנתיים נוספות בגלל סירובו להיבדק) מכל פעילות בכדורגל בעקבות שימוש בחומר זהה.


נטל חומר אסור. שיר צדק (מאיר אבן חיים)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי