גיא לוזון: "הקהל שלנו לא שמח, צריכים לדעת לחגוג ניצחונות"

גיא לוזון
גיא לוזון | צילום: ערן לוף

מאמן מכבי חיפה ירה במסיבת העיתונאים לקראת פ"ת: "ראיתי איך הפועל ב"ש שמחה אחרי משחק לא טוב בגביע הטוטו וחילחלה בי קנאה, אני חושב שאנחנו צריכים ללמוד מזה". שלומי אזולאי עלול להיעדר ארבעה חודשים

(גודל טקסט)
פגרת הנבחרות הולכת ומתקרבת לסיומה, בשבת ייפתח המחזור השביעי בליגת העל והראשונה לערוך מסיבת עיתונאים לקראת המשחק הייתה מכבי חיפה, שמאמנה גיא לוזון החליט להתייחס למפגש מול מכבי פתח תקווה כבר היום (שני), חמישה לפנים המשחק שייערך בשבת ב-18:00 (שידור ישיר בספורט4).


לוזון פתח עם התייחסות לקראת משחקה של נבחרת ישראל נגד ספרד: "תמיד נאחל לנבחרת ישראל את התוצאה הטובה ביותר שהיא יכולה להביא. עם כל הצער שבעניין אנחנו לא ברמה של ספרד והיא עדיפה עלינו בכל פרמטר".

 


חיסורים: "נכון שיש חיסורי שחקני נבחרות. אני שמח שניקיטה רוקאביציה, לאור השיפור שלו השנה, הוזמן לנבחרת אוסטרליה. אנחנו גאים גם בקוסטדינוב שזומן לבולגריה ובשחקני הנבחרת אולימפית ומאחלים הצלחה לכולם. מנגד אלה שנמצאים עובדים טוב מאוד ומתכוננים מצוין לפ"ת".


לוזון. מסתכל קדימה
לוזון. מסתכל קדימה (דני מרון)


הנדנדה ביכולת: "אני לא חושב שהיינו ברכבת הרים בגלל שעם כל הביקורות והשליליות שלא פרופורציונליות, צברנו הכי הרבה נקודות בשלושת המשחקים האחרונים".


הניתוח שעבר שלומי אזולאי: "כל שחקן בסגל שלנו הוא משמעותי וטוב. יש לנו סגל מספיק טוב כדי שנדע להתגבר גם על הפציעה הזו. מכל הלב אנחנו מוסרים לו את איחולי ההחלמה הכי מהירים שאפשר, אבל זו לא פציעה שגרתית והוא ייעדר בין שלושה לארבעה חודשים. אנחנו מועדון חזק וגדול עם הרבה חברים שיתמכו בו ואנחנו נקבל אותו כחיזוק בינואר-פברואר".


העובדה שטרם נרשם ניצחון חוץ העונה: "אם בעונה שעברה היו לנו ארבעה חודשים בלי ניצחון בית, אז השנה אנחנו באים למשחקי בית ומנצחים וזה הכי חשוב – אנחנו עם 100 אחוזי הצלחה. במשחקי החוץ עדיין לא הצגנו את היכולת וחזרנו עם כמות הנקודות שרצינו, אבל המטרה הראשונה היא להמשיך במומנטום החיובי ולהביא את הנקודות גם מהמשחק מול מכבי פתח תקווה, שהיא יריבה טובה ובמשחק האחרון שלה מול ב"ש הייתה יוצאת מן הכלל. זה יריב עיקש, אבל נבוא לעשות את העבודה שלנו".


הקושי של מכבי חיפה מול מכבי פתח תקווה: "מה שהיה בעונה שעברה לא רלווונטי ונצטרך לבוא בכל הכוח כדי לקחת נקודות משם".



אוהדי מכבי חיפה. צריכים ללמוד לשמוח בנצחונות
אוהדי מכבי חיפה. צריכים ללמוד לשמוח בניצחונות (עדי אבישי)


על כך שהוא רגוע יותר: "אני שואב את הביטחון שלי רק מהשחקנים שלי. אני נמצא איתם בכל יום ואני רואה שהם עובדים בצורה רצינית ולא נותנים להלך הרוח הלא פרופורציונלי לפעמים להשפיע עליהם. הם אלה שמרגיעים אותי, אני נותן להם ביטחון והם מחזירים לי אותו. כל עוד אנחנו ביחד אנחנו נביא את התוצאות הדרושות והראויות. כל משחק עם תוצאה לא טובה אז אנחנו בדאון טוטאלי והולכים לים. אנחנו רוצים לעשות את התוצאה הטובה מבחינתנו ולהיות ממוקדים רק במטרה הקרובה, לא מתעסקים בחישובים עכשיו".


שמחה בניצחונות: "השחקנים והצוות של הפועל באר שבע שיחקו אולי פחות טוב, אבל הם שמחו כל כך – אפילו שזה בגביע הטוטו שזה המפעל הרביעי בחשיבותו – ואני חושב שאנחנו לא מספיק שמחים כשאנחנו מנצחים. בהפועל באר שבע, עם כל הפרגון בקטע הזה, שיחקו לא טוב, אבל שמחת הניצחון הייתה אמיתית ואנחנו כמועדון צריכים לאמץ את זה ולחבק את זה. אסור לנו לקבל ניצחונות כמובן מאליו, כי בכדורגל לא הכל בטוח ואין נקודות בטוחות או ניצחונות בטוחים".


עוד על החשיבות של שמחה מניצחונות: "הם שמחו כמו שאנחנו לא שמחנו כשניצחנו במשחקי הליגה. כשאתה מפסיד ואתה עצוב זה נורמלי. באנגליה אומרים כל הזמן 'תחבק את הניצחון'. אף אחד לא עצוב בניצחון, אין דבר כזה. כולם מאושרים ומתחבקים ולא משנה אם זה גביע הליגה או המדינה באנגליה. יש משחקים פחות טובים מבחינת יכולת וצריך להשתפר, אבל קודם כל אנחנו צריכים כמועדון לדעת לחגוג. להנהלה, לאוהדים, לשחקנים – לכולנו יש אינטרס אחד משותף, שמכבי חיפה תצליח ואנחנו צריכים לשמוח בניצחונות".


המשחק האחרון מול מ.ס אשדוד שהסתיים רק ב-0:1 מול 10 שחקנים: "הגענו מינימום לחמישה-שישה מצבים לגול, ואם היינו מבקיעים אז היינו מנצחים שלוש או ארבע אפס והיו אומרים ששטפנו את המגרש. השליטה שלנו הייתה מוחלטת. זה נכון שהכדורגל לא היה טוטאלי ושוטף, אבל לצפות לכך מאיתנו כרגע, כשאנחנו ממש קבוצה חדשה, זה לא נכון ואני לא חושב שזה מציאותי. הפועל באר שבע הייתה מאושרת גם כשהיא ניצחה את אשקלון בדקה ה-95, ובטח שבגביע הטוטו במשחק חסר חשיבות מבחינתה, אז למה שאנחנו נהיה עצובים? עלינו להיות שמחים בחלקנו. עצבות לא תביא שום דבר, בטח לא לשחקני כדורגל. עלינו להתאזן, להיכנס לפרופורציה ולשמוח בכל ניצחון שאנחנו עושים".
 



שלומי אזולאי. ייעדר תקופה ארוכה
שלומי אזולאי. ייעדר תקופה ארוכה (אריאל שלום)


התחושות אחרי הניצחון על אשדוד: "אני חושב שאפילו אחרי המשחק האחרון יצאנו עם טעם מר, לא שמחנו מספיק כקבוצה, הקהל לא שמח מספיק. משנה שעברה שחקן השדה היחיד שפתח בהרכב זה רועי קהת, אנחנו קבוצה ממש ממש חדשה. להגיד ולצפות שנשטוף את המגרש או נעשה כדורגל טוטאלי זה פשוט או שאני משקר אתכם או את האנשים. אנחנו כרגע צריכים קודם כל לנצח, להביא את התוצאות הראויות ועם זאת להשתפר תוך כדי תנועה ותמיד עדיף להשתפר אחרי ניצחונות. אני והשחקנים יודעים בתוך תוכנו שאנחנו לא נותנים לאנרגיות סביבנו להשתלט עלינו, כי אם ניתן אז נהיה בבעיה. צריך להיכנס לפרופורציות ולא כל ניצחון אז הולכים לאליפות ואם מפסידים אז יורדים ליגה. הכי חשוב שבכל ניצחון נהיה שמחים".


השינויים הרבים בהרכב:
"מי שאומר שיש מרמור במכבי חיפה או שהוא לא יודע את העובדות או שהוא ממציא. אני נמצא עם השחקנים כל היום ואני יודע את האמת. יכול להיות ששחקן כזה או אחר מאוכזב שהוא לא משחק, אבל זה קורה בכל קבוצה – גם במכבי תל אביב, מכבי פתח תקווה, מרמורק או אשקלון. זה טבעי ששחקן שלא משחק מאוכזב, אבל כולם חיוביים ונותנים 100 אחוז. כולנו ביחד. בקבוצה אחרת שחקן מסוים לא מתלבש, אצלנו כל פעם מי שלא מתלבש הופך לכותרת. זה לגיטימי ששחקן לא מתלבש אם רק 18 יכולים להתלבש מתוך 20. כל פעם מהומה כששחקן לא מתלבש. זה דבר טבעי בכל קבוצת כדורגל בעולם. הלוואי שיכולתי לתת לכולם לשחק. לא צריך לעשות מכל דבר בלאגן או אסון. הכל שקט אצלנו ואנחנו מתמקדים במטרה הבאה שהיא המשחק הבא".


מנהל מקצועי שעשוי להצטרף: "עבדתי בקריירה עם מנהל מקצועי ועבדתי לבד, זה לא משנה לי. אין לי שום בעיה שטוני ינחת פה מחר, אבל אלו סתם שאלות היפותטיות ואף אחד לא בא ואף אחד לא הולך. אני לא מעודכן במה שנכתב, לא יודע מה אמרנו (כמועדון, מ.ו) – אני מרוכז רק במשחק הבא".


בקבוצה הוחלט לערוך היום שני אימונים. בצוות המקצועי מקווים לחזק גם את היצירתיות שחסרה לקבוצה בשבועות האחרונים למרות תיקו מול מכבי תל אביב וניצחון על אשדוד. מחר יזכו השחקנים ליום מנוחה וביום רביעי כבר יצטרפו חלק משחקני הנבחרות השונות ואילו בסגל מלא הקבוצה תתאמן רק ביום חמישי.
 


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי