קואנקה: "הייתה תקופה קשה, מעתה אלך ואשתפר"

איסק קואנקה
איסק קואנקה | דני מרון

קשר הפועל באר שבע פתח בהרכב לראשונה ומצא את הרשת ב-1:3 על רעננה, גם אמיר חלאיילה שכמעט עזב הקיץ זכה למחמאות הודות לשער ובישול: "רואים שהוא גולר"

(גודל טקסט)

 הפנים העגומות של אלונה ונאום התוכחה של ברק בכר יצרו אמש (שבת) את הרושם שהפועל באר שבע הפסידה לרעננה. שניהם היו מוטרדים מיכולתה החלשה של האלופה ברוב דקות המשחק והמסר שהתקבל מהמימיקה של נשיאת המועדון ומהתבטאויותיו הבלתי שגרתיות של המאמן היה חד משמעי – עוד ניצחון כזה ואבדנו. מסר נוסף מתייחס לאפשרות שייעשו שינויים בסגל. מי יבוא? מי ילך? המתינו לחלון ההעברות של ינואר.

למזלה של האלופה, השחקן ה-12 שלה, זה שמתרוצץ לאורך הקווים, חומק מהריבוע הטכני ומכלה את זעמו בבקבוקי פלסטיק חפים מפשע, מספק את הסחורה. החילופים שביצע ברק בכר שוב עשו את ההבדל בדרך ל-1:3. הפעם הקלף המנצח היה אמיר חלאיילה, שחקן הרכש מסכנין שחזר לטרנר לאחר חצי עונת השאלה בהפועל רמת גן.

שער נהדר במספרת ובישול לאוגו, שירה את הכדור השלישי לחיבורים, הפכו את חלאיילה לגיבור הניצחון העגום על רעננה. רק מעטים יודעים שחלאיילה כמעט חמק לאלופה בתחילת העונה, על רקע תביעה כספית שהגישה נגדו קבוצתו הקודמת, סכנין, שגרמה לו לחשוב שבאר שבע צריכה לשאת בעלויות. חלאיילה אפילו שקל להחרים את פתיחת האימונים, אך בהתערבותו של מנכ"ל המועדון הדרומי, אסי רחמים, נמצאה הנוסחה שאפשרה את הצטרפותו לסגל.


חלאיילה וקואנקה. הקיץ עבורם היה ארוך מתמיד (דני מרון)

אחד החונכים של חלאיילה בבירת הנגב הוא הבלם לואי טאהא, שהכניס אותו לעניינים ומלווה אותו מקרוב. "אמיר הוא צעיר ומוכשר, אם הוא רק יהיה סבלני הוא גם יגיע רחוק", פירגן טאהא לאחת מנקודות האור הבודדות של באר שבע במשחק אמש. "יש לו כשרון ורואים שהוא 'גולר'. אני עוזר לו בכל דבר, גם באימונים, וגם נותן לו כמה טיפים. שרק ימשיך ככה".

עוד הימור מוצלח רשם בכר כשהחליט לפתוח עם איסק קואנקה מתוך כוונה "להרוויח אותו". הספרדי היה בינוני, אבל בהופעתו הראשונה בהרכב, במשחק ליגה, כבש את שערו הראשון העונה, שסלל את הדרך למהפך. "אני מאושר, ומקווה שהגול שכבשתי יעזור לי להיכנס לעניינים לאחר תקופת התאקלמות קשה. מעתה רק אלך ואשתפר", אמר שחקנה לשעבר של ברצלונה. בקבוצה היו שייחסו את הקאמבק לאנרגיות החיוביות ששאב בפגישתו עם חבריו בנבחרת ספרד. זה קרה בירושלים, ערב ההתמודדות של הספרדים מול נבחרת ישראל במוקדמות המונדיאל.


קואנקה. הגעת ספרד ארצה סייעה (דני מרון)

למסיבת העיתונאים הגיע בכר כשהוא במצב רוח קרבי. "אליפות? ביכולת הזאת אנחנו לא צריכים להסתכל כל כך רחוק. נצטרך לשנות את הדברים, ניצחנו למרות שלא הגיע לנו. נדאג שבפעם הבאה ננצח עם יכולת טובה". על החלטתו להפקיד שוב את הכפפות בידיו של דודו גורש, ולהושיב את גיא חיימוב על הספסל, אמר המאמן: "מי שבכושר יותר טוב ונראה יותר טוב באימונים, ישחק".

דקות של חרדה עברו על האדומים בעקבות פציעתו של טוני וואקמה לאחר התנגשות עם בן והבה, בלמה של רעננה. הגנרל נחתך מתחת לעינו ופרפרים שהודבקו לפצע עצרו את הדימום. במחצית השנייה שיחק וואקמה כשתחבושת אדומה מעטרת את ראשו. אגב, הניגרי סופר כבר שישה מחזורי ליגה עקרים מהבקעה.

לקראת המשחק ביום חמישי מול סטיאווה בוקרשט במסגרת הליגה האירופית עשוי בכר לבצע שינויים בהרכב, כשהוא לוקח בחשבון את משחק הליגה נגד מכבי תל אביב כעבור ארבעה ימים.


וואקמה. 90 דקות נוספות ללא שער (דני מרון)

לא ברור אם הבלם מיגל ויטור יהיה כשיר למשחק מול הרומנים, ובנסיבות הקיימות משימת השמירה על קונסטנטין בודסקו, כוכבה של סטיאווה, תתחלק בין לואי טאהא וחתאם אלחמיד. "לפני שנה שאלו אותי שאלה דומה בנוגע למיגל, ואז המלצתי לאלונה להביא את סרחיו ראמוס", התחכם טאהא. "יחזקו את מה שצריך, אני מסתכל על עצמי ולא דואג מהבחינה הזאת".

ובנימה אופטימית סיכם הבלם: "הכי חשוב לדעת לנצח משחקים כאלה נגד קבוצה קשה כמו רעננה ולקחת את שלוש הנקודות. ברק צדק בביקורת שלו, כי לא היינו מספיק טובים בהתחלה. במחצית השנייה ראינו יותר מחויבות, ואחרי הגול השני המשחק שלנו שטף. בסוף זה יתחבר לנו ונרוץ קדימה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי