נתניה תממש את האופציה על קייטה: "הגדולות יסתערו עליו"

אלחסן קייטה ודיא סבע
אלחסן קייטה ודיא סבע | דני מרון

היהלומים מרוצים מה-1:3 על ק"ש ובעיקר מיכולתם של הזרים, ביניהם הויבך שמנע מהקו שער ודאי והחלוץ מגינאה שהשלים צמד ויצטרף ללא עלות. הבורר דחה סופית את בקשת טוברוק לרכוש את סבע ב-1.2 מיליון ש"ח

(גודל טקסט)

במשך כל השבוע, לאחר ההפסד לבית"ר ירושלים בשבוע שעבר, דיברו במכבי נתניה על הצורך בניצחון מול עירוני קריית שמונה כדי להוכיח שהתוצאה הלא טובה בטדי הייתה מעין פנצ'ר. אמש (שבת) הקבוצה של סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה הוכיחה את זה בגדול, כשגברה במשחק לא קל 1:3 על חיים סילבס ושחקניו. 

"אחרי ההפסד בשבוע שעבר היינו חייבים לחזור למסלול ועוד בטח מול קבוצה קשה שכזו", סיפרו שחקנים בנתניה. "אבל אסור לעצור וצריך להמשיך בקו הזה, כי אם נמשיך אנחנו יכולים לסיים השנה בארבע המקומות הראשונים".

במסיבת העיתונאים ביום שישי דיבר המאמן סלובודאן דראפיץ' על מבחני הבגרות בהם יידרשו חניכיו להראות אופי, ועל כך שהוא רוצה לראות מהם שיפור בנושא זה, אחרי משחקים של נאיביות כמו נגד הפועל עכו. אמש אכן הראו בנתניה קפיצת מדרגה, כאשר גם לאחר שספגו שוויון לא מחויב הם ידעו להתעשת ולהבקיע שער שהחזיר אותם ליתרון כעבור דקה.


דראפיץ' מול סילבס. שחקניו עמדו במבחן (דני מרון)

בנתניה שיבחו את הבלם טים הויבך, שלאחר משחק רע מול בית"ר ירושלים ביום שני, חזר לעצמו ובגדול ובמצב של 0:1 לקבוצתו, הציל מהקו שער ודאי, אבל עם כל הכבוד להויבך, מי שבלט אתמול היה החלוץ אלחסן קייטה, שכבר סופר שער חמישי בליגה מאז הגעתו לקבוצה. "לא סתם חיכינו לו כ"כ הרבה זמן. ידענו בדיוק מה רצינו", אמרו במועדון. "זה חלוץ שהוא שובר שוויון ובקצב הזה הקבוצות הגדולות יסתערו עליו".

בנתניה מודעים לכך שפתיחת העונה המרשימה של קייטה תגרור התעניינות מהקבוצות הגדולות ולמרות שבקבוצה טוענים שמדובר בשלב מוקדם של העונה, נראה שבקצב הזה האופציה על השחקן תמומש מהר מאוד. למועדון אופציה חינמית על השחקן לעונה נוספת מעבר לעונה הנוכחית, כאשר בנתניה יכולים להודיע על מימוש האופציה עד סוף העונה. "ביכולת הזאת, זה לא יהיה מפתיע אם יממשו את האופציה ואז ימכרו אותו" אמר בחצי חיוך אחד השחקנים.


קייטה. הקבוצות הגדולות עוד יסתערו? (דני מרון)

אחד הנושאים שיותר העסיקו אמש את אנשי נתניה היה המחדל בכניסה למשחק: בשל תקלה במערכת הכניסה של משרד הכרטיסים "לאן", כך לפי נתניה, נכנסו קרוב לכ-1000 אוהדים ללא כרטיס, כדי לזרז את זרימת הקהל. בנתניה ראו מספר דקות לפתיחה כי אם לא יעשו זאת, כמות גדולה של קהל פשוט תישאר בחוץ עוד זמן רב. בשל התקלה, בנתניה ידרשו ממשרד הכרטיסים הגעה למעין הסדר פיצוי בשווי של 1000 כרטיסים כפול המחיר הממוצע של כרטיס למשחק-כחמישים שקלים וזאת עוד ללא עמלות.

בנוגע לבוררות של המועדון מול בית"ר טוברוק לגבי דיא סבע, בקבוצה שמחו אמש לקבל את סבע שהם רגילים לראות, כאשר הקשר כבש את השער שהחזיר את היתרון לקבוצתו ועלה למניין של עשרה שערים. לאחר שהבורר תגר עמיאל דחה את בקשתה של טוברוק לרכוש את השחקן, כעת יגישו שני הצדדים את הסיכומים לבוררות בתוך שישה שבועות ולאחר מספר שבועות בודדים, הבורר יפסוק את החלטתו.

ומה בנוגע לפציעות? בנתניה העדיפו לא לסכן אמש את ערן לוי שסבל מכאבים בברך ומגב תפוס וכמו כן את קובי מור, כאשר למשחק הליגה הבא, נגד בני סכנין ביום שבת, שניהם צפויים להיות כשירים. דן גלזר, שהחל לערוך אימונים עם כדור, ינסה לערוך מספר אימונים מלאים השבוע, ורק אז יוחלט אם יהיה בסגל.

אביב אברהם, שחזר מפציעה ורשם משחק מצויין, סיכם: "זה אולי מקרי שלא שיחקתי בשני ההפסדים היחידים שלנו, אבל אני חושב שיש פה סגל טוב וקבוצה טובה. כל שחקן שחסר, יש לו מחליף טוב. יש פה קבוצה צעירה ואנחנו משחקים ממשחק למשחק, ואני לא אומר את זה בגלל הקלישאה. שאנחנו מנצחים משחק, אנחנו מסתכלים בסה"כ על המשחק הבא ולא מדברים יותר מדי או מסתכלים רחוק. יש לנו חדר הלבשה מגובש מאוד ואנחנו חברים טובים ואנחנו באים שמחים מאוד לכל אימון. היו משחקים שלא שמרנו על היתרון והיום ידענו לחזור להוביל ואולי זה היה משהו מנטלי, אבל עברנו את זה ואני חושב שאנחנו קבוצה טובה, שלא משנה נגד איזו קבוצה ניכנס לפיגור, אנחנו נרים את הראש ויש לנו שחקני הכרעה-ערן, דיא וקייטה".


"נרים את הראש מול כל קבוצה גם בפיגור, יש לנו שחקני הכרעה" (דני מרון)

על הכושר הטוב והקצב הגבוה בו משחקת הקבוצה: "יש לנו את אחד ממאמני הכושר הטובים בארץ, יניב מדר, שעובד איתנו מאוד קשה, אבל גם כל שחקן נותן מעצמו יותר ורואים את זה על המגרש. אנחנו מדברים על זה שבכל משחק ניתן עד טיפת הדם האחרונה". 

בתוך כך, בנתניה יצטרכו להגיש לבית הדין של ההתאחדות לכדורגל עד מחר בבוקר דו"ח לגבי הממצאים באשר לזהות אותו משליך שקית גרעינים על הקוון, במשחק מול בית"ר ירושלים. מנכ"ל המועדון, ניב גולדשטיין ציין בפני הדיין נועם לובין, כי המועדון שוכר בלש ממשטרת נתניה ועוד שני בלשים סמויים, כאשר בנוסף לקבוצה ישנם צילומי האבטחה ממשטרת מוריה בנוגע לאותה תקרית בטדי. ההחלטה הסופית תינתן ביום רביעי.

דיא סבע. יכול להשאיר את הסאגה מאחוריו (דני מרון)
דיא סבע. יכול להשאיר את הסאגה מאחוריו (דני מרון)

בנוסף, הבורר עמיאל תגר דחה הבוקר באופן סופי את בקשת בית"ר טוברוק לרכוש את דיא סבע תמורת סכום של 1.2 מיליון ש"ח ובעצם דחה את הדיון המחודש בנושא. בית"ר טוברוק תגיש את סיכומי התביעה עד שישה שבועות ונתניה תידרש להגיש אחריה ורק לאחר מכן יפסוק הבורר.

הבורר תגר אמר: "ספק בעיני אם יש מקום להגיש בקשה לעיון מחדש בהחלטה, מקום בו לא השתנו בנסיבות, במקרה כזה, מדובר למעשה בערעור על ההחלטה. יחד עם זאת, לאור התוצאה לגופו של עניין אליה הגעתי וכדי למנוע הגשת בקשה שמהותה זהה (שהרי הודעת בית"ר טוברוק מיום 16.10.17 לא הייתה בגדר בקשה), אצא מהנחה כי מדובר בבקשה לגיטימית. בית"ר טוברוק הגישה תביעה ובה עתרה לחייב את מכבי נתניה לשלם לה את שוויו המסחרי של השחקן דיא סבע. התביעה מושתת על הסכם שנחתם בית"ר טוברוק לבין מכבי נתניה ביום 10.8.16, על פיו מכבי נתניה רוכשת את הזכויות בשחקן. כידוע, כתבי הטענות הם שקובעים את המחלוקות שבין הצדדים, וכל עוד לא תוקנו, יש להכריע במחלוקות אלה בלבד. על אחת כמה וכמה, כשהתובע מעלה טענה להיפוך הסעדים: לא קבלת 'שווי השחקן' בתמורה להעברת הזכויות, אלא קבלת הזכויות בשחקן בתמורה לתשלום שישולם על ידו. מבלי להיכנס לגופן של טענות בית"ר טוברוק לגבי הסכם חדש, הרי שכל עוד לא תוקנה תביעתה ובשים לב להתנגדות הנחרצת של מכבי נתניה לעמדתה, יש להכריע במחלוקות העולות מכתבי הטענות הנוכחים. לפיכך, אינני סבור כי יש לשנות את החלטתי מיום 19.10.17".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי