הק"ש ששבר? מכבי חיפה נראית זוועה תחת גיא לוזון

גיא לוזון
גיא לוזון | דני מרון

הירוקים כבר ארבעה משחקים רצופים ללא ניצחון בכל המסגרות ורון עמיקם משוכנע שהצעד הבא כבר ברור לכולם, כי בקצב הזה הפלייאוף התחתון מחכה להם. על הלחץ שמקרין המאמן, האגו בהתקפה והשיטה שלא קיימת

(גודל טקסט)

לאורך כל המשחק אתמול ניקרה בראשי המחשבה מה עובר על אותם עשרות אלפי אוהדי מכבי חיפה שהחליטו לא להגיע לקריית שמונה. הם יושבים מול המסך כשבמקביל משחקת הפועל חיפה ותוך דקות אחדות מתרגמת את הכדורגל השמח שלה לעוד ניצחון. מה עושים, מזפזפים? מגניבים מבט כדי להבין איך זה ייתכן? מה המותר של יואב כץ על יעקב שחר? קבוצה ברבע תקציב, עם מאמן שכבר קברו מזמן, עם כפול נקודות, כפול שערים. מה קורה פה?

יש הרבה שאלות ולא מעט תשובות. התהייה הגדולה היא מה נהיה מגיא לוזון? היו לו הבלחות: מכבי פ"ת של אמצע העשור הקודם, בני יהודה, סטנדרד ליאז' בעונה הראשונה, אפילו ניצחון על אנגליה הצעירה. היום הוא לחוץ, מאוד לחוץ, וזה מקרין על הקבוצה הלחוצה שלו.

בדקות הסיום הוא זורק למערכה את כל חלוצי המטרה שיש לו. מוציא קשר יצירתי, מכניס חלוץ. עכשיו יש פקק למעלה. אין אגפים, אין ממש חלוקת תפקידים. עומר דמארי יורד לאחור, משאיר את הרחבה לקאיו וקלאוס – מי מבדיל ביניהם? – והאגו שלהם מעלים את מוחמד עוואד. ככה לא מנצחים משחק, אפילו לא משווים תוצאה. איתמר ניצן לא עוצר במקרה שער של קאיו. אם הבעיטה הייתה יותר איכותית, הוא לא היה עוצר אותה.

מכבי חיפה נראית זוועה. יש רגעים ארוכים, ממש חלקי משחק רצופים, שאתה מנסה למצוא איזו סיסטמה. לחץ על הכדור, נגיעה אחת בכדור ותנועה מהירה, הנעת כדור כלשהי. אין כלום. הכל מקרי, אקראי, לא מחובר, לא יצירתי.


הכל מקרי, אקראי, לא מחובר, לא יצירתי (סוכנות ג'יני)

זה בסדר להפסיד בקריית שמונה, מכבי חיפה עושה את זה קבוע, גם לפני גיא לוזון. זה נורא להפסיד לקריית שמונה בינונית מבלי שאפילו התקיים קרב. קריית שמונה עשתה התקפה מתפרצת מפוארת – כמו שקבוצות של סילבס יודעות לעשות – אחמד עאבד מסר להאסלביינק, רץ לעומק במהירות, קיבל מסירה בחזרה ובעט כדור חלש ששוער הנבחרת המהולל, עמרי גלזר, הצליח לא לעצור. עאבד עשה במהלך אחד יותר ממה שעשתה מכבי חיפה בחודש האחרון.

וזה לא סתם הפסד. תסתכלו על הטבלה. הפועל ב"ש, מכבי ת"א ובית"ר ירושלים, זה חצי פלייאוף עליון. הפועל חיפה, כמו שהיא רצה, תהיה בטוח שם, וכמו שנראית מכבי נתניה, רק משהו לא ברור ימנע ממנה כניסה. נשאר כרטיס אחד, וקריית שמונה ניצחה במאבק הישיר עליו את מכבי חיפה. ככה חיפה לא תהיה שם, לא תתמודד על פלייאוף, תעביר את זמנה בשבעה משחקי פלייאוף תחתון. לא בשביל זה שמים תקציב עתק.

הצעד הבא ברור לכולם. אולי יש פה עניינים כספיים, אולי אגו, אולי ליקוי מאורות. מישהו במכבי חיפה באמת צריך לחשוב על אותם מסכנים שנתקעו אתמול עם טלוויזיה רב ערוצית, כשהפועל חיפה ברקע.


אוהדי מכבי חיפה, אלו שבחרו להגיע לקריית שמונה. גם הם סובלים (סוכנות ג'יני)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי