רעש לבן: הכול מאחורי הארכת חוזהו של עידן ורד בבית"ר

עידן ורד
עידן ורד | דני מרון

השיחות הטלפוניות בלילה, נקודת השבר מול הפועל אשקלון, התחושות הקשות ביציע והמעקב מצד הגדולות. בבית"ר הצליחו לשמור על "האוצר", ואפילו נמני בטוח: "העסקה טובה לכל הצדדים". הכול על המהלך שהרגיע את הבירה

(גודל טקסט)

עידן ורד, השחקן הישראלי שנמצא בכושר הכי טוב בליגת העל, חתם על חוזה חדש ומשודרג לשלוש שנים נוספות בבית"ר ירושלים. מפתיע? לא את מי שהיה מצוי בסוד העניינים לאורך כל תקופת המשא ומתן. אחרי מספר שבועות של מגעים, שיחות ופגישות, הגיעו הצדדים, ביום חמישי בערב, להבנות עקרוניות וטיוטות החוזה הוחלפו בין עורכי הדין, הן של השחקן והן של המועדון עצמו. לאחר מספר שיחות טלפוניות בשעות הערב המאוחרות בחמישי ולאחר שהושגו ההסכמות הסופיות, נקבעה הפגישה הסופית, ליום שישי בצהריים, ובה נחתם ההסכם ויצאה גם ההודעה הרשמית, שבישרה על הארכת החוזה לשלוש עונות נוספות בבירה.

אלי אוחנה נציג הבעלים בבית"ר ואבי נמני סוכנו של הקשר, יחד עם שותפו פרנק בלחסן, הם שניהלו את המגעים ואחרי שהחליטו בצוותא להרים הילוך, הדרך לסיכום הייתה קצרה. לאחר נתק קצרצר, חזרו השבוע הצדדים לשוחח ולהיפגש ולאחר שכל צד הבין שהוא צריך ללכת לקראת הצד השני, נסגרו הפרטים והקשר זכה לחוזה משודרג, לשלוש עונות, בשכר שנאמד בכ-220 אלף דולר לעונה. במהלך השבוע התקיימו מספר שיחות ופגישות, שבכולן היו אוחנה ונמני מעורבים באופן אישי. מערכת היחסים בין שניים מהכוכבים הכי גדולים שהיו כאן בכדורגל הישראלי, וההידברות בין שני שחקני העבר, שחתמו בעצמם כשחקנים על חוזים שמנים וכעת נמצאים בשתי פוזיציות שונות, סייעה רבות לצדדים להגיע לסיכום המהיר. 

"קודם כל, מה שחשוב זה השחקן, אם השחקן מרוצה והקבוצה מרוצה, זה אומר שהעסקה טובה לכל הצדדים", אמר סוכנו של ורד, אבי נמני לספורט1. "למרות כל הרעש התקשורתי שהיה לאחרונה, לא נכנסנו ללחצים ואני שמח שבסופו של דבר מצאנו את שביל הזהב. גם הרבה בזכות השחקן, גם הרבה בזכות הקבוצה עצמה, שני הצדדים באו אחד לקראת השני ואנחנו כבר עם הפנים קדימה". 


בסוף כולם מחייכים. נמני, ורד, בלחסן ואוחנה (נימגרופ) 


ורד, היה אמור לסיים העונה את חוזהו במועדון והמשמעות היא שכבר בחודש ינואר הקרוב, הוא היה רשאי לנהל משא ומתן ואף לסכם עם קבוצות אחרות. בבית"ר ירושלים היו מודעים היטב ל'אוצר' שיש להם ביד, בטח בתקופה שבה שוק השחקנים הישראלים אינו משופע בהיצע רחב וידעו כבר מתחילת המגעים שצריך להגיע ומהר לסיכום חדש. הקבוצה נמצאת בעונה מקצועית טובה מאוד, ממוקמת במרומי הטבלה ובמועדון רצו להוריד את העניין מסדר היום, כדי שהשחקן יהיה בראש שקט להמשך מאבקי הצמרת והמועדון עצמו ישמור בסגל את אחד הכוכבים של הכדורגל הישראלי. 

גם ורד עצמו, לא הסתיר את רצונו להישאר במדים השחורים-צהובים ואמר לכל מי ששאל אותו לגבי עתידו בקבוצה, את אותו משפט: "טוב לי בבית"ר, אני אוהב את הקבוצה ואת האוהדים, אני רוצה להישאר כאן, אבל גם רוצה לקבל את מה שאני חושב שמגיע לי". המשפט הזה, היה בעצם הקו המרכזי, שהנחה את נציגיו של השחקן במהלך המשא ומתן, שידע כמובן עליות וירידות, כטבעם של מגעים כספיים, על חוזה חדש. 

נקודת המשבר, הגיעה בשבת שעברה, ביום משחק הבית נגד אשקלון, אז מצא עצמו ורד באופן מפתיע, מחוץ לסגל. במועדון אמרו כי מדובר בשיקולים על רקע מצבו הבריאותי של ורד, אולם השחקן עצמו והאנשים בסביבתו, האמינו כי מדובר במהלך שהגיע כתוצאה מהפערים שנוצרו במשא ומתן והרגישו שראשי המועדון, מייצרים כאן מהלך שנועד להשפיע על זירוז המגעים. מי שפגש את ורד באותה שבת בטדי, יכול היה לראות על פניו, כמה הוא נפגע מהמהלך וכמה הופתע לאחר שהתבשר על השארתו מחוץ לסגל, אולם גם באותו היום, העידו חבריו של הקשר לקבוצה, כי חזר והדגיש את אהבתו לקבוצה ורצונו להישאר בבית"ר. 


מרגע השבר, ועד החתימה. ורד (דני מרון) 


מעכשיו, מרגע שנחתם החוזה באופן רשמי, יוכל ורד להתפנות ולהתעסק רק במה שקורה על המגרש, במטרה להמשיך את אחת העונות הכי טובות בקריירה שלו. עם ארבעה שערים וחמישה בישולים, הוא הפך לבורג המרכזי בהצלחתה של בית"ר העונה. כעת חובת ההוכחה וההמשכיות יהיו מן הסתם על כתפיו והמבחן הראשון שלו יהיה במושבה, מול בני יהודה שתשמח מאוד לקלקל את חגיגות חתימת החוזה של הקשר. אולי לורד יהיו תוכניות אחרות משלו. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי