הבוררות בעניין דוס סנטוס החלה על רקע נתק בין הבלם לאנשי פ"ת

אליסון דוס סנטוס
אליסון דוס סנטוס | ערן לוף

שחקן מכבי חיפה הגיע לדיון במשרדו של רויזן ובחר שלא להתייחס לאנשי קבוצתו לשעבר. המלאבסים דורשים 700,000 יורו טענו בדיון: "אנחנו עשינו אותו". השלב הבא: דיון ההוכחות בפברואר. 4 אוהדי מכבי חיפה הורחקו

(גודל טקסט)

הבוקר (שלישי) החלה במשרדו של הבורר צביקה רויזן, הבוררות בין מכבי פתח תקווה לבין בלם מכבי חיפה אליסון דוס סנטוס, במעמד כל הצדדים, כאשר גם הירוקים היו מעורבים בדיון.

כזכור בקיץ האחרון תבעו אנשי הקבוצה המלאבסית את השחקן ואת הירוקים על כך שהברזילאי הפר את החוזה וסיכם בעל פה בכרמל. רויזן קבע בחודש יולי כי השחקן יעבור מיידית לחיפה אך אפשר לפתח תקווה לתבוע את השחקן.

פתח תקווה שמיוצגת על ידי עו"ד אייל פרבר דורשת סכום של 700 אלף יורו בגין הפרת חוזה. בקבוצה טענו שהפרש השכר בין החוזה שסוכם עם הברזילאי בעל פה לחוזה שנחתם עם סיבוק, הדירה ששודרגה לדוס סנטוס באמצע העונה ועוד אלו הגורמים שלטענתם יביאו להתחשבות הבורר צבי רויזן.

דוס סנטוס
דוס סנטוס. התעלם מקבוצתו לשעבר (ערן לוף)

דוס סנטוס, המיוצג על ידי עו"ד רועי רוזן ויובל שדמי, מכחיש את הטענות של פ"ת. מדובר בדיון ראשון בין הצדדים ונראה כי הבוררות תימשך זמן רב. ראוי לציין כי דוס סנטוס בחר לשמור על נתק מאנשי פתח תקווה שהגיעו לדיון. את מכבי חיפה ייצג עו"ד עופר בן אסא. יש לציין, שלפי מעורבים בכתב הבוררות, למרות הצהרותיה של מכבי פ"ת בסוף חודש אוגוסט, הקבוצה לא הסירה את התביעה הקבוצתית נגד הירוקים ובעצם הבורר רויזן איחד את הבוררות לתיק אחד: תביעה של פ"ת נגד דוס סנטוס ופנייה של פ"ת כנגד מכבי חיפה. 

במהלך הדיון שנערך כשעה, כל צד השמיע בצעקות את טענותיו המשפטיות, זעם ע"וד רוזן זעם על הרצון של אנשי פ"ת לתבוע את השחקן באופן אישי על כך שלטענתם הסכים בעל פה להישאר עונה נוספת  בקבוצה. בשלב מסויים המלאבסים פנו לנציגי חיפה ואמרו: "אנחנו אלה שעשינו את השחקן". בתגובה, נציגי חיפה ענו להם כאשר בשלב זה הרוחות התלהטו: "אתם לא עשיתם אותו, הוא הגיע למה שהוא הגיע בזכות". נציגי חיפה גם טענו לתביעה כוחנית ותביעת סרק, כאשר ערך התביעה עצמו מוערך בשלושה מיליון שקלים. השלב הבא בדיון ייערך ב-11 פברואר, בו ייערך שלב ההוכחות הכולל עדים מטעם שתי הקבוצות.

בתוך כך, בית משפט השלום בחיפה הרחיק ארבעה אוהדים שנעצרו במהך המשחק מול סכנין מהמגרשים. גבר בן 20 תושב אשדוד החשוד בהשלכת אבוקה הורחק לחצי שנה. שלושה אוהדים נוספים הורחקו ל-30 יום בשל תקיפה והכשלת שוטרים. הירוקים מקווים שבכך יימנע בית הדין של ההתאחדות לכדורגל מענישה חמורה נגד המועדון בדיון ביום רביעי. במכבי חיפה מתכוונים לפעול ישירות דרך בתי המשפט נגד אותם אוהדים ולהביא את שמות האשמים לבית הדין של ההתאחדות לכדורגל מחר אז ייערך דיון בעקבות הבקשה של תובע ההתאחדות לכדורגל להעמיד את הקבוצה לדין. מדובר בדיון שלישי העונה של חיפה בעקבות השלכת אבוקות ומוצרי פירוטכניקה לכיוון כר הדשא, והם מבינים כי הקבוצה צפויה לספוג קנס כספי כבד. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי