קרויף: יש בעלים ללא ידע בכדורגל, שמתערבים בנושאים מקצועיים

ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף | דני מרון

רמז לגולדהאר? מאמן מכבי תל אביב בטורו ל'טלחרף': "בתשעה מקרים מתוך עשרה, זה לא יצליח ולא משנה כמה המועדון גדול". על ההתאחדות ההולנדית: "צריכה זמן כדי לבחור את האנשים הנכונים"

(גודל טקסט)
בזמן ששחקני מכבי תל אביב עדיין נמצאים בפגרה, טורו של ג'ורדי קרויף פורסם היום (שני) ב'טלחרף' ההולנדי. מאמן הצהובים סיפר על השינוי שלו מעמדת המנהל המקצועי לתפקיד המאמן, המעורבות של בעלים בהחלטות המקצועיות ונבחרת הולנד.


ג'ורדי פתח את טורו: "אני עוקב בקשב אחרי קבלת ההחלטות של ההתאחדות ההולנדית. אני מבין שהם ניצבים בפני שתי החלטות גורליות. מינוי מנהל טכני ומאמן. ההשלכות הללו ישפיעו על העתיד, והסיטואציה הזו מטרידה אותי. במשך שנים ארוכות היו אלה בעלי מקצוע שהתוו את הדרך של נבחרת הולנד. צריך ידע משמעותי ואמין כדי לבחור מאמן, מישהו שיודע לבחון את הסיטואציה בצורה המתאימה ביותר. אין אדם כרגע בהתאחדות ההולנדית שמסוגל ליישם את התוכניות, ואסור להתעלם מהבעיות הקיימות".



קרויף בחר להעניק את הזווית שלו להבדלים בין שני התפקידים שמילא בקריית שלום: "אלו שני תפקידים שונים. מנהל מקצועי חושב על העתיד, בזמן שהמאמן מתעסק בהווה. המנהל המקצועי תמיד יעסוק בטווח הרחוק, הוא שם כדי לבצע החלטות שיסייעו לעתיד. המאמן צריך להוציא לפועל את התוכניות לטווח הקצר, ולגרום להם לעבוד. רק המנהל המקצועי הוא האדם שצריך לבחור את המאמן. זה לא עניין של מעמד או אגו, אלא התנהלות בריאה בכדורגל המקצועני. מנהל מקצועי דואג לסקאוטינג, לאימונים ובפועל שומר על הארגון".


על הבעלים בכדורגל העולמי אמר: "יש מועדונים גדולים, בהם יש בעלים ללא ידע בכדורגל והם מתערבים בנושאים המקצועיים. לא חשוב כמה המועדון גדול, בתשעה מתוך עשרה מקרים זה לא יצליח. רק בגלל זה חשוב שההתאחדות ההולנדית תחשוב היטב על המינויים הבאים. חשוב שהמנהל המקצועי והמאמן יהיו מתאימים כדי לעזור לכדורגל ההולנדי והנבחרות". 

 

מסר לגולדהאר? קרויף (דני מרון) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי