"המגנים במשבר, הבלמים לא מתואמים והקשרים לא מבינים את המשחק"

אלירן עטר ואייל גולסה
אלירן עטר ואייל גולסה | ערן לוף

ביקורת חריפה על ההתנהלות המקצועית במכבי ת"א לאחר ה-2:2 מול הפועל חיפה, גם קיארטנסון חוטף. אבי ריקן צפוי לחתום על חוזה חדש לשלוש שנים למרות גישושים מהפועל ב"ש ומכבי חיפה. צפו בתקציר

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב כבר לא תשיג את 29 הנקודות שהציב כמטרה המאמן ג'ורדי קרויף עד סיום הסיבוב הראשון, כך הבינו השחקנים בצהוב לאחר ה-2:2 אמש (ראשון) נגד הפועל חיפה. הקבוצה התל-אביבית שיחקה לכאורה טוב יותר מאשר בשבועות האחרונים, אבל גורמים המקורבים למועדון טוענים כי הקבוצה אינה מאומנת, אינה מחוברת מקצועית וכל החוליות במגרש לא מתפקדות.

גם קרויף נשמע מאוכזב בסיום: "הראינו אופי, תשוקה וקצב, אבל היינו צריכים לנצח. הפועל חיפה שיחקה טוב, בעיקר בהתקפות המתפרצות אחרי איבודי הכדור שלנו. לא נהניתי מהמשחק. נכון שהראינו תשוקה, אבל כשרצים לאליפות צריך לנצח ואת המשימה הזו לא השגנו. הפועל חיפה הראו שהם יריב טוב וראוי והם לא תופעה מקרית. הם הפגינו את הכוח והעוצמה שלהם. הם טריים ויש להם הרבה אנרגיות ומוקדם לומר מה יהיה בחודש מאי. ניסיתי לתת לשחקנים כמו כריסטיאן באטוקיו מנוחה. חלק מהמצבים של חיפה התחילו מאיבודי כדור שלנו, וכשמאבדים כדור באזורים מסוכנים ושחקני היריב רצים ומאמינים, זה מה שקורה כי התקפות מתפרצות זו העוצמה של הפועל חיפה".

גורמים המקורבים למועדון העבירו ביקורת חריפה על המאמן ההולנדי והיועץ המקצועי סטיב מקלארן. "המגנים דוידזאדה וייני נמצאים במשבר והיכולת שלהם להצטרף ולעזור מהאגפים אינה ברמה של קבוצה השואפת לאליפות. הבלמים טיבי ובאבין לא מתואמים וכל פריצה או כניסה לרחבה הופכת לחצי גול. הקישור האחורי כמעט לא קיים בחילוץ כדורים וכל איבוד כדור מזעזע את הביטחון של כולם. יש בקו האחורי שחקנים ללא כישרון והם לא מבינים את המשחק. גם ניהול המשחק תמוה – לא מובן מה ג'ורדי מיהר להוציא את אור דסה ולהכניס את באטוקיו כשמכבי הובילה". גם החלוץ וידאר קיארטנסון חוטף על המשחק האנמי, חוסר הביטחון והמיומנות ברחבה שנעלמה.

אייל גולסה, שפתח בהרכב והיה המצטיין בשורות הצהובים, דווקא נשמע אופטימי: "נראינו כמו מכבי ת"א האמתית, אבל אנחנו עדיין צריכים לעבוד ולהשתפר. אני שמח לחזור אחרי שהיו לי פציעות בשל התפקיד בו אני משחק והתאקלים שאני מקבל. אני לא חושב עכשיו על לחזור לאירופה, טוב לי במכבי ת"א. לא סתם הפועל חיפה נמצאת בצמרת. התכוננו טוב, אבל חסרה לנו רגל מסיימת".

עטר וגולסה. איך יוצאים מהבור? (ערן לוף)
עטר וגולסה. איך יוצאים מהבור? (ערן לוף)

הקשר אבי ריקן, שכבש את השער הראשון, אמור לקבל בקרוב הצעה להאריך את חוזהו, שמסתיים בקיץ הקרוב. ההחלטה להשאירו כבר התקבלה והמנכ"ל בן מנספורד צפוי לטפל בזה בתקופה הקרובה. מסתמן שריקן יחתום על חוזה לשלוש שנים, וייתן עדיפות לצהובים על פני גישושים שהגיעו בחודשים האחרונים מכיוונם של מכבי חיפה והפועל באר שבע.

למרות התוצאה המתסכלת, לא צפויים זעזועים משמעותיים בקריית שלום. מה יקרה אם שרשרת האכזבות תימשך גם בחצי גמר גביע הטוטו מול עירוני קריית שמונה (רביעי) ובליגה נגד מ.ס אשדוד האחרונה בטבלה (שבת)? אף אחד לא יודע.

אבי ריקן. יקבל חוזה חדש (ערן לוף)
אבי ריקן. יקבל חוזה חדש (ערן לוף) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי