הקבוצה הטובה בישראל: העוצמות של הפועל באר שבע

שחקני באר שבע חוגגים
שחקני באר שבע חוגגים | דני מרון

בכר השתמש בתקשורת כדי לאתגר את חניכיו והצליח. מאמן האלופה לא שיחק לידיים של בן זקן, אבל נפל בחילוף של וואקמה. שרון ניסים מנתח את ה-2:2 המטורף בין הקבוצה מהדרום לבית"ר ירושלים. צפו בתקציר

(גודל טקסט)

"אנחנו פחות עוצמתיים מהעונה שעברה", זה המשפט שהדהד בחדר ההלבשה של הפועל באר בסוף השבוע מאז שברק בכר התבטא כך במסיבת העיתונאים לקראת המשחק. השימוש המושכל של מאמן הפועל באר שבע בתקשורת אל מול שחקניו ממשיך לעבוד, בכר ניסה לאתגר את חניכיו והצליח.

באר שבע נתנה אתמול (שני) הופעה גדולה כזו שלא מותירה ספק מי הקבוצה הטובה בישראל וכנראה שגם בפער לא קטן. בית"ר ירושלים המוכשרת לא הייתה יכולה לעמוד מול העוצמה והאגרסיביות של האלופה.

בני בן זקן עלה בהרכב שהמסר שלו לשחקנים הוא אחד, תתגוננו תעיפו כדורים קדימה ובואו נתפלל שיקרה משהו טוב. עיקר החוזק של בית"ר הוא בהתקפות המעבר, בן זקן בחר בשלישיית קישור שמסוגלת רק להתגונן ולא יותר. גם הניסיון הזה להתמודד עם האגרסיביות של באר שבע לא עלה יפה, ובדקות ארוכות זה היה נראה לא כוחות.

כל השבוע התלבטו בבירה היכן להציב את אנטואן קונטה, לבסוף הוחלט להציבו בעמדת המגן הימני כדי להתמודד עם טוני וואקמה. בעקבות כך בכר פתח את המשחק כשהניגרי בימין, הכי רחוק שאפשר מהצרפתי.

טוני וואקמה. קונטה לא הצליח לעצור אותו (דני מרון)
טוני וואקמה. קונטה לא הצליח לעצור אותו (דני מרון)

קונטה שחקן טוב אבל הוא לא שחקן ממושמע טקטית ובטח לא מחויב הגנתית, וכשוואקמה חזר לאגף שמאל הוא לא ממש היה שם כדי להצר את צעדיו. כמות המצבים שבאר שבע הגיעה אליה באצטדיון טדי הייתה אמורה להספיק לניצחון, אבל הקלישאה המוכרת עבדה גם אתמול כשאתה לא כובש אתה לרוב תספוג.

בכר ביצע שלושה חילופים אמש, מליקסון שלא היה כשיר ב100% הוחלף על ידי קואנקה כדי להציב שחקן רענן ולהדק את האגף הימני. הספרדי, בדקות המועטות ששיחק, הספיק לאבד יותר כדורים מאשר לדייק בהם ולבסוף גם שער השוויון הגיע דרך האגף שלו.

בני בן זקן. שלח מסר הגנתי לשחקנים שלו (דני מרון)
בני בן זקן. שלח מסר הגנתי לשחקנים שלו (דני מרון)

דווקא את החילוף של וואקמה אני מתקשה להבין. הרצון לתת לו תשואות מהקהל הייתה מיותרת, במשחק שבו באר שבע הפגינה עליונות כה גדולה אבל לא הכריעה את המשחק, בכר היה חייב להריח טוב יותר את משב הרוח במשחק.

כולם זוכרים כיצד וואקמה בזבז את תוספת הזמן במשחק מול מכבי תל אביב בטרנר, זה בדיוק מה שצריך היה לקרות אתמול.

שחקני בית
שחקני בית"ר ירושלים. "העיפו את הכדור והתפללו לטוב" (דני מרון)

בשורה התחתונה תכניות המשחק של שני המאמנים עבדה מצוין. באר שבע עשתה ככל העולה על רוחה במגרש וכבשה פעמיים. הקבוצה של בן זקן פשוט העיפה כדורים קדימה והתפללה, פעמיים תפילותיה נענו.

אם נסכם את המשחק, ואולי את המחזור, נאמר שששת הראשונות סיימו את משחקן בשוויון, קוראים לזה סטטוס קוו. כל הקבוצות שצפו אמש בבאר שבע הבינו שגם השנה הדברים תלויים רק בה, ואם היא תשמור על יציבות היא גם תשמור על הצלחת.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי