בב"ש הגיבו: מי שמנסה לייצר סכסוכים, יגלה שאנחנו מחוץ למשחק

מיכאל אוחנה
מיכאל אוחנה | אודי ציטיאט

באלופה לא מתרגשים מהקיטורים של מקורבי אוחנה: "חזר מהנבחרת בפוזה. הפרשה תסתיים בפיצוץ מבוקר". החזית עם בכר תעלה בהמשך הייבוש? השחקן כתב: "הדברים לא נאמרו על ידי, אין לי שליטה על מה שאומרים מקורבים"

(גודל טקסט)
רק לפני ארבעה חודשים הוא היה על גג העולם. בזמן שביבי נתניהו החליף מסירות כפולות עם אליניב ברדה באימון המסכם של האלופה לקראת משחקה בבודפשט מול הונבד, ביצע מיכאל אוחנה תנועה טובה בלי כדור והתייצב בין ראש הממשלה ורעייתו שרה כדי למסור דרישת שלום לבנם יאיר, שלמד איתו בתיכון בירושלים.


אלומת אור הזרקורים ליטפה אותו שוב כעבור שבועיים, הפעם בקונטקסט מקצועי. בסיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות אירחה באר שבע את לודוגורץ והכניעה אותה 0:2 בטרנר, בדרך לניצחון על האלופה הבולגרית בסיכום שני המפגשים. אוחנה, שנכנס כמחליף, התכבד בשער השני, האדיר, אחרי בישול של טוני וואקמה. כשהדברים הסתדרו איש מבני משפחתו הענפה של הווירטואוז האשדודי לא הפעיל את הסטופר או רץ לתיבת הדואר הקרובה.




נאום הקיטורים שהופץ נולד לתוך מציאות שונה, הרבה יותר מורכבת. לעולם לא נדע אם מיכאל עשה הגהות לטקסט והשאלה אם החומרים שמהם עשויים חלומות מנופצים הובאו לידיעתו לפני הפצתם בתפוצת נאט"ו תישאר פתוחה. מה שכן, שורשי המתיחות בין אוחנה לבין המאמן ברק בכר לא נטמנו בארבעים דקות החימום המיותר בטדי. "אחרי שאוחנה זומן לנבחרת הרגשנו שינוי מסוים בהתנהגותו", אומרים בטרנר. "מהקמפיין הלפני אחרון הוא חזר עם פוזה".



אוחנה. "חזר עם פוזה, הרגשנו שינוי בהתנהגותו" (דני מרון)


סדרת החינוך לא איחרה לבוא. בכר הדיח את אוחנה מהסגל, בנימוק שמדובר בשיקולים מקצועיים, בזמן שבמועדון נשמעו גרסאות אחרות. היו שטענו שהמאמן תפס את הקשר "על חם" כשהוא מנהל שיחת טלפון במהלך אספה והיו שהיו מוכנים להישבע בנקיטת חפץ שלא היו דברים מעולם.


אוחנה הוא שחקן מוכשר, מהטובים בתפקידו בכדורגל הישראלי. מכירתו לבאר שבע נעשתה מתוך מחשבה על היום שאחרי בוזגלו. בהיררכיה של עונת האליפות השניה היה ברור לבוגר האקדמיה של ג'קי בן זקן היכן מקומו והוא נתפס בעיני חבריו כבחור חברותי ונוח לבריות. את הפן ההומוריסטי שלו למדו להכיר בחגיגות האליפות, כשנטל את ההובלה מסטנדאפיסטים ותיקים ממנו.


בעיטה תמימה ששיגר לפני מספר שבועות במהלך משחקון פנימי כמעט הסתיימה באסון ספורטיבי. בדרכו לשער במגרש האימונים בלהבים פגע הכדור בקדמת החזה של אליניב ברדה וגרם להתמוטטותו. ברדה עבר פעולות החייאה נמרצות, ועד שיצא מכלל סכנה עברו על אוחנה שבעה מדורי גיהנום. חיוור כסיד המתין הקשר האשדודי מחוץ ליחידה לטיפול נמרץ, ורק כאשר קיבל אישור להיכנס לחדרו של הקפטן ולחבק אותו חזר הצבע לפניו בצירוף חיוך של הקלה.



אוחנה מול לודוגורץ. הגיע כמחליפו של בוזגלו, אך כיום המצב מסובך יותר (דני מרון)


ביממה האחרונה נעלמו החיוכים. מול אלה בקבוצה שמציעים למשפחת אוחנה להוריד פרופיל, בנימוק ש"מיכאל עוד לא קרע זוג נעליים בבאר שבע ולא היה פקטור משמעותי בזכייה באליפות השנייה", תמצאו את אלה הטוענים שהיחס כלפיו לא לגמרי הוגן. "אוחנה רואה למשל את קואנקה שמקדים אותו ברוטציה, למרות שהוא לא בדיוק סיפור הצלחה, ואז הגלגלים בראש עובדים שעות נוספות", אומרים בקרבת המועדון.


אפרים דוידי, בלמה הבינלאומי לשעבר של הפועל באר שבע, מנתח את המשבר מזווית שונה ומכניס למשוואה עוד נעלם אחד: "קואנקה היה כוכב גדול בספרד ופה הוא בינוני. גם בכר חושב כמוני, אחרת היה הופך אותו לבאנקר בהרכב. בניגוד אליו, אוחנה משחק לעומק והוא הרבה יותר דומיננטי. יש לו את זה ויכול להיות שהוא צריך לקבל יותר דקות משחק. מצד שני, יש לו בעיה שהוא מחזיק יותר מדי בכדור ואולי הפתיל שלו קצר. לא יודע מה עבר בינו לבין בכר. הסיפור עם הקוקו שכאילו ביקשו ממנו להוריד משגע אותי, קשה לי להאמין שמתעסקים בשטויות האלה בקבוצה מקצוענית כמו הפועל באר שבע. התחושה שלי היא שבכר לא יעבור על הסיפור של אוחנה לסדר היום. מי שפותח איתו חזית משלם ביוקר".



פתיחת החזית מול בכר עלולה לעלות ביוקר (אודי ציטיאט)


עם זאת, מזכירים בטרנר כי פרשות דומות בעבר הלא רחוק, שבהן היו מעורבות משפחות השחקנים, הסתיימו בפיצוצים מבוקרים. "אנחנו לא מחפשים משברים ומי שמנסה בכוח ליצור סכסוכים יגלה שאנחנו מחוץ למשחק הזה", אמרו בסביבתה של אלונה ברקת. 


אז מה הלאה? כבר מחר (חמישי) תתמודד האלופה מול מכבי חיפה בחצי גמר גביע הטוטו ובכר מתכנן רוטציה רצינית בהרכב. יהיה מעניין לראות אם אוחנה מופיע בתוכניותיו של המאמן למשחק הקרוב. ובאשר לתנועותיו של הטאלנט בחלון ההעברות של ינואר – אלוהים גדול.


צילום מסך מאינסטגרם
צילום מסך מאינסטגרם


השחקן עצמו כתב בחשבון האינסטגרם: "הדברים שנאמרו לא נאמרו על ידי, אין לי שליטה על מה שאומרים המקורבים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי