הנהלת עכו השעתה את טוויזר, המנהל הפסיק את עבודתו

אלדד שביט ואיציק טוויזר
אלדד שביט ואיציק טוויזר | ערן לוף

הצפוניים לא אהבו את התנהלות עוזר המאמן, שטינהולץ לקח פסק זמן מעבודתו עד להודעה חדשה. בקבוצה זועמים על ביה"ד, סטנצ'ו: "קיבלנו עונש קשה ודרסטי, ניאבק בכל הכוח". דיווח: קשר ניגרי חתם, בקבוצה מכחישים

(גודל טקסט)
גם בבוקר (חמישי) שלאחר העונש של הפחתת שתי הנקודות, הרוחות בהפועל עכו עדיין סוערות. במשך כל שעות הערב התנהלו מספר שיחות בין חברי ההנהלה לבין יועצים משפטיים כדי להכין את הערעור.


כזכור, הקבוצה נענשה אתמול בהפסד טכני 3:0 מול מכבי פתח תקווה ובהפחתת שתי נקודות, כמימוש עונש על תנאי שעמד נגדה בעקבות שיתוף שחקן שלא כדין במשחקי גביע טוטו בתחילת העונה. בעכו טוענים כי העונש של הפסד טכני היה צריך להיות העונש היחיד בדומה למה שקיבלה בית"ר ירושלים לפני כשבועיים.



בתוך כך, הנהלת המועדון החליטה להשעות את איציק טוויזר לחמישה ימים עד העמדתו לוועדת משמעת פנימית בעקבות התנהלותו במשחק. בהודעה שהוציאה נכתב: "הנהלת המועדון רואה בחומרה את התנהלותו שלא עולה בקנה אחד עם הערכים עליהם מושתת המועדון". במקביל, מנהל הקבוצה דוד שטינהולץ (דוניה) החליט לקחת פסק זמן מעבודתו עד להודעה חדשה.


הקבוצה קיימה מסיבת עיתונאים אליה הגיע במיוחד המנהל המקצועי הרומני דניאל סטנצ'ו שאמר בקצרה: "אני אחראי למה שקרה. העונש שקיבלנו בעקבות מה שקרה עם שיתוף ששת השחקנים הוא דרסטי ומאוד מאוד קשה ואנחנו ניאבק בזה בכל הכוח. ראינו שבית"ר ירושלים לא ספגה עונש דומה".


ינון אליהו. בספק למשחק הקרוב (ערן לוף)

ינון אליהו. בספק למשחק הקרוב (ערן לוף)


המאמן אלדד שביט הוסיף: "תחושות קשות אחרי מה שקרה אתמול. שאלתי את עצמי המון שאלות לגבי האפקט מול השחקנים והמועדון. מצד אחד אנחנו נערער על ההחלטה, אבל מצד שני אנחנו צריכים להיות מפוקסים בפן המקצועי ולא לשקוע בנושא. אני רוצה להאמין שזה יאחד אותנו, כי מבחינת יכולת ובתוספת ארבע הנקודות שירדו לנו, אנחנו לא הקבוצה הכי גרועה בליגה. אנחנו בסה"כ שלוש נקודות מלהישאר בליגה".


שיתוף הזר השישי: "אני בנאדם מסודר ומאורגן. אם דבר כזה קרה לי זה יכול לקרות לכל אחד. היו לי חילופים מסודרים בראש, וברגע שקיבלנו שער השהיתי את החילוף המתוכנן ובמקום זה הכנסנו את דימראווי, ואז קרה מה שקרה. העונש לא פרופורציונלי ונערער עליו".


סטנצ'ו ושביט. יאבקו בכל הכוח (האתר הרשמי)

סטנצ'ו ושביט. יאבקו בכל הכוח (האתר הרשמי)


המשחק נגד בית"ר: "הם עדיפים עלינו בהרבה פרמטרים, אבל מה שאני מנסה לשדר לשחקנים שלי זה שאנחנו מסוגלים בכל מגרש ובכל סיטואציה לתת פייט לכל קבוצה, גם אם יש לה עדיפות כזו או אחרת. אני מאמין בבחורים שלי, הם הוכיחו שאנחנו קבוצה ראויה ואני מאוד מאמין במה שנעשה במשחק הקרוב".



האוהדים: "בוודאי שהם רוצים לראות את הקבוצה שלהם מתנהלת בצורה טובה יותר. עשינו מעשה במשחק האחרון שהוא מבחינה מנהלתית ומקצועית לא צריך לקרות. קבוצה שרוצה לשרוד בליגה סובלת גם מימים לא טובים, אבל אנחנו נשתדל ליצור קו חיובי כדי שנוכל לרצות אותם. הם יצטרכו לעזור לנו, ובזכות העזרה הזו נוכל להוביל את הפועל עכו להצלחה".


קודם לכן אמר גורם בכיר במועדון: "בית"ר עשו עבירה דומה וקיבלו רק עונש טכני בלי שום תנאי. מוזר שאיתנו הלכו בצורה אכזרית יותר. לא צריך לקבוע את היורדות על השולחן הירוק". אגב גם המאמן איציק טוויזר שהורחק במשחק מול פתח תקווה הורחק משני משחקים.


שביט וטוויזר. נוהגים בהם איפה ואיפה (ערן לוף)
שביט וטוויזר. נוהגים בהם איפה ואיפה (ערן לוף)


מבחינה מקצועית המגן ינון אליהו ערך אתמול אימון חלקי ורק היום יחליטו המאמנים האם להכניסו לסגל לקראת המשחק בשבת מול בית"ר ירושלים (20:30, ספורט4). במועדון מקווים כי אוהדי היריבה יגיעו בהמוניהם והאצטדיון יהיה כמעט מלא.


בעניין אחר, לפי דיווחים בחו"ל הקשר הניגרי פיברסימה חתם בקבוצה לשלוש שנים לאחר שנבחן בקבוצה בתקופה האחרונה. השחקן סיים לאחרונה את חוזהו בקבוצת שוטינג סטארס מהליגה הניגרית.


פירבסימה. בעכו מסרבים לאשר (טוויטר)
פירבסימה. בעכו מסרבים לאשר (טוויטר)


במועדון מסרבים לאשר את הפרסומים כיוון שעם השחקן החדש מספר הזרים שלהם חורג מהאפשרי וטוענים שהוא על תקן נבחן בלבד. השחקן עצמו מיהר להעלות את התמונה בחשבון הפייסבוק והודיע שהוא מצטרף לקבוצה הצפונית. מי שעשוי לעזוב הוא החלוץ סאם אלישע שמגלה יכולת חלשה מפתיחת העונה, ובמועדון כבר הציעו אותו למספר קבוצות מהליגה הלאומית לקראת חלון ההעברות של ינואר.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי