שוינפלד: "נוח לי לשחק באגף. מקווה שחוסר המזל מאחורינו"

ארון שוינפלד
ארון שוינפלד | מאור אלקסלסי

מכבי תל אביב התייצבה בבית הספר דיזנגוף בקריית שלום כחלק מפרויקט למען הקהילה, החלוץ הוסיף: "השערים של קיארטנסון יגיעו". דסה עשוי לחזור מול ויאריאל, חוסה רודריגס מאושר מהדקות בעכו

(גודל טקסט)
מכבי תל אביב העפילה אתמול (רביעי) לגמר גביע הטוטו לאחר ניצחון על עירוני קריית שמונה 0:2. ג'ורדי קרויף וחניכיו יגלו הערב מי תהיה יריבתם, כשמכבי חיפה תתמודד מול הפועל באר שבע בחצי הגמר השני.


בסיום המשחק התחבק קרויף עם מאמן קריית שמונה, חיים סילבס, ואיחל לו בהצלחה ביום ראשון במשחק הליגה נגד הפועל באר שבע. המאמן ההולנדי עדיין כועס על איבוד הנקודות נגד הפועל חיפה והרחיק עד לתיקו 2:2 נגד הפועל אשקלון, בהסבר שלו לאי שביעות הרצון מהיכולת של הקבוצה. למרות זאת, קרויף כבר עם הפנים למ.ס. אשדוד: "ביקשתי לחלק את הדקות כדי שכולם יגיעו רעננים לשבת, ועכשיו אנחנו חושבים על אשדוד. הדבר החשוב היה לשמור על רשת נקייה, ולהראות אופי וקשיחות בהגנה".



במכבי תל אביב לא מסתנוורים מהניצחון, ויודעים כי במחצית הראשונה ההרכב גמגם והמעברים קדימה היו בקצב איטי. מבחינתם, המשחק נגד אשדוד חשוב כדי לייצור מומנטום ולהידבק זמנית להפועל באר שבע. ההולנדי פרגן בסיום המשחק לחוסה רודריגס ששב מפציעה ולדור פרץ הפעלתן.


חוסה רודריגס כתב בחשבון הטוויטר: "שמח לחזור אחרי חודשיים של פציעה. עשינו ניצחון גדול בחצי גמר הגביע והגמר הגדול מחכה לנו. עם הסמל הזה על החזה תמיד חייבים לנצח".


Very happy to be back after 2 months injured. Big win at the Cup-semifinal. The big final is waiting for us. With this emblem on the chest you must always win! Yalla @MaccabiTLVFCpic.twitter.com/U3ybvDf7vb

— Jose Rodriguez (@Josseroodriguez) November 30, 2017


בקבוצה אמרו בסיום: "האיש החשוב ביותר במערך היה שוינפלד, שקרויף צריך לתת לו לשחק במקומו של וידאר קיארטנסון הנמצא בשפל. שוינפלד מחלץ כדורים ולוחץ את שחקני ההגנה היריבה. בשיטת המשחק של קרויף אין שחקנים שיכולים לסדר לקיארטנסון כדור לרגל בתוך הרחבה, שם תקוע האיסלנדי. אי אפשר להסתיר את התסכול והאכזבה של קיארטנסון. זה חומר למחשבה לצוות המקצועי כי שוינפלד משפיע על המשחק יותר מקיארטנסון".


שחקני מכבי ת
שחקני מכבי ת"א. הפנים כבר לאשדוד (ערן לוף)


גורמים במועדון לא ידעו להסביר את הסיבה להחלטה של קרויף שלא לכלול בסגל הרחב את אור דסה: "נגד הפועל חיפה הוא היה החילוף הראשון של ג'ורדי, כשמכבי ירדה להפסקה ביתרון 1:2 ואיבדה את היתרון שעליו מקונן עכשיו קרויף. זה נראה כמו חילוף שהוא הגיע איתו מקריית שלום. חשוב שאור דסה ימשיך לקבל את חולצת המשחק".


מלבד הפצועים אלי דסה ועומר אצילי, אתמול לא נרשמו בטופס המשחק טינו סושיץ', שנמצא בדרך החוצה מהקבוצה ללא קשר למתיחה קלה ממנה הוא סובל, איגור פיליפנקה, אור דסה ודור מיכה. המאכזבים הגדולים אמש היו כמו ברוב המשחקים כריסטיאן באטוקיו וניק בלקמן, שכמעט כל פעולה שלהם כשלה ועצרה את הקבוצה. מסתמן כי כבר נגד אשדוד השניים לא ימצאו מקום בהרכב הפותח אליו ישובו איל גולסה, דור מיכה ואלירן עטר.


אור דסה (מימין). צריך לקבל יותר דקות משחק (דני מרון)
אור דסה (מימין). צריך לקבל יותר דקות משחק (דני מרון)


אלי דסה שב להתאמן עם כדור ועל סף חזרה לכר הדשא. הוא עשוי לקבל דקות ראשונות נגד ויאריאל ביום חמישי בשבוע הבא או נגד מכבי פתח תקווה, במשחק הליגה.


קרויף עדיין לא שוחח עם מיץ' גולדהאר וממתין לתשובה מקנדה, דרך המנכ"ל בן מנספורד, בנושא הרכש לחודש ינואר. על הפרק שחקן זר וישראלי, במקביל להחלטה שלו לשחרר מהסגל מספר שחקנים. גורם המקורב למועדון טוען כי נושא מכירתם של קיארטנסון או פרדראג ראיקוביץ' נמצא בטיפולם הישיר של מיץ' גולדהאר, ג'ק אנגלידיס ובן מנספורד, שנכון לעכשיו לא קיבלו הצעה כספית מתאימה.


ארון שוינפלד: "נוח לי לשחק באגף. מקווה שחוסר המזל מאחורינו"
בבוקר שאחרי הניצחון בחצי גמר גביע הטוטו, מכבי תל אביב השתתפה באירוע בבית ספר דיזנגוף בקריית שלום, במסגרת פרויקט חיוך לפסגות. החלוץ ארון שוינפלד, שכבש אמש ב-0:2 על קריית שמונה, אמר באירוע: "זו הרגשה ממש טובה לעזור. כולם צריכים מודל חיקוי בחייהם, אני מקווה שנוכל לתת להם בחזרה משהו שהם יצפו לו".


המשחק מול קריית שמונה: "היה משחק קשה אתמול, אני בעיקר שמח שניצחנו. אנחנו מקווים לחזור למסלול הניצחונות".


הקושי העונה: "אם זה היה משהו קטן או שהיינו יכולים לשים עליו את האצבע, היינו מתקנים אותו מיד. היו לנו כמה שחקנים פצועים, קצת חוסר מזל ואני מקווה שזה מאחורינו".


ארון שוינפלד. משחק טוב לחלוץ (ערן לוף)
ארון שוינפלד. התאושש מהפציעה ושוב מצא את הרשת (ערן לוף)


החזרה של הפצועים: "אני מקווה שהפציעה שלי כבר מאחורי. זה מוריד מהעומס של השחקנים שמשחקים כל שלושה-ארבעה ימים, עכשיו יש שחקנים רעננים שיכולים להחליף את העייפים".


המשחק נגד אשדוד בשבת: "זה לא משחק קל. כשקבוצות משחקות נגדנו זה תמיד קשה, אנחנו מוכנים למשחק. יש לי זיכרונות כילד להגיע לאירועי ספורט בשעה מוקדמת בארצות הברית, וזו הזדמנות טובה עבור משפחות ליהנות משבת מהנה. אני חושב שבעזרת מאמץ קבוצתי והכישרון שלנו נוכל לנצח".


עמדות במגרש: "אני יכול לשחק בכל שלוש העמדות ההתקפיות במגרש. שיחקתי לא מעט באגף העונה ככה שאני בנוח גם בתפקיד הזה".


על קיארטנסון: "הוא הבקיע הרבה מאוד בעונה שעברה, וגם העונה הבקיע לא מעט שערים. הוא חלוץ מדהים ואני בטוח שהשערים שלו עוד יגיעו".



שחקני מכבי תל אביב באירוע (האתר הרשמי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי