מסריח מהראש: מה בדיוק מקלארן עושה בישראל?

סטיב מקלארן
סטיב מקלארן | דני מרון

משחק התקפה אנמי וחסר מעוף, שחקנים ללא נשמה ושערים מקריים. שלושה חודשים וחצי חלפו ואי אפשר להצביע על שום דבר שמאמן נבחרת אנגליה לשעבר עשה במכבי ת"א. צפו בתקציר ה-1:1 המביך באשדוד

(גודל טקסט)

נכון, ג'ורדי קרויף הוא האשם העיקרי במצב, אבל מישהו יכול להסביר מהי תרומתו של סטיב מקלארן למאמץ המלחמתי במכבי תל אביב? עזבו לרגע את התיקו המביך אתמול (שבת) מול מ.ס אשדוד, לכו לתמונה המלאה. מקבוצה שנמצאת תחת עינו הפקוחה של מאמן נבחרת אנגליה לשעבר, אתם מצפים למשהו אחר. הפתעה בלתי צפויה שתשנה את המגמה. לא עוד פנצ'ר בשולי האוטוסטרדה.

אני עדיין משפשף את עיניי שמקלארן חבר בליגת העל ולא אורח הכבוד של הנשיא. האיש שזכה באליפות הולנד עם טוונטה, ששימש עוזר לסר אלכס פרגוסון ביונייטד – אם הוא לא גדול עלינו, אז מה אנחנו באים בטענות לגיא לוזון? לכו לראש הפירמידה, שם הריח רע.

הרי המשחק של מכבי ת"א אתמול היה עבש. כל כך חסר דמיון ואנמי, שנראה שהיועץ היה חולה במהלך השבוע. אבל הבעיה היא שמתחילת העונה מכבי מציגה חוסר ברוח ובנשמה, ולא מדובר במעידה חד פעמית.

אפשר להוציא תיקו ביתי מול אשדוד. קורה. אבל להוציא תיקו בלי הצהרת כוונות? מבלי שג'ראפי, השוער האורח, יהיה כוכב המחזור? זה כבר בלתי נסלח. עם כל הכבוד ליריבה, לא שיחקו כאן נגד הפועל באר שבע ואפילו לא נגד מכבי נתניה, אלא בבית מול זו שעושה ספונג'ה לתחתית, והדבר האחרון שאפשר לומר עליה שהיא בנתה בונקר מגעיל. לא הייתה פה עליונות טכנית של מכבי ת"א, אפילו לא פיזית. שום מהלך כדורגל שיזכיר מי הכלה, כולל שער השוויון של ניק בלקמן שהגיע מבעיטה מקרית מחצי דונם, שהשוער היה אמור לעצור.

סטיב מקלארן. מה בדיוק הוא עושה כאן? (דני מרון)
סטיב מקלארן. מה בדיוק הוא עושה כאן? (דני מרון)

בסוף, בשביל לנסות לחפות על גודל המחדל, קרויף הכניס את ברק יצחקי וארון שוינפלד שאולי ידחקו איזו דרדל'ה פנימה וירשמו ניצחון שיעלים את הטעם המר. רק ששום דבר לא יצליח להחשיך את התמונה של וידאר קיארטנסון, שחקן קלאס, עומד ברחבה ולא מקבל כדור, דור מיכה לא לוקח פיקוד ואלירן עטר רוצה וזה ממש לא יוצא. הקהל לא פראייר, הוא יודע בדיוק מה מוכרים לו העונה.

חבל. קרויף נכנס לסמטה ללא מוצא. אם רק יכול היה להחזיר את הגלגל ולשוב למרומי היציע. מה היה חסר לו שם כשמשך בחוטים? כמו ששמעתם פאקו אייסטראן, האיש שהביא טריפל למועדון, פנוי כעת להובלות. נו, לא כדאי להרים טלפון? אין ברירה, זו לא השפעה של אנשי מקצוע שהיו אמורים לשנות את יחסי הכוחות. ראיתם בעצמכם: המלך ויועצו משתזפים בעירום.

ג'ורדי קרויף. הגיע הזמן להרים טלפון לפאקו (דני מרון)
ג'ורדי קרויף. הגיע הזמן להרים טלפון לפאקו (דני מרון)

השבוע פגשתי שחקן עבר של אשדוד שנאנח על מצבה הגרוע של הקבוצה והתפלל לשינוי. אז נכון שמכבי ת"א החזיקה הרבה יותר זמן בכדור, אבל אשדוד רצה ורצתה יותר. אתמול היו לנציגת התחתית כמה מתפרצות, שעם קצת אמונה ודיוק אפשר היה לסיים אותן ברשת. נראה שגם חניכיו של עמיר תורג'מן התפלאו כמה קל מול הדלילות בעורף של ג'ורדי. אולי זו הדחיפה שאשדוד הייתה זקוקה לה בכדי לצאת מהברוך. עכשיו רק נשאר לעבוד חזק על הפיניש.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי