"אף אחד לא יפטר את קרויף, אבל אם יתפטר יגידו לו תודה רבה"

ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף | דני מרון

הרוחות במכבי תל אביב סוערות אחרי ה-1:1 עם אשדוד, כשבמוקד הסערה נמצא המאמן ההולנדי שסופג ביקורות רבות על התנהלותו המקצועית. גולדהאר שוקל להקפיא את הכסף לחיזוק בינואר

(גודל טקסט)

סוער במכבי תל אביב אחרי ה-1:1 אתמול (שבת) מול מ.ס. אשדוד. שריקות הבוז והקריאות לעבר ג'ורדי קרויף להתפטר שהגיעו מחוג האוהדים החדש "שער 11" תפסו את השחקנים במרכז המגרש מבולבלים, ועד שהחליטו לגשת להודות לאוהדים, אלו גירשו אותם בחזרה לחדר ההלבשה.

מעל עשרת אלפים אוהדים הגיעו אתמול לנתניה למשחק שהחל בשעה 16:00. רבים טענו כי התלונות של ההולנדי נגד מנהלת הליגות על קיום המשחק בשעת הצהריים נתנו לשחקנים לגיטימציה לשחק כפי ששיחקו. קרויף כמובן נמצא בקו האש ונראה שהוא שצועד מחזור אחר מחזור לסיום דרכו בקריית שלום מעמדת המאמן שנכפתה עליו על ידי הבעלים מיץ' גולדהאר בקיץ.

"אף אחד במכבי תל אביב לא יפטר עכשיו את ג'ורדי קרויף", אמר גורם בסביבת המועדון. "אם הוא יתפטר יקבלו את ההתפטרות ולא יתנו לו הרבה זמן לחזור. מכבדים מאוד מאוד את ג'ורדי ויגידו לו תודה רבה". גורמים המקורבים למועדון טוענים כי עמדת המנג'ר של קרויף דומה לזו של פרשן כדורגל. אין אחריות, הוא לא משלם מכספו על המאמן והשחקנים וקל לשבת ביציע עם חליפה ובלי אחריות כפי שהיה עם שוטה ארבלדזה וליטו וידיגאל. הסגל שבנה השנה ההולנדי אפור בהגנה, בקישור ובהתקפה.


קרויף. בנה סגל אפור (דני מרון)

הטענה שעולה בשבועות האחרונים היא שמכבי ת"א אינה קבוצה מאומנת. לא מורגשת טביעת האצבע של קרויף ועוזרו דני פויאטוס, וגם העבודה של שם גדול כמו סטיב מקלארן ממש לא מורגשת. הטענה שנשמעה אתמול הייתה כי הצוות המקצועי העלה בהרכב הפותח שחקנים שטרם שיחקו יחד העונה, כשההחלטה המקצועית לשלוח את התגלית אור דסה חזרה לקבוצת הנוער ולהמשיך בהרכב עם הקפטן שרן ייני שהפך לסדין אדום אצל האוהדים, רק הלהיטה את הרוחות.

גורמים בסביבת הקבוצה תהו: "ראינו גם מה שווה חוסה רודריגס שעליו אומרים שאיתו הכול נראה אחרת, ושב-150 מיליון שקל המושיע של ג'ורדי זה ברק יצחקי. באטוקיו? סושיץ'? באבין? ואחרי כולם רדף חמש שנים ושמח שסוף סוף הצליח לשים עליהם יד".

ומי שמתעדכן בכל המתרחש הוא גולדהאר, שלפי מספר קולות בקריית שלום אף שוקל להקפיא בחלון ההעברות בחודש ינואר את החיזוק כי הקבוצה כבר הודחה מאירופה וגם בליגה הסיכויים לא נראים גבוהים, נכון לעכשיו. קרויף העביר דרך המנכ"ל בן מנספורד לקנדה בקשה לצרף בינואר את ליאור רפאלוב ושני קשרים זרים חדשים. הכוונה היא להיפרד מטינו-סוון סושיץ' ומכריסטיאן באטוקיו, המאכזבים הגדולים שתרומתם אפסית.


גולדהאר. חבל על הכסף? (דני מרון)

"כשאתה מאבד נקודות ומשחק רע, נורמלי שהקהל יקרא קריאות כאלו", אמר קרויף בסיום. "במחצית הראשונה היינו רכים ופסיביים. לא שיחקנו באינטנסיביות ובמנטליות הנכונות וכה קשה לשנות. זה איבוד נקודות שאי אפשר לתרץ כי אנחנו מאבדים הרבה מאוד נקודות השנה בגישה, ברכות וברשלנות".

ניק בלקמן הוסיף: "אין לי כוונה לעזוב בינואר את מכבי ת"א ואני לא חושב על שום קבוצה אחרת באנגליה. אני ממשיך ומתכוון לעזור לקבוצה להגיע למטרות שלה בסיום העונה". עומר אצילי הגיע אתמול למשחק כשהוא מדדה על קביים ומגובס. אצילי אמור להסיר את הגבס מרגלו בעוד שבועיים ובתוך שישה שבועות לשוב לאימונים.

מסתמן שהמגן אלי דסה ישוב לסגל לקראת המשחק הבא בליגה נגד מכבי פתח תקווה ועשוי להצטרף לטיסה ביום שלישי לספרד למשחק האחרון ביום חמישי בליגה האירופית נגד ויאריאל. הצהובים עקבו אתמול מקרוב אחרי קשר אשדוד גדי קינדה שעשוי להגיע לקבוצה בינואר או בסיום העונה.  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי