צפו בתקציר: הפועל ב"ש עלתה למקום הראשון עם 1:3 על קריית שמונה

מאור מליקסון
מאור מליקסון | דני מרון

זה לקח יותר זמן מהצפוי, אבל זה קרה: האלופה שבה לפסגת הטבלה ועשתה זאת בסטייל עם משחק קצבי ומהנה. אוחנה כבש וכיכב סוף סוף מהסיבות הנכונות. ויטור ופקהארט הוסיפו, האסלביינק רק איזן זמנית

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע עלתה הערב (ראשון) למקום הראשון בטבלה עם 1:3 מהנה מול קריית שמונה והוכיחה שהמעידה בטדי בהחלט הייתה מקרית. מיכאל אוחנה, שכבש את שער הניצחון מול מכבי חיפה בחצי גמר גביע הטוטו, קיבל את הקרדיט מברק בכר והחזיר במזומן. הקשר כבש את השער הראשון לזכות האלופה (11), היה פעיל במשחק ההתקפה, הרבה להיכנס לעומק והוחלף לקול תשואות הקהל בדקה ה-63. מישהו בכלל זוכר שהייתה איזו פרשה שהתפוצצה?


דווקא קריית שמונה, שלא התבטלה ובאה לטרנר לשחק כדורגל, הגיעה לשני מצבים נהדרים בפתיחה, אך עדן שמיר ואיסמעיל ריאן החמיצו ברשלנות. האלופה, כהרגלה, הענישה מיד. מהלך נהדר שהתחיל אצל וואקמה והמשיך אצל אורן ביטון (שהרשים בחלק ההתקפי) הסתיים בשער יפה של מיכאל אוחנה. הקבוצה הצפונית לא הרימה ידיים והשוותה כעבור שתי דקות: פריצה מסחררת של ריאן באגף ימין הסתיימה בבעיטה חדה של האסלביינק לרשת. האלופה לא נבהלה, ענתה עם שערים של מיגל ויטור (25) ותומאש פקהארט (79) והיא תחזיק אצבעות למכבי חיפה מחר בדרבי.



מה לא עבר על קבוצתו של ברק בכר העונה? וואקמה ביקש לעזוב, שהר טרם חתם על חוזה חדש, צדק נתפס על צריכת תוסף אסור, ברדה כמעט קיפח את חייו, זריהן הורשע בתקיפת צעירה ומיכאל אוחנה יצא במתקפה קשה נגד המועדון – אך נראה ששום דבר לא יכול לעצור את הפועל באר שבע. הקבוצה של ברק בכר נראית מחוברת, שמחה, דומיננטית, עוצמתית, בלתי מנוצחת בטרנר ואפילו שוב רעבה. בעקבות הניצחון האלופה  פתחה פער של חמש נקודות ממכבי תל אביב ושלוש מבית"ר ירושלים. הפועל חיפה, שתארח מחר את הדרבי, תוכל לשוב למקום הראשון רק אם תנצח את היריבה העירונית. הירוקים, מנגד, עלולים למצוא עצמם במרחק של 12 נקודות מהמקום הראשון ואנחנו רק במחזור ה-12. 


הרכבים
הפועל באר שבע: דודו גורש, בן ביטון, מיגל ויטור, לואי טאהא, אורן ביטון; ג'ון אוגו, מיכאל אוחנה (מהראן ראדי, 63), דן איינבינדר (וובה בראון, 85), מאור מליקסון, טוני וואקמה, בן שהר (תומאש פקהארט, 75).


עירוני קריית שמונה: איתמר ניצן, עידן נחמיאס, מרקוס דיניז, איאד אבו עביד (אמיר נסאר, 80), סאן מנחם, עדן שמיר, אפונסו טיירה, דידייה ברוסו (שון וייסמן, 73), איסמעיל ריאן (מילוש ראדיבוייביץ', 88), נייג'ל האסלביינק, שובל גוזלן.


דקה 1: המשחק יצא לדרך, מי ינצח בקרב המוחות בין ברק בכר לחיים סילבס?



החמצת ענק כבר בפתיחה. שמיר (דני מרון)


דקה 4: החמצה ענקת לקריית שמונה. כדור גובה מצא את עדן שמיר חופשי ומאושר בתוך הרחבה, אך הקשר נגח מארבעה מטרים סנטימטרים מהקורה.


דקה 6: עוד החטאה לבחורים של חיים סילבס. כדור עומק נפלא של האסלביינק מצא את ריאן, שנעצר באחד על אחד מול דודו גורש.


דקה 11, 0:1 להפועל באר שבע: וואקמה מצא בכדור עומק מצוין את אורן ביטון, המגן הוציא רוחב למיכאל אוחנה שבעט פנימה מול רשת חשופה.



פורח מאז התפוצצה פרשת המקורבים. מיכאל אוחנה (מאיר אבן חיים)


דקה 13, קריית שמונה השוותה ל-1:1:  קצב מטורף בטרנר. ריאן עבר שני שחקנים באגף ימין והעביר כדור להאסלביינק שבעט בעוצמה לרשת.


דקה 18: שהר בעט מזווית קשה, אך איתמר ניצן היה במקום והדף היטב.


דקה 25, 1:2 להפועל באר שבע: כדור קרן הגיע לראשו של מיגל ויטור, שנגח מקרוב בקלות לרשת. עוד לפני ההרמה, אבו עביד דימם מפניו והתרגז לאחר שהשופט הורה לו לצאת מתחומי המגרש. היה מונע את השער אם היה נשאר על כר הדשא? קריית שמונה התלוננה שדן איינבינדר ביציע עבירה על איתמר ניצן ומנע ממנו להגיע לכדור.



קצב מסחרר בטרנר, שחקני האלופה חוגגים (דני מרון)


דקה 36: האלופה כמעט כבשה את השלישי. מליקסון העביר כדור מדוד מצד ימין, אך רגל של שחקן קריית שמונה הרחיקה לקרן בשנייה האחרונה.


דקה 45: האסלביינק בעט כדור שטוח ששרק ליד העמוד של דודו גורש. מחצית נהדרת בטרנר. 1:2 להפועל באר שבע.


דקה 47: עידן נחמיאס הצעיר, בהופעת הבכורה שלו בליגת העל, בעט מתוך הרחבה ודודו גורש הצליח לקלוט את הכדור בשנייה האחרונה.


דקה 49: מליקסון מצא את אוחנה שהצטרף נהדר לרחבה ובעט כדור שכמעט הכניע את איתמר ניצן. קצב מסחרר בטרנר.



יכול להיות גאה במחצית הראשונה שחקניו. חיים סילבס פעיל על הקווים (דני מרון)

המצטיין במגרש? מיכאל אוחנה לאחר עוד הזדמנות (דני מרון)


דקה 71, הקצב מעט נרגע: מליקסון ניסה לבעוט מ-20 מטרים, הכדור נבלם על ידי ההגנה של קריית שמונה.


דקה 75: איתמר ניצן יצא לכדור רוחב חד של אורן ביטון והצליח למנוע ממאור מליקסון להגיע לכדור.


דקה 79, 1:3 להפועל באר שבע: וואקמה מצא את פקהארט המחליף שנגח את שערו השלישי העונה. טירוף בטרנר.



עוד בישול לאסוף הבלתי נגמר. טוני וואקמה (דני מרון)

רץ להודות למבשל. פקהארט (דני מרון)

הרבה לחץ השתחרר אצל החלוץ הצ'כי (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי