בלקמן: בישראל הצבא בעדיפות ראשונה ורק אז הכדורגל

ניק בלקמן ודור מיכה
ניק בלקמן ודור מיכה | דני מרון

"לא הצלחתי להוציא את זה מהראש ששחקנים מגיעים לאימונים עם מדים", "אמא שלי שכנעה אותי לבוא לישראל", "ג'ורדי ביקש ממני להגיע ואז להחליט", "הציפיות מאיתנו גדולות". חלוץ מכבי תל אביב בראיון בממלכה

(גודל טקסט)

לא בכל יום נוחת שחקן אנגלי בליגת העל. בראיון ל"טיימס" הלונדוני, סיפר חלוץ מכבי תל אביב ניק בלקמן שהגיע לצהובים מדרבי קאונטי על חוויותיו בישראל, הבדלי התרבות, מבחני כשירות בטמפרטורה של 37 מעלות ועל כך שחלק מחבריו בקבוצה מגיעים לאימונים במדי צבא ההגנה לישראל. בלקמן הושווה לחלוץ בריטי אחר שנחת בקריית שלום, רוברט ארנשואו, שהגיע לצהובים בקיץ 2012 ועזב אחרי חצי עונה לא מוצלחת במהלך אחד מאימוני הקבוצה, נשמעה אזעקה במהלך מבצע עמוד ענן. "אחד השחקנים העמיד פנים שהוא בורח, ורוברט התחיל לרוץ אחריו, אבל לא ידע מה לעשות", סיפר בלקמן. "הם אמרו שזאת הייתה בדיחה, אבל רוברט היה די מפוחד. שום דבר כזה לא קרה לי".


בנוסף נכתב שבלקמן לא מתקשה להסתגל לקבוצה ההטרוגנית שהשפה הראשונה בה היא אנגלית, כשהשנייה היא ספרדית אותה החל השחקן ללמוד. בנוסף החלוץ יודע קצת עברית אותה למד לבר המצווה שלו. דבר אליו הוא לא היה רגיל הוא השחקנים הצעירים שמשרתים בצבא, ולעתים הגיעו לאימונים בערב כשהם לובשים מדים, ושצריכים להוציא אישור מיוחד למשחקי הקבוצה בחו"ל: "זה היה כמו 'וואו' בפעם הראשונה שראיתי אותם מגיעים במדים. זאת הייתה הפתעה ולא הצלחתי להוציא את זה מהראש. שאלתי אחד מהם מה היה קורה אם היינו מתאמנים בבוקר, והוא אמר שהוא לא היה יכול להגיע בגלל הצבא. הצבא בעדיפות ראשונה ואחריו הכדורגל. אני רואה חיילים וחיילות צעירים עם נשק ברחובות".

 


ההגעה לישראל: "אבא שלי לא רצה לבוא לישראל. הוא גם לא הגיע כששיחקתי בסקוטלנד כי היה קר מדי. הוא היה מאוד סקפטי ורק אמא שלי שכנעה אותו לבוא לבקר, אבל הוא לגמרי אהב את זה. הוא שמע על כל הבעיות בישראל, אבל כשאתה מגיע לתל אביב שהיא כמעט כמו מדינה בתוך מדינה, אתה שוכח מהכול ונהנה מאיפה שאתה נמצא. אבא שלי הרבה יותר רגוע עכשיו. לא הרגשתי מודאג או לחוץ, דברים קורים גם בלונדון ומנצ'סטר. זה מסוכן באותה מידה ואתה לא יכול לחיות בפחד, צריך לחיות את החיים. האנשים חמים ועשו הכל כדי לעזור לי".



הציפיות גבוהות. בלקמן (אתר רשמי) 


בנוסף, סיפר בלקמן על החברות עם הבלם טל בן חיים ששיחק בפרמייר-ליג והזמין אותו לארוחת שישי בה חלקו השניים סיפורים על אל חאדג'י דיוף. בנוסף עזר הבלם לאנגלי להסתגל לישראל ולחיים בתל אביב. על המגעים עם ג'ורדי קרויף שהובילו אותו להצטרף לצהובים אמר: "ג'ורדי ביקש ממני להגיע כדי להתרשם. הוא ביקש ממני קודם להגיע ורק אז להחליט. הייתי מופתע לטובה משיטות האימון, הרעיונות והאוהדים. היכולת הטכנית של השחקנים הייתה מרשימה, זה לא היה מובן מאליו מבחינתי".


ההסתגלות למזג האוויר בתל אביב: "לקח לי כמה שבועות להתרגל לשחק בחום כזה. ביום הראשון שלי באימונים היה חם בצורה יוצאת דופן". ולסיכום, סיפר בלקמן על המאבק על התואר: "הפילוסופיה שלנו היא ספרדית. אנחנו משחקים כדורגל טכני ושולטים בקצב המשחק בכל חלקי הקבוצה, מהשוער ועד ההתקפה. הציפיות מאיתנו גדולות". 


מופתע. בלקמן (דני מרון) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי