צפו בתקציר: 0:1 להפועל חיפה על מכבי בדרבי ומקום ראשון

מאור בוזגלו
מאור בוזגלו | ערן לוף

הירוקים היו טובים יותר אבל נשדדו על כר הדשא והפער בין שתי היריבות העירוניות גדל ל-12 נקודות. גנסארי נגח בדקה ה-12 ודאג לשים חותם על המהפך בכרמל, כשגם בוזגלו, שנכנס כמחליף, לא עזר ללוזון

(גודל טקסט)

המהפך הושלם: חיפה אדומה אחרי 0:1 להפועל בדרבי על מכבי חיפה. השחקנים של ניר קלינגר לא רק שחזרו מחדש לראש הטבלה ופתחו פער של 12 נקודות מהיריבה הירוקה, העשירה, הגאה, העשירה, הם גם השלימו ניצחון שני רצוף בדרבי, אחרי ה-0:3 מהעונה שעברה ומשחק שלישי רצוף שמכבי לא מצליחה לכבוש לרשתם (הראשון הסתיים ב-0:0).

איזה מהפך בלתי נתפס. רק לפני שנתיים, ב-7 בדצמבר 2015 הוליכה הפועל חיפה 0:2 בדרבי וישר קיבלה פיק ברכיים, התפרקה וירדה מושפלת 4:2. והערב? רוסלן ברסקי נתן כדור ענק לתיבת החמש ראדו גנסארי התעופף ונגח פנימה את ה-0:1  לאדומים כבר בדקה ה-12 ולא רק שלא שלשלו במכנסיים אלא נתנו פייט ויצאה עם שלוש הנקודות.

כניסתו של מאור בוזגלו במקום גילי ורמוט החלש בדקה ה-53 שינתה את המשחק. תחת הנהגתו של הפנומן מבאר שבע נראו הירוקים הרבה יותר חדים ורעביםן ועדיין לא הצליחו לכבוש. רן קדוש, השוער המחליף למי ששכח, נתן הצגה. גבריאל תמאש שיחק בשבילו ובשביל חברו למרכז ההגנה גל אראל (זה לא התפקיד שלו). חנן ממן הבריק מעט מאוד דקות ועדן בן בסט לא היה מרוכז.

אצל הירוקים למרות העדיפות על כר הדשא וביציעים (15 אלף אוהדים ירוקים ושמונת אלפים ירוקים ובסך הכל, 23 אלף צופים מספר מרשים), נותרו הבעיות הקשות. ורמוט וקאיו קיבלו עוד הזדמנות אבל כדאי שיחשבו שם על פרידה בינואר, רמי גרשון מתגלה כבלם בינוני, בטח לא טוב יותר מדקל קינן שדווקא הוא אורז  מזוודות, ועומרי בן הרוש לא טוב יותר משלל הצעירים מתוצרת בית בעמדת המגן השמאלי שמכבי חיפה פיזרה בכל קבוצות הליגה.

ונחזור למוליכה. בן בסט טען שאליפות היא מילה גסה, אלי הוא בכלל התכוון שהפועל חיפה לא ראויה לתואר הזה. אז החלוץ טעה פעמיים: מקום ראשון, הפרש שערים טוב משל באר שבע השנייה, שלוש נקודות מבית"ר ירושלים השלישית, וחמש ממכבי תל אביב. לא גסה, מקום ראויה.


קלינגר חוגג עם השחקנים. קבוצה בצלמו ובדמותו (ערן לוף)

הרכבים
הפועל חיפה:רן קדוש, דור מלול, גבריאל תמאש, גל אראל, שמואל שיימן, רסמוס סיוסטד (לירן סרדל 80), ראדו גינסארי, רוסלן ברסקי, חנן ממן, עדן בן בסט (אופק פישלר 91), אלון תורג'מן (מקסים פלקושצ'נקו 75).

מכבי חיפה: עומרי גלזר, ארנסט מאבוקה, רמי גרשון, אליסון דוס סנטוס, עומרי בן הרוש (קלאוס 87), גאורגי קוסטדינוב, רועי קהת, גילי ורמוט (מאור בוזגלו 53), קאיו (ניקיטה רוקאביצה 53), סינטיהו סלליך, עומר דמארי.

מהלך המשחק
דקה 1 – כשעה לפני המשחק נרשם עימות קל בתוך יציע שאוכלס באוהדי מכבי חיפה. האירוע פוזר והסתיים בתוך זמן קצר ללא התערבות המשטרה.


הצד הפחות יפה בדרבי ביציע  (ערן לוף)


והצד היותר יפה ביציע (ערן לוף)

דקה 3 – סלליך פרץ מימין אבל בעט היישר לגופו של קדוש.

דקה 5 – תורג'מן מנגד זרק את מאבוקה אבל מזווית קשה בעט לרשת החיצונית.


לוזון. החיוך נמחק אחרי 12 דקות (ערן לוף)

דקה 8 – שוב מתפרצת של הירוקים, שוב סלליך, שוב קדוש במקום.

דקה 12, 0:1 להפועל – ברסקי הגביה כדור מקו האורך כ-30 מ' מהשער היישר לתיבת החמש ובדיוק להיכן שגנסארי התרומם והמשיך ביעף לרשת הגבוהה. שער ענק!


גנסארי מניף ידיים, בן בסט מרגיע. זה רק 0:1 (ערן לוף)

דקה 22 – מאבוקה הגביה מימין לשמאל וקאיו התרומם ונגח לפינה הרחוקה אבל לא מצא את המסגרת.

דקה 27 – תורג'מן יצר לעצמו מצב מצוין אבל הסתבך עם עצמו.


קדוש. משכיח את שטקוס (ערן לוף)


דקה 35
– הירוקים טובים יותר ותוקפים יותר אבל הסיומת… כך למשל חדר ורמוט לרחבה, סבסב מגן, הגיע למצב בעיטה טוב אבל בעט שטוח וחלש, קדוש השתטח וקלט

דקה 45 – מאבוקה הגביה ובן הרוש נגח לעבר החיבורים, קדוש התעופף והציל לקרן.


בן הרוש. לא כל יום רעננה (ערן לוף)

דקה 51 – ממן התעורר, חולל מהומות ברחבת מכבי אבל גלזר גלש לכדור ומנע גול מתורג'מן.

דקה 53 – ורמוט הוכשל על סף הרחבה, אראל ספג צהוב. בעוד חיפה נערכת בעיטה על קו ה-16 שיגר לוזון למגרש את מאור בוזגלו וניקיטה רוקאביצה במקום ורמוט וקאיו. בוזגלו ניגש היישר אל הכדור. פתיחה חלומית? לא. הכדור של מספר 11 נחת ישר בידיים של קדוש.



המצב הכי טוב של מכבי חיפה, אבל בוזגלו לא ניצל את הכדור החופשי (ערן לוף)


דקה 60 – בן בסט בבעיטה אדירה מ-20 מטרים לכיוון החיבורים, גלזר התעופף והדף לקרן.

דקה 63 – טעות של אראל אפשרה להעמיד את בוזגלו מול קדוש. אבל שוב השוער שבר על הקשר.


בוזגלו. אתו הירוקים נראו הרבה יותר טוב (ערן לוף)

דקה 67 – מכבי מתקרבת לשוויון. רוקאביצה, בוזגלו ודמארי עשו משולשים ברחבה אבל לא בעטו, הכדור הוסט לאחור ובן הרוש ירה טיל שטוח, סנטימטרים מהמשקוף.


דקה 73, שער חוקי נפסל לזכות מכבי חיפה –
סלליך הכניס כדור עומק לרוקאביצה שהמשיך וכבש. הקוון הרים את הדגל, המצלמות הוכיחו שלא היה נבדל.


רוקאביצה. פסלו לו שער חוקי (ערן לוף)


דקה 79
– בוזגלו הרים כדור אדיר לרחבה, קהת החזיר בקטנה בראש אבל לרוקאביצה לא התלבשה המספרת.

דקה 82 – כדור עומק נהדר של ממן לבן בסט אבל דוס סנטוס גלש והרחיק לקרן גול בטוח.


קאיו. כנראה שבינואר הוא יהיה במקום אחר (ערן לוף)


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי