דו"ח ההגינות: אוהדי מכבי תל אביב הגזענים ביותר בליגה

אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב | עדי אבישי

לפי הנתונים תכנית 'בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים', האוהדים הצהובים עקפו לראשונה את מקביליהם מבית"ר בכמות הקריאות הגזעניות במשחקים. הירושלמים הציגו ירידה משמעותית.

(גודל טקסט)

דו"ח ההגינות לסיכום הסיבוב הראשון של עונת 2017/18 של תכנית 'בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים' של 'הקרן החדשה לישראל', שמורכב מדוחות משקיפים בכל משחקי ליגת העל פורסם היום (חמישי). הדו"ח הראשון מסוג, מאגד את כל האירועים הגזעניים והאלימים, תוך הצלבת המידע עם פעולות בית הדין ודו"חות השיפוט, עם הסיקור התקשורתי ועם הקבוצות עצמן.

לפי הדו"ח, המגמה מהעונה שעברה של ירידה במספר ובעוצמת מקרי הגזענות ביציעים נמשכה, כשמתוך 21 מקרים של קריאות או נהמות גזעניות, 10 הושתקו בצורה חדה על ידי יושבי היציע. השיפור הגדול ביותר נרשם בבית"ר ירושלים, שם חלה ירידה דרסטית. למרות שנרשמו שישה מקרים של קריאות גזעניות, הן הושתקו על ידי רוב יושבי היציע. השירים: "הקבוצה הגזענית של המדינה" ו"שיישרף לכם הכפר" מושתקים על ידי הרוב בכל פעם שהם נשמעים ביציעי בית"ר.

בניגוד לקבוצה הירושלמית, מכבי תל אביב לראשונה היא הקבוצה בה נשמעו שבע קריאות או נהמות גזעניות, המספר הרב ביותר, כשפעם אחת בלבד אירועים אלו הושתקו על ידי חברי היציע. האירועים כוללים את המילים: "שער 5 מוסלמים", "טועמה/לאלה מחבל" ואירועים של בודדים או עשרות שנהמו כלפי שחקנים ממוצא ערבי או שחומי עור. עם זאת, כל המקרים הללו הושמעו על ידי חלק קטן מאוד בקהל (עד עשרות) ולא משקפים את הרוב הגדול של האוהדים ביציע.


אוהדי בית"ר. הירידה בכמות האירועים הגזעניים נמשכה (דני מרון)

באופן כללי בסיבוב הראשון נרשמו 12 מקרים של קריאות גזעניות ביציעים, לעומת 15 בתקופה המקבילה בעונה שעברה ו-32 לפני שתי עונות, אך תופעת השתקת הקריאות יותר מהכפילה את עצמה. גם הקריאות שמושמעות העונה הן בדר"כ ע"י חלקים קטנים בקהל האוהדים. המקרה של אוהדי בני יהודה מול קריית שמונה, לא נרשמו נהמות של יותר מבודדים עד עשרות ביציע ולא נשמעו קריאות גזעניות של יותר מעשרות אנשים ביציעים השונים. עם זאת, בסיבוב הראשון נרשמו שמונה אירועים של השלכת אבוקות או רימוני עשן, מספר גדול יחסית. בנוסף, נרשמו 10 מקרים של השלכות חפצים מהיציע למגרש.

לא נרשם אף אירוע של אלימות המונית ביציעים או מחוצה להם, אלא רק ארבעה עימותים נקודתיים בתוך היציעים, בין מחנות אוהדים, או בין אוהדים בודדים לבין מאבטחים. מחוץ ליציעים נרשמו שלושה אירועים נקודתיים של אלימות ולא התפתחו קטטות המוניות. בית הדין של ההתאחדות לכדורגל העמיד 18 פעמים קבוצות על התפרעות אוהדים או התנהגות בלתי הולמת של אוהדים, ופעם אחת בלבד, את בני יהודה, על קריאות גזעניות. מכבי חיפה עמדה חמש פעמים לדין, בית"ר ירושלים ארבע פעמים ובני סכנין פעמים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי