נו, חייבים לפטר מישהו: על אובדן הדרך של מכבי חיפה

שחקני מכבי חיפה
שחקני מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

ללא חדוות משחק, סגנון ברור ואפילו סדר במצבים נייחים, המשבר של הירוקים רק מעמיק והיא מתקשה לייצר אפילו קו אחיד וברור. עמיקם בטוח שבוזגלו באמת ענק, תומך בפליקס נעים והפארסה של דודו דהאן

(גודל טקסט)

1. יעקב בוזגלו לא ידע אמש איפה לכבות את הסיגריה. הילד באמת ענק. שתי הגבהות ממצבים נייחים, חדות, רק להכניס את הראש ולפרק את הרשת. איפה ראינו את זה קודם? בהפועל באר שבע עם בוזגלו. נו, אמרנו שהילד ענק. הגיע הזמן שמכבי חיפה תפטר כבר את גיא לוזון. אין סדר במשחק, אין סדר במצבים נייחים, אין שימת דגש על סגנון המשחק של היריבה, אין חדוות משחק. רק מכניסים כדור לרחבה בלי חשיבה, אולי תהיה איזו טעות. אופס…פיטרו כבר את לוזון? אז את מי יפטרו עכשיו? חייבים לפטר מישהו.


מכבי חיפה איבדה מזמן את הדרך ואין לה קו ברור. בפעם המי יודע כמה נאמר שיש למכבי חיפה מחלקת נוער מפוארת. עאיד חבשי גדל בה. היום הוא אחד הבלמים הכי טובים בישראל, אבל בבני יהודה. למה? שאלה טובה. התחושה היא שמכבי חיפה, המועדון, נכנע לנרטיב שיצר את הקהל הגדול שבו: ההצלחה.




המועדון שקצר באמצע שנות ה-80 עם שלמה שרף את הזרעים שזרע בו ג'וני הרדי המנוח, מעדיף היום לקחת שחקנים מנותקים, כבויים, לא תמיד מתאימים ובעיקר נטולי רוח מועדון, אם יש דבר כזה רוח מועדון במכבי חיפה. בני יהודה ניצחה אתמול משחק חשוב מאוד בדרך שלה לפלייאוף העליון. יש לה יותר ניצחונות ממכבי ת"א ומכבי נתניה, כמעט כפול ממכבי חיפה. אתה יודע בדיוק מה תקבל מבני יהודה כי זו קבוצה של מאמן.


2. תוסיפו בבקשה את בני סכנין לרשימת הקבוצות שהאוהדים שלהן חיים בסרט. ברשימה הזו אפשר למנות את אוהדי הפועל פתח תקווה, בני יהודה ואפילו הפועל כפר סבא, שחיות את עברן בלי יכולת לכלכל את ההווה ולעכל את מעמדן החדש. סכנין, מועדון שהגיע לליגת העל לראשונה בשנת 2003, זה מועדון שהוא פלא לכל דבר. לא רק בגלל שזו קבוצת המגזר המצליחה ביי פאר בתולדות הכדורגל הישראלי, לפני הפועל בני נצרת המיתולוגית, המזדמנות הפועל טייבה ומכבי אחי נצרת, והרבה לפני בני לוד הגדולה כפי מימדיה. סכנין זו הצלחה מסחררת, כי לא רק שהיא שורדת בליגת העל, היא קבוצה לגיטימית בליגה, שמתמודדת במרכז הטבלה, וברוב הפעמים גם למעלה מזה. פלא. 



אין דרך. שחקני מכבי חיפה (מאור אלקסלסי) 


וסכנין יותר פלא העונה, אחרי פרשיות השניצלים של ז'יירו סבירסקי, המינוי הכי מופרך בכדורגל הישראלי ever, ובוודאי כשדוחא – נשק יום הדין – לא בתמונה. סכנין נמצאת במחזור ה-14 במרחק של 10 נקודות מהקו האדום והפער הזה רק הולך וגדל. ולכן, ההצלחה של פליקס נעים, מאמן אולי חסר כריזמה וקצת זהיר, אבל מאמן יסודי, מקצועי, ומאוד רציני, אפילו מפתיעה. והשבאב? הם רוצים את ראשו. וואלה, עפו על עצמם.


3.שתי הקבוצות האחרונות בטבלה, אלא אם כן עירוני קריית שמונה תנצח את הפועל רעננה הערב, הן שתי קבוצות שדודו דהאן נגע בהן. את אחת הוא רוקן משחקנים, בשיתוף מלא של בעל הבית מכלא חרמון, ואת השנייה הוא מילא בשישה זרים שאת חלקם הוא בחר כמו שרק הוא יודע לבחור: לפי גובה ומשקל. לדודו דהאן יש כריזמה ויכולת שכנוע בלתי רגילה.



מאמן יסודי. נעים (דני מרון) 


כמו שאתם מתפלאים איך מתן אוחיון הגיע לשארלרואה, אור אינברום לגנט, גל שיש לאוקראינה, ובן רייכרט לדיוטי פרי, כך אין להתפלא על כך שעכו, קבוצה שליגת העל גדולה בהרבה על פרנסיה, מאבדת את הלגיטימיות שלה אפילו כמועדון. דהאן הוא איש עסקים וסוכן ממולח, וכל עסקה שלו לגיטימית לחלוטין, אבל מי שנותן לדהאן לבנות סגלים, צריך להבין שדהאן חושב קודם כל על דהאן ואחר כך על המועדונים שנותנים לו כרטיס כניסה לחדרי החדרים שלהם. ואף מילה על הפועל ירושלים והכח עמידר רמת גן.



כריזמה בשפע. דהאן (יוסי לזרוף) 


4. בבורסה יש מושג כזה שנקרא תיקון טכני. לפעמים יש גל עליות ואז מגיעה יממה של ירידה מתונה. הפועל חיפה נמצאת בשלב התיקון הטכני. צברה יותר נקודות מכפי היכולת שלה, ועכשיו מתחילה להתקזז עם קבוצות שצריכות את הנקודות. זה לא שהיא משחקת פחות טוב, אבל היריבות יותר מוכנות. אם בהפועל חיפה חשבו על אליפות, שיבינו שמה שמבדיל בינם לבין התואר הזה זו קבוצה שפעם הייתה כמוהם, אבל התחשלה. קוראים לה הפועל באר שבע. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי