דוידזאדה בספק גדול לבית"ר ירושלים, ריקן עשוי לפתוח

אופיר דוידזאדה
אופיר דוידזאדה | עדי אבישי

מגן מכבי ת"א לא השלים את האימון ובקבוצה חוששים שלא יהיה בסגל (שני, 21:00). קרויף: "חייבים לנצח את בית"ר, סבלנו מהם הרבה". אלי דסה עשוי לשוב ל-11

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב זכתה ביום חמישי האחרון בגביע הטוטו בזכות 0:1 על הפועל באר שבע, אבל הצהובים חוששים שמחר, לאחר המשחק בטדי מול בית"ר ירושלים (שני, 21:00), הם ימצאו את עצמם במרחק עשר נקודות הפרש מהפסגה.

כזכור, ליגת העל נפתחה העונה עם 0:3 מהדהד ויש שיגידו מפתיע של בית"ר ירושלים על מכבי תל אביב באצטדיון בנתניה והבוקר המאמן ג'ורדי קרויף התייחס ליריבה מהבירה, המדורגת שלישית עם ארבע נקודות יותר מלצהובים מקריית שלום.

"אני חושב שזה היה משחק מיוחד עבורנו. הקבוצה הייתה מאוד שאפתנית. זה קשה לשחק נגד בית"ר ובשנים האחרונות לא כל כך הצלחנו מולם, אז עלינו לשים בצד את גמר גביע הטוטו כי אין לו שום קשר למחר ועלינו רק להביא את אותה רמת תשוקה ואגרסיביות, מה שמייחד את בית"ר ירושלים שתמיד מציגה אנרגיה יוצאת דופן. אנחנו נמצאים במצב לחץ, כך שאנו חייבים לנצח", אמר קרויף בפתח דבריו והתייחס לגמר הטוטו ולמפגש הקרוב בליגה.

עוד אמר על בית"ר ירושלים: "סבלנו הרבה מבית"ר ירושלים. זו קבוצה שקשה לנו נגדה, במיוחד כאשר אנחנו משחקים כדורגל פתוח – כי עבורם זה כמו ללכת לחנות ממתקים. אסור לנו לאבד את הכדור ולהישאר מאורגנים. אם אנחנו רוצים להישאר במאבק האליפות אז אסור לנו למעוד. היו משחקים שהגיע לנו למעוד והיו כאלו שהמשחק היה בידיים שלנו, אבל קבוצה שרוצה לזכות באליפות לא יכולה להרשות לעצמה דבר כזה".


שכטר מכניע את מכבי תל אביב בסיבוב הראשון (דני מרון)


היכולת של דור פרץ בגמר גביע הטוטו
: "כל משחק לגופו, בכל משחק יש צרכים אחרים וסוגים שונים של שחקנים על הדשא. זה די ברור שנצטרך את דור פרץ למשימות ובמשחקים האחרונים הוא עשה זאת בצורה טובה ומגיעות לו המחמאות. הוא עובד קשה, משתפר הרבה לדעתי ולפעמים אני חושב שהוא לא זוכה להכרה שמגיעה לו".


הושבת כריסטיאן באטוקיו ביציע
: "יש לנו קבוצה גדולה של שחקנים וכרגע יש שחקנים אחרים במרכז הקישור שעושים עבודה טובה. כשכולם היו פצועים הוא נאלץ לשחק, ולשחק ולשחק, רשם לדעתי מעל 90 אחוז מהמשחקים. בשלב זה אין סיבה לשנות, אבל הוא שחקן שעזר לנו הרבה העונה ואני מעריך את העובדה שהוא מרגיש חלק מהקבוצה ושמח גם אם לא שיחק. השמחה שלו, גם אם לא שיחק, זה דבר שבונה קבוצה. אם הוא יישאר בינואר? יש לנו משחק חשוב מחר, זה לא ראוי לדבר על זה כרגע".


באטוקיו. בשלב זה לא נראה שהוא יחזור להרכב (דני מרון)

חשיבות המשחק: "זה מפגש קריטי עבורנו ממספר בחינות. איבדנו נקודות ואם אנחנו רוצים להיות אלופים עלינו להראות משחק אחרי משחק, גם אם זה משחק קשה, שאנחנו זקוקים לנקודות האלו. זה עניין של אופי שעלינו להראות. בטדי מרגישים את האדרנלין ותמיכת הקהל ונצטרך להיות טובים יותר. זה משחק מיוחד ועבורנו הוא חשוב במיוחד לאור הכוונות שלנו, לחלוטין".

השינוי במערך: "שמירה על שער נקי מעניקה המון נקודות ואנחנו לא יכולים להילחם על זכייה בליגה בלי זה ואנחנו מנסים לעשות צעד קדימה גם בפן ההתקפי. בכל מקרה, ללא הגישה הנכונה שום שיטה לא תעבוד".

לצדו של קרויף ישב המגן יובל שפונגין שנשאל על כך שהוא משחק לאחרונה כבלם: "באופן מסורתי קשה לנו עם בית"ר ירושלים וברור שיהיה משחק קשה. אני משחק כחצי בלם חצי מגן, תלוי באופי של השחקנים שאנחנו עולים איתם, אבל ההגדרה פחות משנה – מה שחשוב לי יותר זה לעזור לקבוצה ושאני נותן את המאה אחוז".


יובל שפונגין. צפוי להמשיך באגף ימין (אודי ציטיאט)

המגן נשאל על התשוקה של הקבוצה מול ב"ש ואם מבחינתם התואר הוקדש לג'ורדי קרויף והשיב: "במשחקים האחרונים יש שינוי לטובה בפן הזה. ברור שזה היה מיוחד כי זה היה גמר גביע והיריבה הייתה חזקה, אבל זה המבחן שלנו ויהיה עלינו להביא את זה בכל משחק בליגה. ברור לי שבתקשורת לא כותבים דברים חיוביים עלינו,אבל עלינו להתנתק מכך, לא להתייחס יותר מדי למסביב וכשיש רגעים שמחים אז צריך לשמוח ולא לזלזל".

לסיום הוסיף על איתי שכטר שיתמודד מולו מחר: "אנחנו קבוצה שחשופה יותר מאחור ואנחנו עובדים על כך".

מכבי תל אביב כאמור ניצחה לפני שלושה ימים 0:1 את הפועל באר שבע בגמר גביע הטוטו ושבוע קודם לכן גברה 0:1 בספרד על ויאריאל במשחק לפרוטוקול בליגה האירופית, אולם בליגת העל כשלה בשני משחקיה האחרונים וסיימה במחזור הקודם ב-0:0 מול מכבי פתח תקווה וקודם לכן ב-1:1 ביתי מול מ.ס אשדוד. מהמשחק הקרוב תחסר מכבי תל אביב רק את הפצועים איגור פיליפנקה ועומר אצילי ונראה כי קרויף ימשיך בשיטה בה המערך משתנה משני בלמים כשהקבוצה תוקפת לשלושה כשהיא נאלצת להתגונן. אלי דסה עשוי לפתוח לראשונה מאז נפצע.

אופיר דוידזאדה לא השלים את האימון ויעבור מבחן כשירות בסמוך למשחק כשבקבוצה העריכו את הסיכויים שישחק ב-50 אחוז. אם דוידזאדה לא יהיה כשיר עשוי אבי ריקן לפתוח המגן השמאלי.

הרכב משוער: פרדראג ראיקוביץ', יובל שפונגין, ז'אן סילבן באבין, איתן טיבי, אבי ריקן (אופיר דוידזאדה), אלי דסה, חוסה רודריגס (דור מיכה), דור פרץ, אייל גולסה, ניק בלקמן, וידאר קיארטנסון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי