מעידה באשדוד עלולה לגרום לפיטורי בן זקן, קונטה יסופסל?

בני בן זקן
בני בן זקן | אודי ציטיאט

מאמן בית"ר תחת מבחן, כשברקע מתיחות בינו לבין חברי הצוות המקצועי וחלק מהשחקנים. אכזבה מקונטה, שישוחרר אם יבקש. בקבוצה הודו: "שושן הציל מתבוסה". כחילה: "נתנו למכבי יותר מדי כבוד". צפו בתקציר

(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים, כך נדמה על פי ההפסד אמש 2:1 למכבי תל אביב, יכולה בשלב זה לשים בצד את חלומות האליפות שיש לה לעונה הנוכחית. בקבוצה הודו שעל פי היכולת במשחקים האחרונים (גם בניצחונות, ר.ב), לא נראה שבית"ר מספיק טובה כדי להתחרות על הכתר. הירושלמים פספסו הזדמנות לטפס אל המקום הראשון במקרה של ניצחון, ושילמו ביוקר על מחצית ראשונה חלשה ביותר, בה ספגו את שני השערים מרגלי אבי ריקן וניק בלקמן.

על אף ההפסד, מעמדו של המאמן בני בן זקן יציב לפחות באופן זמני ואין כוונה לסיים את תפקידו. זאת למרות היכולת הלא טובה שהציגה הקבוצה. המבחן של בן זקן יהיה במשחק החוץ ביום ראשון הקרוב נגד אשדוד, ואם בית"ר לא תנצח, עשוי המאמן לשלם על כך ולסיים את תפקידו. בנוסף לכישלונות המקצועיים על הדשא, מסתבר שבצוות המקצועי, קיימת מתיחות רבה בין המאמן לחלק מאנשי הצוות המקצועי, בתוכם גם גילי לבנדה עוזרו. ומעבר לעובדה שבית"ר משחקת לא טוב, נראית לפרקים לא מאומנת, יש תלונות של שחקנים גם על רמת האימונים.

המשחק אמש, הבליט שוב את הצורך של בית"ר להתחזק בשחקן הגנה בעל שיעור קומה, ונראה שאחרי צירופו של הקשר הדני-יהודי, דיוויד בוייסן, המטרה הבאה תהיה לצרף בלם ישראלי בכיר או בלם זר שיגיע על חשבון אחד הזרים הקיימים בסגל.

בן זקן
בן זקן. לא מסתדר עם החברים (ערן לוף)

"נראינו רע מאוד, שום דבר לא עבד", אמרו בקבוצה. "הגול הראשון הכניס את הקבוצה להלם. זו הייתה הזדמנות לתת הצהרת כוונות, אבל אנחנו מאוכזבים מאוד כי לא היינו טובים. החצי הראשון היה רע מאוד ואם להיות אמיתיים אז השוער סתיו שושן, שהיה טוב מאוד, הציל אותנו מתבוסה. יכולנו לברוח לבאר שבע ומכבי, אבל לא ניצלנו את ההזדמנות".

שוער המשנה שושן הוקפץ להרכב רק בשעות הצהריים, אחרי שעות רבות של התלבטות בצוות המקצועי והצוות הרפואי האם לתת לבוריס קליימן הפצוע לשחק או לא. בסופו של דבר, הוחלט שלא להסתכן בהחמרת פציעתו של השוער הבכיר, הסובל מקרע קטן בשריר הירך, בקבוצה וינסו להכשירו לקראת השבוע הבא.

שחקנים רבים נראו אמש מתחת לכושרם הרגיל, כאשר בקבוצה הביעו אכזבה גדולה בעיקר מתרומתם הדלה של כל השחקנים הזרים – מרסל הייסטר, קלאודמיר, ז'אורז'יניו ואריק סאבו. מי שאיכזב יותר מכולם הוא המגן-בלם אנטואן קונטה, שפתח אמש בהרכב ונראה שוב רע מאוד, לא מרוכז ובעיקר חסר חשק. קונטה שנפגע במהלך המחצית הראשונה, הוחלף בהפסקה, כאשר הסיבה הרשמית היא מתיחה בשריר הרגל, אולם מעבר לכך, נראה שהשחקן נמצא בירידה גדולה בכושרו, ויתכן שיסופסל כבר במשחק הקרוב באשדוד על מנת לזעזע אותו קצת ולגרום לו לחזור למסלול.

קונטה
קונטה. חסר חשק (דני מרון)

בבית"ר לא יעמדו בדרכו של הצרפתי אם יבקש להשתחרר בינואר, אולם ברור לכולם שבכושר הנוכחי וללא המשכיות, לא תהיה קבוצה מספיק רצינית שתציע לו חוזה. שחקן נוסף שסיים את המשחק פצוע הוא הקשר יוסי בניון, שסובל מכאבים בשריר הארבע ראשי ונכון לעכשיו הוא בספק למשחק באשדוד.

"אני לא חושב שבגלל משחק אחד, אפשר להפסיק לדבר על אליפות", אמר הבלם טל כחילה בסיום המשחק. "אלו המטרות של בית"ר ירושלים מתחילת העונה ואני מאמין שבמחזור הבא נבוא ונתקן את מה שעשינו אתמול. התחלנו את המחצית הראשונה לא טוב, נתנו למכבי יותר מדי כבוד, אבל במחצית השנייה עלינו והראנו מי זאת בית"ר ירושלים, ואני מקווה שנמשיך מהמחצית השנייה למשחק הבא".

על פתיחת המשחק הכושלת וספיגת השער אחרי פחות מדקה: "אמרתי כבר, נתנו יותר מדי כבוד בהתחלת המשחק, קיבלנו גול מהיר וזה קצת הימם אותנו, ניסינו להמשיך הלאה וראו את זה במחצית השנייה. עברנו בחזרה לשני בלמים, לחצנו על כל המגרש, אבל קצת לא היינו חדים כי יכולנו לכבוש את השוויון".

בניון
בניון. גם הוא בספק (ערן לוף)

אחרי ספיגת השער השני, זעם הקפטן איתי שכטר על כמה מהשחקנים וניסה להעיר את חבריו בצעקות ובתנועות ידיים. כחילה לא התרגש מהדברים והוסיף: "איתי לא השתולל, הוא עדיין הקפטן שלנו ורק רצה להעיר את הקבוצה ולעודד את כולם. חדר ההלבשה שלנו נראה מצוין ועודדנו כאן אחד את השני".

על כך שהקבוצה לא הצליחה לנצח בטדי, גם את מכבי ת"א וגם את ב"ש: "אני לא חושב שצריך להגיד על זה משהו, נבוא למחזורים הבאים ונתקן את מה שעשינו היום. ניתן לקהל שלנו ליהנות מאיתנו יותר".

הקבוצה תעמוד לדין בגין זריקת מצתים וכוסות מיציע אוהדיה לעבר כר הדשא ושחקני מכבי תל אביב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי