קרויף: מיכה חשוב לנו, תשאלו את מנספורד לגבי הנושא הזה

ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף | אודי ציטיאט

הקשר, שנמצא על סף חתימה ביאנג בויז, עמד במרכז מסיבת העיתונאים של מכבי תל אביב לקראת ק"ש (שבת, 20:15, ספורט4): "לפעמים דברים כאלה קורים". לקראת שבת: "חשוב שנוכיח שהתעוררנו כדי להישאר במאבק"

(גודל טקסט)

אחרי הזכייה בגביע הטוטו, הניצחון על בית"ר באצטדיון טדי ובצל העובדה כי דור מיכה נמצא על סף חתימה ביאנג בויז, מכבי תל אביב נחושה להמשיך את הרצף החיובי כשהיא תארח את עירוני קריית שמונה (שבת, 20:15, ספורט4). לקראת המפגש מול הצפוניים, הצהובים ערכו היום (חמישי) מסיבת עיתונאים. כזכור, הצהובים גברו על עירוני קריית שמונה בסיבוב הקודם, כשהם מודעים לכך שניצחון שלישי ברציפות יקדם אותם בצורה משמעותית בקרב על פסגת ליגת העל. ג'ורדי קרויף החמיא לחיים סילבס לקראת המפגש בשבת, התייחס למעבר האפשרי של דור מיכה ליאנג בויז, שנחשף בספורט1, ודיבר על התוכניות לקראת ינואר. 

 


קרויף פתח את מסיבת העיתונאים והחמיא לחיים סילבס: "אני אוהב אותו כי הוא מאמן שתמיד מגיע למשחקים עם תוכניות משחק מגוונות. צריך להיות מוכן כשמשחקים מולו. תמיד אהבתי אותו, הוא יודע לקרוא את המשחק בצורה טובה". 


על המשחק מול ק"ש: "חשוב שנשחק עם אותה תשוקה ורצון שהפגנו במשחקים האחרונים. זה המפתח עבורנו. ברור לנו שיהיו לנו פחות מרווחים לעומת המשחק מול בית"ר. יהיה לנו מבחן כדי להבין איפה אנחנו עומדים. השגנו שתי תוצאות טובות מול קבוצות שהגיעו לנצח ושיחקו בצורה מסוימת, חשוב שנדע להתמודד גם עם האתגר הזה. חשוב שנוכיח שהתעוררנו כדי להישאר במאבק, ולא לשווא. אני לא חושב שהמשחק מול עירוני קריית שמונה הוא פחות אטרקטיבי לעומת המשחקים הקודמים. יש כאן מבחן בשביל המנטליות שלנו. עומדת כאן שאלה אם אנחנו קבוצה מנצחת או לא. אפשר לשחק טוב וגם לשחק רע, תמיד יהיו עליות וירידות. אבל הנושא של הרעב, תמיד צריך להיות שם. לפעמים הרעב מנצח משחקים. חשוב שנשים סימן קריאה על הליגה הזו. להוכיח שיש לנו את התשוקה לזכות בתואר, והמשחק בשבת הוא מבחן". 



חשוב בשביל ג'ורדי. מיכה (דני מרון) 


הפציעות: "הבעיה עם הפציעות היא שהן קורות וזה חלק מהחיים. העונה היא ארוכה ותמיד יש פציעות, אבל ברגע שיש פציעות אצל שחקנים שנותנים לך יצירתיות, אז זו בעיה. עכשיו הם (השחקנים שחזרו מפציעה) מביאים לנו רעננות וזה מרגיש שהם התחילו את העונה. זה מרגיש כאילו הם החיזוק החדש לסגל שלנו. אני מקווה שזה ימשיך ככה. אנחנו לא עושים שום דבר מיוחד, אלא רק מנסים להחזיר לנו את הנקודות שאיבדנו". 


השינויים לקראת ינואר: "אני לא יודע מה המצב כרגע מבחינת החיזוק. אני לא יודע מה אפשרי ומה לא. אני בטוח שאם נשחק טוב ונהיה קרובים למקום הראשון, אז האמונה תהיה גדולה יותר וגם יהיו אפשרויות. אני לא עוסק בזה, אני רק חושב על המשחק הבא והמשחק שאחריו. אני מרוצה מהתגובה של הסגל שלנו מבחינת הגישה. הדבר היחיד שאני יודע הוא שאנשים כותבים דברים. כשמנצחים, תמיד מדברים על אלו שלא שיחקו. אני לא חושב שאני צריך להגיב על כל מה שמישהו כזה או אחר כותב". 


על טל בן חיים: "אף פעם לא הייתה לי בעיה איתו. אני חושב שהוא פתח לפחות ב-85 אחוזים מהמשחקים העונה. הוא אחד השחקנים ששיחקו הכי הרבה בליגת העל. ברור לי שהוא יחזור לשחק, ואז הוא יוכיח את הערך שהוא מביא לנו. מעולם לא הייתה לנו בעיה ביני לבין טל. אף פעם לא הייתה".



היחסים תקינים. בן חיים (דני מרון) 


הגרלת הגביע: "אני אוהב את הגביע, אבל אני לא אדם שמבקש דברים לקראת הגרלות. אני רוצה לצמצם את הפער מהמקום הראשון וזה הדבר היחיד שאני מתרכז בו".


השינוי בסגל: "תשוקה בלבד לא מנצחת משחקים וגם רק כישרון לא מנצח משחקים. חשוב למצוא את הנוסחה הנכונה. האוהדים מעריכים שחקנים שנותנים את הכול, גם כשמפסידים. מה שקשה להם הרבה יותר, זה לראות קבוצה אדישה. זו הייתה אחת הבעיות שלנו בתקופה האחרונה. עכשיו אני חושב שהם מרוצים ממה שהם ראו במשחקים האחרונים". 


מצבו של דור מיכה: "אני לא יודע מה קורה עם מיכה. אני לא יודע לגבי המספרים. במצב הנוכחי שלנו, אני צריך להתרכז בניצחונות במשחקים. לפני שבועיים היינו יכולים להיות בפער של 10 נקודות מהמקום הראשון. כמו שאתם יודעים, אני לא מעורב יותר במשאים ומתנים. תצטרכו לשאול את בן מנספורד. אני תמיד אוהב לחשוב קדימה, ולפעמים כשאתה מחדש לשחקן את החוזה – זה משפיע על התקציב. זה ברור לנו ששחקנים מסיימים חוזה, מחפשים לעשות קופה. מיכה הוא שחקן חשוב, אבל לפעמים דברים כאלה קורים".



למד לקחים. קרויף (דני מרון) 


השבועות האחרונים שלו כמאמן: "הרגשתי בשבועות האחרונים כמו בעונה הקודמת, כשהחלפתי את שוטה ארבלדזה. הבנתי שהדברים נורא דינמיים בכדורגל. אתה יכול להיות בדרך הביתה, ואז הגורל משתנה. אלו חייו של מאמן, וברגע שאתה מקבל את זה עלייך, אתה צריך להתמודד עם זה. אני מרוצה מהגישה של השחקנים שלי, אני גם מעריך את זה מאוד. השחקנים שלי גם מבינים שעבודה קשה משתלמת. ברגע שהפער מהצמרת התקזז, האמונה גדלה. ועדיין, בלי ניצחון בשבת – כל מה שעשינו לא שווה כלום. אני יודע שלפעמים יש דברים שהם לא הוגנים בנוגע לבחירת הסגל וההרכב. היה לי קשה להשאיר את יובל שפונגין מחוץ לסגל, אבל הסברתי לו את ההחלטה לקראת בית"ר". 


אייל גולסה הוסיף: "אנחנו רוצים להמשיך במומנטום החיובי. אנחנו נראים רעננים הרבה יותר, וכמו שג'ורדי אמר יש לנו משחק שונה מול קריית שמונה לעומת המשחק מול בית"ר. אני תמיד רוצה להשתפר וזה לא משנה באיזה תפקיד אני משחק. אני רוצה להביא את היכולת הכי טובה. בהתחלה לא אהבתי לשחק בעמדה אחורית יותר, אבל עכשיו אני אוהב את זה הרבה יותר. מה שג'ורדי יחליט לגבי, מתאים לי. למדתי מגל אלברמן המון. הניסיון שלו גדול, הוא עזר לי המון".


"לא נבוא שאננים מול קריית שמונה", הוסיף הקשר: "נגיע כדי להיות דומיננטיים ולשלוט במשחק מולם. אין דבר יותר מכואב מאשר להיות בחוץ, להסתכל על החברים מהצד. במיוחד שיש תקופות פחות טובות. אני רק רוצה להיות בריא ולעזור לקבוצה. אני מרגיש בנוח לשחק עם דור פרץ ואבי ריקן, אבל גם חוסה רודריגס, כריסטיאן באטוקיו וטינו סוון סושיץ' הם שחקנים מצוינים. אין לי בעיה לשחק עם כולם". 


הקרב מול באר שבע: "תמיד דיברנו על זה בחדר ההלבשה, שהכול תלוי בנו. אני שמח שזה קרה. הרי אם לא נמשיך ביכולת הזו, מה שעשינו לא שווה כלום".  


מאושר בכל תפקיד. גולסה (אודי צטיאט) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי