גול של אליפות? 0:1 דרמטי להפועל חיפה מול בני יהודה

הפועל חיפה
הפועל חיפה | עדי אבישי

האורחת היתה חלשה, חסרת ברק ולא מרוכזת, אבל כשהכל הולך, הכל הולך. שער של גינסארי (86) הקפיץ את קלינגר לפיסגה ועצר רצף של ארבעה ניצחונות של הכתומים

(גודל טקסט)

כשאומרים שהכל הולך, אז הכל הולך. הפועל חיפה הגיעה הערב (שבת) לאצטדיון המושבה למשחק מול בני יהודה, נראתה רע, אבל הצליחה במתפרצת אחת למצוא את הרשת של זובאס, לנצח 0:1, לטפס למקום הראשון ולהוכיח שוב שיש דבר כזה שקוראים לו מזל של אלופה.


ארבע דקות לסיום הגיע השער המיוחל. דווקא בדקות הטובות של בני יהודה יצאה הפועל חיפה להתקפה מהירה. גינסארי קיבל את הכדור בתוך הרחבה והצליח לבעוט כדור שפגע בדן מורי ועלה בקשת מעל ידיו של זובאס לרשת. רצף של ארבעה ניצחונות של בני יהודה הגיעה לסיומו, האורחת חזרה לפסגה, לפחות זמנית, אבל גם זמנית בשביל קבוצה כמו הפועל חיפה זה לא עניין של מה בכך.  

 

 

על המחצית הראשונה אין הרבה מה להגיד. שתי הקבוצות לא הגיעו למצבי הבקעה רציניים וההזדמנות היחידה היתה של בני יהודה כשאלמוג בוזגלו ניסה לבחון את עירנותו של שטקוס שהיה מוכן.

 

שוב ראשונים בטבלה. שחקני הפועל חיפה (עדי אבישי)


גם במחצית השניה לא ראינו שינוי משמעותי. פה ושם ניסו שתי הקבוצות לגנוב שער ניצחון, אבל חוסר ריכוז בחלק ההתקפי מנע מהן לצאת עם מלא שלוש הנקודות. כמה חוסר ריכוז ניתן להבין כשבמהלך הכי מסוכן של המשחק קיבל יונתן כהן של בני יהודה כדור בתוך הרחבה כשהוא לא מכוסה על ידי אף שחקן הגנה של חיפה. במקום לחגוג שער קל, הוא בעט כל כך חלש עד ששטקוס אפילו לא היה צריך להזיע כדי לעצור את הכדור. ואז הגיע גינסארי.


רגע אחד שבכל זאת יש לציין היה עוד במחצית הראשונה כשכוכב הפועל חיפה, עדן בן בסט, מתח את שריר רגלו וביקש להתחלף. החלוץ עבר בדיקה ראשונית ונראה שהפציעה פחות חמורה ממה שחששו בהתחלה, אולם הוא יעבור בדיקה מקיפה כדי לבדוק את חומרתה.


הטירוף בסיום (עדי אבישי)
הטירוף בסיום (עדי אבישי)


מחצית ראשונה
השופט אוראל גרינפלד הוציא את המשחק לדרך באצטדיון המושבה. הדקות הראשונות במשחק התאפיינו במשחק מסורבל כששתי הקבוצות הרבו לאבד כדורים וכמט שלא הגיעו למצבים הבקעה ליד שני השערים. 


דקה 17 – הזדמנות ראשונה לבני יהודה, ציבוטה קיבל כדור עומק נהדר מיונתן כהן שמצא את עצמו באחד על אחד מול שטקוס, אבל שוער חיפה הספיק לצאת טוב וקלט את הכדור.


 ניצחון של אופי. קלינגר (עדי אבישי)


דקה 20 – הזדמנות ראשונה להפועל חיפה. שמאול שיימן הרים את הכדור לתוך הרחבה שם נמצא דור מלול שהצליח להשתלט ולבעוט חזק, אבל זובאס היה במקום.


דקה 30 – עדו ניסיון של הפועל חיפה שלא עולה יפה. כדור קרן מדוד שעלה לרחבה מצא את הראש של קפילוטו, אבל הארחון נגח קצת גבוה מעל השער של זובאס.


דקה 35 – הפועל חיפה סופגת מכה לא פשוטה כשעדן בן בסט ביקש להתחלף, ככל הנראה אחרי שהרגיש מתיחה בשריר רגלו.



מאוויס צ'יבוטה מנסה לשמור על הכדור מול דור מלול (עדי אבישי)


דקה 44 – ההזדמנות אולי הגדולה ביותר במחצית הראשונה הגיעה דקה לפני סיומה. כדור טוב שהוגבה לרחבה של הפועל חיפה מצא את הראש של אלמוג בוזגלו שנגח בצורה טובה, אבל זינוק מרשים של שטקוס והדיפה לקרן שלא נוצלה מנעו את השער הראשון במשחק. 


מחצית שניה
למעט החילוף הכפוי של ניר קלינגר במחצית הראשונה, לא ביצע מאמן חיפה חילופים נוספית לקראת פתיחת המחצית ההשניה, גם אבוקסיס שמר על אותם 11 שפתחו במשחק.


דקה 47 – הזדמנות טובה לבני יהודה כשנריוס ולאסקיס קיבל כדור בתוך הרחבה, אבל הבעיטה שלו לא היתה מספיק חזקה ולא הפתיעה את שטקוס.



ברסקי מנסה לעבור תורג'מן הערב במושבה (עדי אבישי)


דקה 59 – אם זה לא נכנס, מה כן? מאוויס צ'יבוטה מצא בכדור ענק את יונתן כהן בתוך הרחבה. חלוץ בני הודה שלא היה מכוסה היה צריך רק לגלגל את הכדור לרשת של שטקוס, אבל במקום זה הוא בעט כל כך חלש שהשוער הליטאי אפילו לא התאמץ כדי לעצור.



יונתן כהן ךא מצליח להבין איך הוא החמיץ בכזאת רשלנות (עדי אבישי)


דקה 61 – עוד ניסיון של בני יהודה, הפעם היה זה מאור קנדיל שניסה כוחו בבעיטה מחוץ לרחבה, גם הפעם שטקוס היה מוכן וקלט.


דקה 86 – שער להפועל חיפה – דווקא בדקות הפחות טובה שלה יצאה הפועל חיפה להתקפה, אולי אחת ההתקפות הבודדות שלה במחצית השניה. גינסארי קיבל את הכדור בתוך הרחבה, היטעה שחקן אחד ובעט כדור שפגע במורי, קיבל קשת ועלה מעל ידיו של זובאס וירד ברשת שמאחוריו.



שחקני הפועל חיפה בטירוף לאחר שער הניצחון (עדי אבישי)


הרכבים
בני יהודה: אמיליוס זובאס, מאור קנדיל, אעיד חבשי, דן מורי, בן תורג'מן, סתיו פיניש, יובל אשכנזי, אלמוג בוזגלו, יונתן כהן, מאוויס צ'יבוטה (64, מתן חוזז), נריוס ואלסקיס.


הפועל חיפה: ארנסטס שטקוס, דור מלול, ניסו קפילוטו, גבריאל תמאש, שמואל שיימן, רוסלן ברסקי, רסמוס סיוסטדט, לירן סרדל (68, חנן ממן), ראדו גנסארי, עדן בן בסט (35, מקסים פלקוצ'נקו), אלון תורג'מן.


חגיגות של אליפות?
חגיגות של אליפות? (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי