דיווח בסלובניה: הפועל באר שבע מעוניינת בחלוץ ג'ון מארי

ג'ון מארי
ג'ון מארי | האתר הרשמי

הניגרי בן ה-24 כבש 17 שערים אשתקד ברודאר ולנייה, שדורשת עבורו חצי מ' יורו. בכר סירב לוותר על פקהארט וקיבל ממנו 3 נק' ב-0:1 באשקלון: "יש שחקנים שבשבילם תמיד תהיה סבלנות". בורסאספור רוצה את וואקמה

(גודל טקסט)
על פי פרסומים בתקשורת הסלובנית, הפועל באר שבע מעוניינת בחלוץ הניגרי ג'ון מארי, שחקנה של רודאר ולנייה. קבוצתו תהיה מוכנה לשחררו תמורת הסכום הנכון והיא דורשת כחצי מיליון יורו. מארי בן ה-24, קמרוני יליד ניגריה, הבקיע 17 שערים בעונה שעברה ועוד תשעה עד כה העונה. כידוע, ב"ש מתכוונת לשחרר מהסגל את איסק קואנקה על מנת לפנות מקום לחיזוק זר.


אוהדי הפועל באר שבע שלא הספיקו לחזור הביתה לפני הצלצול של חצות הורשו הפעם לשמור את נשיקותיהם למישהו מחוץ לגרעין הקשה של המשפחה. אלה שלא ממש הצליחו להדביק אמש פומפה רטובה לפניו של תומאש פקהארט, גיבור הניצחון באשקלון, בטח הפריחו לעברו נשיקות לרגל השנה האזרחית החדשה. רגלו הימנית של החלוץ הצ'כי מנעה מבוכה גדולה מן האדומים והחזירה אותם למקום הראשון על חשבונה של הפועל חיפה. יואב כץ, שאולי התכוון לשבור תוכנית חסכון כדי לשלם לניר קלינגר מענק אליפות, רשאי לחשב מסלול חסכון מחדש.



עד ליצירת מגע הקסם עם הכדור שהגביה אורן ביטון בדקה ה-92, הצ'כי שעלה מהספסל בקושי נגע בכדור. כהרגלו בחודשים האחרונים הוא חיכה להזדמנות שלו. טאץ' אחד קטלני החזיר אותו בבת אחת לאור הזרקורים. "אני שמח לכבוש אחרי התקופה הקשה שעברה עליי", אמר חתן השמחה. "קשיים הם חלק מחייו של שחקן כדורגל, ואני עובד קשה כדי לעזור לקבוצה".



מארי. יחזק את החוד של האלופה? (רודאר ולנייה, רשמי)


אין זה סוד ששמו של פקהארט שורבב לאחרונה לרשימת המאוכזבים ממעמדם, ודובר על האפשרות שיעזוב בחלון ההעברות. מאמנו, ברק בכר, המשיך להאמין בו כשהוא דוחה ניסיונות מצד גורמים בסביבת המועדון לוותר על הצ'כי כחלק מרה ארגון במצבת הזרים. עם זאת, שמותיהם של חלוצים מחו"ל, כולל חלוץ ישראלי מהליגה הצ'כית, הוזכרו כמועמדים לחיזוק המוליכה, ומועמדותו של כל אחד מהם תיבחן לגופו של עניין.


כמו במקרים רבים אחרים, התחושות של בכר לא הטעו אותו. במשחקים קודמים, כשהצ'כי התייבש על הספסל, בכר הקפיד לשמור אותו על אש קטנה. אפוי ומוכן לקראת המאני טיים. "אם למישהו הגיע לכבוש במשחק, זה פקהארט", אמר בכר בסיום המותחן בסלה, "הוא מקצוען ועובד קשה, אני מאושר בשבילו. יש שחקנים שתמיד תהיה לי סבלנות בשבילם", הוסיף המאמן והעביר מסר ברור בנוגע לצ'כי. "אני מקווה שהגול הזה יחזיר לו את הביטחון ועוד נרוויח ממנו הרבה השנה".



וואקמה. אפילו לו יש מחליף, מסתבר (דני מרון)


מי שסיים את המשחק בצליעה קלה והוחלף במחצית השנייה הוא טוני וואקמה. עוד במחצית הראשונה התלונן הניגרי על כאבים בקרסול, ודן איינבינדר דיווח לספסל על ההתפתחויות. וואקמה סחב עד השליש הראשון של המחצית השנייה, ופינה את מקומו על כר הדשא. מחליפו, אתם יודעים, עשה הפעם את ההבדל. ממשחק הגביע בעילוט מול אחי נצרת הוא כנראה יקבל פטור. בינתיים, בטורקיה מדווחים כי בורסאספור מעוניינת בוואקמה. על פי הדיווח, מאמן הקבוצה פול לה גואן נחוש לצרף לסגל מבקיע איכותי והחלוץ הניגרי של האלופה הוצע לו. עדיין לא ברור האם הקבוצה הטורקית, שמדורגת במקום התשיעי, תפעל כדי לצרף את וואקמה כבר בחלוץ ההעברות של ינואר. 


חזרתו המוצלחת של מיגל ויטור למגרשים לאחר תקופת היעדרות ארוכה סיפקה עוד סיבה לחיוך מסוים בקבוצה מבירת הנגב. כמה פעמים החסירו פעימות על הספסל של בכר, והופנו מבטים מודאגים לצוות הרפואי, כשהבלם הפורטוגלי הופל לדשא. אבל בסופו של דבר, מיגל סיים 93 דקות על הרגליים ואפשר היה לנשום לרווחה.



טאהא. "יש לנו חמישה שחקנים שיכולים לשחק בעמדת הבלם" (דני מרון)


לואי טאהא, שותפו של ויטור למרכז ההגנה, שכח את השטיח האדום בבית. "יש עוד ארבעה-חמישה בלמים בסגל חוץ ממיגל ויטור, וכל אחד מהם יכול לשחק בהרכב", אמר מעוז ההגנה האדומה שהתחיל את הקריירה בעראבה. את שאר התשובות הוא הכין מראש למקרה של שחזור הניצחון מהסיבוב הראשון, עמוק בתוך תוספת הזמן. "לא היה לנו משחק טוב מאוד, אבל במשחק חוץ במגרש כזה קשה הכי חשוב היה לקחת את שלוש הנקודות ולחזור למקום הראשון".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי