ג'ורדי קרויף: אני לא זה שמחליט על חיזוק, אני רק המאמן

ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף | מכבי תל אביב

מאמן מכבי תל אביב לקראת נתניה (שלישי, 21:00): "לא ראו מי מהלאומית ומי מליגת העל בין הפועל ת"א למכבי חיפה". מיכה: "יש לי סעיף שחרור, לא ויתרתי על יציאה לליגה בכירה". גולסה צפוי לשוב להרכב, עטר ייעדר?

(גודל טקסט)

המחזור ה-17 בליגת העל ייפתח כבר הערב, אבל המשחק המרכזי של המחזור ייערך מחר כאשר מכבי תל אביב תארח את מכבי נתניה (21:00). הצהובים הודיעו על המעבר של ייגור פיליפנקה למ.ס. אשדוד. אלירן עטר, שפתח בגביע המדינה, לא התאמן והוא צפוי שלא להיכלל בסגל, כשבניגוד אליו אבי ריקן התאמן כרגיל וצפוי לשוב לפחות לספסל.

הצהובים כאמור ערכו הערב את האימון המסכם לקראת ההתמודדות, אבל עוד קודם לכן המאמן ג'ורדי קרויף התייצב למסיבת עיתונאים לקראת המשחק לצדו של הקשר דור מיכה. "זה משחק חשוב עבורנו נגד קבוצה שהקשתה על כולן וגם עלינו (2:3 בסיבוב הראשון). הם משחקים בצורה שלא הרבה קבוצות בישראל משתמשות בה ולכן לא יהיה קל למצוא פתרון, אבל זה משחק בית שלנו ואנחנו רוצים להמשיך במומנטום ולהלחיץ את הצמרת. זה עוד משחק שאנחנו חייבים לנצח", אמר ההולנדי בפתח מסיבת העיתונאים.

כבר בפתיחת מסיבת העיתונאים נשאל קרויף על אותה פגישה היום עם סטיב מקלארן ואמר: "אתם צריכים לשאול את סטיב, אני לא הדובר שלו". מאוחר יותר התייצב האנגלי באימון הקבוצה, נפרד מהשחקנים וזכה לחולצה ממוסגרת מהמועדון. "באתי לישראל משלוש סיבות: השמש, הרצון להיפרד מהשחקנים וכדי לאחל להם בהצלחה מחר במשחק ובהמשך העונה", אמר. 


קרויף. חמישה ניצחונות רצופים בכל המפעלים (עדי אבישי)


היכולת של השחקנים שפתחו בגביע:
"נפתח עם ההרכב שנרגיש שהוא נחוץ. יש לנו שחקנים שמשחקים יותר מאחרים במהלך העונה, אתם קוראים לזה קבוצה א' וקבוצה ב', אבל אני לא מאמין בזה אלא במומנטום. לשחקנים יש תקופות טובות יותר והחכמה היא לדעת לזהות מי נמצא בכושר טוב ולשחק איתם".


עוד אמר על משחק הגביע:
"כשאתה ב-0:0 שחקנים יודעים שמשהו לא בסדר והמחצית השנייה הייתה באמת טובה יותר. נתניה הקשתה עלינו, היה לנו גם משחק אימון והם היו בו טובים מאוד. גם בליגה היה משחק פתוח ובגביע הטוטו אם אני לא טועה סיימנו מולם ב-0:0, אבל הם הקשו לא רק עלינו אלא על כולן. הם משחקים כדורגל טוב ואני מכבד את זה שהם משחקים באותה השיטה. גם השחקנים יודעים את זה ומכירים את הסכנה שמציבה נתניה".


לוח הזמנים הצפוף בתקופה הקרובה:
"כל משחק מבחינתנו הוא מבחן. איבדנו יותר מדי נקודות בדרך, זו עובדה, אז אנחנו כרגע רק מנסים לתקן את מה שכבר גרמנו. כל משחק הוא הכי חשוב ונחשוב עליו כשנסיים עם מכבי נתניה".


חיזוק הקבוצה:
"אני רק המאמן, אני לא זה שמחליט. אנחנו חושבים על דברים וכשיהיה מה להודיע נעשה את זה. אני לא הבוס, הנשיא הוא הבוס. מיץ' הוא המחליט במועדון עבורי. בשנה שעברה היה לי תפקיד אחר והשנה יש לי תפקיד אחר. יש לי מספיק עבודה להתמקד בה".


הארכת חוזהו של דור מיכה:
"הוא שחקן חשוב מאוד למועדון ועובדה שאצל מאמנים שונים הוא תמיד היה שחקן מפתח. הוא יודע להסתגל לכל סיטואציה ועמדה שמבקשים ממנו וזה דיי ברור שהוא אחד השחקנים אצלנו שעושים את ההבדל. כשהוא טוב כל הקבוצה משחקת טוב וזו החוזקה שלו. אין הרבה שחקנים כמוהו בישראל וזה היה ברור לנו שחשוב להשאיר אותו".


דור מיכה. ישב לצד המאמן ושמע מחמאות (עדי אבישי)


המשחק מול מכבי חיפה בשמינית הגמר:
"צפיתי במשחק למען האמת ולא הרגשתי שיש קבוצה אחת מליגת העל ואחת מהלאומית, כי בוא נודה על האמת ונאמר שהפועל תל אביב זה מועדון גדול גם אם הוא בליגה השנייה. הדרבי הוא משחק מיוחד וכל מי שאוהב כדורגל ואת הכדורגל הישראלי רוצה את הפועל תל אביב בליגת העל, כי אלו משחקים מיוחדים עבור האוהדים. היה משחק טוב, פנדלים זה מזל, אבל אנחנו מתמקדים בעצמנו ולא חושבים שלושה שבועות קדימה. אם אנחנו רוצים לזכות בגביע, גם אם זו הגרלה קשה לשני הצדדים, צריך לנצח".

על כך שיפגוש את מכבי חיפה פעמיים תוך כעשרה ימים: "זה נכון שלפי הסטטיסטיקה קשה לנצח פעמיים, אבל אם אנחנו רוצים לנצח נצטרך לעשות זאת. יש לנו יריב טוב שנכבד אותו, אבל כרגע המשחק מחר הוא שחשוב לנו".


הסטתו לאגף שמאל:
"זה משהו שמשתנה ממשחק למשחק. שיחקתי גם באגף ימין השנה ולמען האמת אני גם אוהב לשחק בשמאל, אבל בשנים האחרונות שיחק שם בן חיים ופחות יצא לי. זה תפקיד שאני מכיר וידוע לעשות אותו טוב, אז אני אעזור לקבוצה בכל עמדה בה ירצה המאמן".


אם ויתר על החלום לצאת לחו"ל
: "אני בן 25 וזה לא חלום שוויתרתי עליו. החוזה הוא לחמש שנים, אבל אין לדעת מה יהיה בעוד שנה. יש לי סעיף שחרור, אבל החלטתי שהכי נכון עבורי להישאר כרגע במכבי תל אביב. 

מעמדו של חוסה רודריגס: "הוא נותח ולא שיחק כי נפגע בברכו. לוקח זמן לחזור לכושר משחק ובחודש האחרון הקבוצה מעט השתפרה, גם מבחינה פיזית, אבל תמיד יש לשחקן את הזמן שלו לקבל את הביטחון בחזרה ולשוב לשחק. הוא שחקן טוב, אבל לכל שחקן יהיו רגעים טובים יותר ופחות".


חוסה רודריגס. יקבל את ההזדמנות שלו (עדי אבישי)

דור מיכה, שישב לצדו של קרויף, סיפר על הארכת החוזה: "היו לי הצעות לקיץ הבא, זה לא משהו שאמור היה לקרות עכשיו. אני שלם עם ההחלטה שלי ומאושר להישאר במקום שנתן לי כל כך הרבה והגשמתי בו כל כך הרבה דברים. אני באמת שמח להישאר. טל בן חיים הגיע לצ'כיה פצוע וייקח לו עוד קצת זמן להראות את היכולות שלו, אבל גם אם אצא בגיל 26 זה לא גיל מאוחר ואוכל לצאת מפה לליגה יותר בכירה, זו גם אחת הסיבות שוויתרתי על ההצעות שכן היו. יש לי במכבי 50 משחקים אירופיים במשך השנים, אז מי שרצה לראות אותי יכול היה לעשות את זה. ברור שהופעות טובות באירופה יעזרו".

היכולת בשבועות האחרונים: "להוציא את המשחק האחרון אנחנו בתהליך שיפור ומשחקים כדורגל מאוד טוב לפרקים. אנחנו ברצף ניצחונות, אבל באמת נרצה לשכוח ממשחק הגביע וניקח ממנו את התוצאה. ג'ורדי דיבר על זה שמכבי נתניה היא אחת הקבוצות הבודדות שיש לה שיטה ודרך קבועה וזה מעורר הערכה. בטוח שיהיה משחק פתוח ונצטרך להיות במיטבנו כדי לנצח".

מדוע הוא לא זוכה לקרדיט בנבחרת ישראל: "אני תמיד מצפה ורוצה לשחק בנבחרת, גם קיבלתי כמה זימונים אבל לצערי לא זכיתי לשחק. המקום הכי חשוב לי לקבל בו הערכה זה במועדון שלי, הקהל שלי, החברים לקבוצה והמאמן. הלוואי שההערכה הזו תגיע גם לנבחרת יום אחד. אני לא יודע למה אני לא בנבחרת, זו לא שאלה שצריך להפנות אליי. עכשיו יגיע מאמן חדש ואולי זה יקרה".


מיכה במעמד הארכת החוזה במכבי תל אביב (האתר הרשמי)

כידוע בשבת האחרונה ניצחה מכבי תל אביב את בני ממב"ע 0:3 במסגרת סיבוב ח' בגביע המדינה, במשחק בו ג'ורדי קרויף העניק מנוחה לכל שחקניו המרכזיים, למעט המחליפים אייל גולסה ודור מיכה שבסיום הודה ההולנדי כי כלל לא רצה לשתפם, אולם נותר ללא ברירה לאור היכולת והתוצאה המאופסת נכון להכנסתם לקראת הדקה ה-70.

המשמעות היא כי כל 11 השחקנים שפתחו בגביע ישובו לספסל ואת מקומם יתפוס ההרכב שרץ בשבועות האחרונים, אולי למעט חזרתו האפשרית של אייל גולסה על חשבון אחד מבין כריסטיאן באטוקיו ודור פרץ. כאמור מכבי תל אביב נמצאת ברצף של חמישה ניצחונות מאז שגברה על הפועל באר שבע בגמר גביע הטוטו, הכניעה את כל ארבעת יריבותיה האחרונות במשחקי הליגה מאז אותו גמר.

הרכב משוער: פרדראג ראיקוביץ', שרן ייני, סילבן באבין, איתן טיבי, אלי דסה, דור פרץ, אבי ריקן (חוסה רודריגס), דור מיכה, אייל גולסה, ניק בלקמן, וידאר קיארטנסון. 



עטר ודוידזאדה. עשוי להיעדר (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי