אלי דסה ושרן ייני לא צפויים להיות בסגל מול מכבי חיפה

דור פרץ עם ג'ורדי קרויף
דור פרץ עם ג'ורדי קרויף | מכבי תל אביב - האתר הרשמי

המגן יקבל מנוחה בגלל עומס כבד והקפטן חולה. בן חיים ודוידזאדה עשויים לפתוח במקומם מול הירוקים (שני, 21:00). קרויף: "אני אוהב את העבודה של אלאך, יש להם עוד הרבה עבודה"

(גודל טקסט)

אחרי ה-0:3 המשכנע על מכבי נתניה בשבוע שעבר, מכבי תל אביב תתארח מחר (שני, 21:00) באצטדיון סמי עופר אצל מכבי חיפה במסגרת המחזור ה-18 בליגת העל, במטרה להשיג ניצחון ליגה חמישי ברציפות ושביעי בכל המסגרות.

שרן ייני התלונן בסיום האימון שהוא חולה וככל הנראה לא יהיה בסגל, כמו גם אלי דסה שצפוי לזכות למנוחה בגלל עומס כבד. את ייני יחליף טל בן חיים, בעוד שעל המקום של דסה מתחרים אופיר דוידזאדה ויובל שפונגין. אם דוידזאדה יפתח, דור מיכה יוסט לאגף הימני.

מאמן הצהובים ג'ורדי קרויף ערך מסיבת עיתונאים לקראת המשחק מול היריבה מהכרמל: "מפוקסים במשחק מחר, להמשיך ביכולת הטובה שלנו ולא חושבים על מה שבא אחרי. לא עונה הבאה ולא שעברה. מתמקדים בנוכחית ובנקודות מחר. אני רוצה לנצח".

המפגש הכפול מול מכבי חיפה בעשרה ימים: "זה מה שיצא בהגרלה. אנחנו חושבים רק על מחר, אני לא חושב שזה מקצועי וחכם לחשוב מה יהיה עוד עשרה ימים. מתמקדים במחר, אחרי זה במשחק מול אשקלון ואז בגביע. מחר זאת המטרה העיקרית שלנו, ומה שיהיה אחר כך יהיה".


קרויף. חושב רק על המשחק הקרוב (מכבי ת"א, רשמי)

אם מכבי תל אביב עדיפה מחר: "מה המילה עדיפים אומרת? בסופו של דבר זה שתי קבוצות גדולות עם הרבה אוהדים ולמיקום ולנקודות בטבלה אי קשר למה שיהיה מחר. בשבילנו זה שלוש נקודות שאנחנו חייבים לקחת. לא מאמין בקבוצות עדיפות. אנחנו צריכים לנצח. זה תמיד משחק גדול".

התמונה באינסטגרם בה כתב שהוא עושה סקאוטינג: "השתעשעתי איתכם קצת. כל העניין זה שלא תדעו על מי אני מדבר".

ההולנדים במכבי חיפה: "אומרים שזה זמני, אבל הוא כבר מאמן הרבה משחקים. אני אוהב את הדרך שמו אלאך עובד ואני חושב שמכבי חיפה בידיים טובות. מאמן או לא, יש שני אנשים על הספסל כרגע והם עובדים. אני בטוח שזה ביחד איתו. עדיף שמכבי חיפה תתמקד בעצמה, יש לה מספיק עבודה".


דור פרץ שפותח לעומת חוסה רודריגס:
"כרגע דור נותן לנו את הכוח שאנחנו צריכים בקישור והוא מוסיף אישיות למרכז המגרש".


"מאס מאמן כבר הרבה משחקים, אוהב את העבודה של אלאך" (דני מרון)

התמיכה בשחקנים: "אני לא חושב שזה עניין של מאמן אלא גישה לחיים. כשהביטחון העצמי של השחקנים גבוה, רק אז אתה יכול לדרוש מהם יותר. גם כמנהל מקצועי זאת הייתה הגישה שלי ואני ממשיך איתה כשאני רוצה להרים שחקנים".

איגור פיליפנקה: "הוא חתם לפני שנתיים וחשבנו שישחק יותר, אבל היה לו חוסר מזל עם הפציעות ואני מקווה שעכשיו הוא יוכל להוכיח שהוא ברמה הנדרשת בשבילנו. לא החתמנו אותו סתם, אלא כי היינו צריכים עוד בלם מקומי עם ניסיון, כך שראינו בזה יתרון גדול כמו עם ניק (בלקמן) שלא נחשב כזר".

דור מיכה: "מציבים אותו בעמדה אחת והוא בכל המגרש. זאת חכמת משחק ואי אפשר לקחת את זה ממנו. במשחקים האחרונים הוא נתן הרמות מימין ממש כמו בשמאל. אני מאוד מרוצה ממנו ולא הייתי מעורב במשא ומתן".

היכולת של דור פרץ: "העבודה שהוא חתם על חוזה חדש מביעה את האמון בו. אני חושב שלדור יש פוטנציאל לשחק בכל עמדה שהוא רוצה. הוא שחקן עם אישיות ואינטליגנציה וזה דבר בסיסי לשחקן קישור כמוהו. יש לו נכוחות על המגרש והקבוצה נהנית מזה מאוד כי זה חסר לנו. הוא נותן אקסטרה ואני חושב שיש לו פוטנציאל להיות קשר מרכזי טוב מאוד בעתיד והוא גם מאמין בזה. אני שמח בשבילו כי יש לו פוטנציאל להגיע רחוק יותר ממה שאנשים חושבים. אני יכול להסכים שהוא שחקן אירופאי כי הוא משלב כוח וחכמת משחק".

יוסי בניון שלא מקבל דקות בבית"ר ירושלים: "אם אני ארצה להגיד משהו אני אגיד לו באופן אישי, אני לא יודע בדיוק מה המצב שלו. הוא ילד גדול ושחקן גדול ויודע יותר טוב מכולם מה הוא צריך או לא צריך לעשות. אני מכבד אותו מאוד".


"בניון ילד גדול שיודע הכי טוב מה הוא צריך לעשות" (ערן לוף)

דור פרץ שישב לצד קרויף התייחס לשיפור ביכולתו במשחקים האחרונים: "גם עד לפני חודש וחצי הייתי אותו שחקן, עבדתי קשה ככל שאני יכול. אולי תפקידים מסויימים פחות התאימו לי אבל אני מאוד שמח שאני משחק בתפקיד שמתאים לי ושאני יכול לעזור לקבוצה בצורה המירבית".

העובדה שתפס מקום בהרכב: "הכל יכול להשתנות ואנחנו לא יודעים מה יהיה במשחקים הבאים. אבל כשרואים אותי את מיכה ואת ייני משחקים אין ספק שזה נותן זריקת מוטיבציה לדור הצעיר".

המשחק הקרוב: "נצטרך לעבוד קשה כדי להגיע למקום הראשון. ניערך למשחק הבא כמו לכל משחק. זה משחק גדול שנבוא מוכנים כי כל מעידה מסכנת את העונה".

השינוי ביכולת הקבוצה: "התחלנו להביא את הדברים הבסיסיים כמו ניצחון במאבקים ולעשות כל מה שצריך כדי לנצח. לפעמים צריך להתחיל מהבסיס ואני חושב שזה מה שעשינו".


פרץ. האוהדים חישלו אותו (מכבי ת"א, רשמי)

הפרגון מהשחקנים: "לקבל פרגונים משחקני הקבוצה זה תמיד כיף, ואין לי תשובה ללמה או איך".


התגובות הרעות מהקהל:
"זאת הייתה פעם ראשונה שנתקלתי בחוסר אהדה. זאת הייתה תקופה לא טובה אבל היום אני אומר להם תודה רבה כי הם גרמו לי להתחשל. הקהל מטבעו להגיב איך שהם רוצים, אני בא לתת כל שביכולתי כדי לעזור לקבוצה ולעשות את הכי טוב שאפשר. אני עסוק בשלי".


היכולת האישית:
"כשאני עולה לדשא אני קודם כל עולה לשחק בשבילי ובשביל החברים. אני יודע שאני מאחוריהם כל פעם שיצטרכו אותי".

לאחר מסיבת העיתונאים נערך האימון המסכם של הקבוצה, בו תורגל חלקית המערך איתו שיחק ג'ורדי קרויף בשבועות האחרונים, כך שדור מיכה יפתח באגף שמאל בשיטת שלושת הבלמים והמשמעות היא שאופיר דוידזאדה ימשיך על הספסל. קרויף וצוותו יודעים כי נקודת התורפה של מכבי חיפה היא באגפים, והכוונה היא לתקוף משם ככל שניתן. לאימונים מלאים שב החלוץ אלירן עטר, שצפוי לשוב לסגל.

הרכב משוער: פרדראג ראיקוביץ', אופיר דוידזאדה (יובל שפונגין), איתן טיבי, שרן ייני (טל בן חיים), ז'אן סילבן באבין, דור פרץ, אבי ריקן, דור מיכה, אייל גולסה, ניק בלקמן, וידאר קיארטנסון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי