צומת דרכים: באר שבע חייבת להתחזק בכנף ימין ובחוד

בן ביטון ג'ון אוגו
בן ביטון ג'ון אוגו | דני מרון

שרון ניסים מרגיש שההפסד הראשון של האלופה אי פעם בליגה בטרנר מתקרב, וזה לא בגלל ההגנה. מליקסון הולך לאיבוד בצדדים, וואקמה ממשיך לתת מחצית טובה ולא יותר ואוגו נדבק בבינוניות

(גודל טקסט)

כמה מתסכל לפעמים יכול להיות תפקיד מאמן הכדורגל, אתה מתכנן הרכבים מתאמן כל השבוע משגר הצהרות במסיבת עיתונאים, ואז מתחיל המשחק הסתובבת לרגע לבקש בקבוק מים ועד שהביאו לך אתה כבר בפיגור.

כמה נהדר הוא משחק הכדורגל. למרות הפיגור המוקדם באר שבע תירגמה את ההצהרות של המאמן שלה למעשים. המחצית הראשונה הזכירה את המשחק מול בית"ר ירושלים, ב"ש לחצה את חיפה וייצרה לפחות 4 מצבים מצויינים לשער, אבל לכבוש היא לא כבשה.

במחצית הזו האורחים בתלבושת השחורה לא נראו שונים מהפועל עכו או מהפועל רעננה, 71% אחזקת כדור במחצית זה נתון מדהים למפגש פסגה. במחצית השנייה אחרי כיבוש שער השיוויון המשחק נפתח קצת יותר ויכול היה ללכת לכל כיוון.

ציינתי כאן בעבר שבאר שבע חייבת חיזוק לכנף ימין והיא עומלת על כך וזה יקרה בחלון העברות הנוכחי. מי שצריך בעיקר את החיזוק הזה הוא מאור מליקסון. בעיניי הוא פשוט מתבזבז כשחקן כנף ימין למרות שהוא כבר שיחק היטב בתפקיד הזה בעבר, אבל במפגשים מול הגנה כך כך צפופה באר שבע מאבדת את מאור במרכז הרבה יותר מאשר היא מרוויחה אותו באגף, גם הפעולה הגאונית שלו במחצית השנייה הגיעה דרך המרכז שם הוא פורח ושם הוא צריך לשחק.


וואקמה. כשהוא מצטרף לחוד הוא הולך לאיבוד (דני מרון)

הכנסתו של מיכאל אוחנה גורמת למליקסון ללכת עוד יותר לאגף וזה מקשה עליו עוד יותר. ג'ון אוגו ממשיך ביכולת הבינונית עם הרבה מאוד איבודי כדור, טוני וואקמה נתן מחצית ראשונה טובה ובשנייה נעלם.

באר שבע משוועת לחיזוק בכנף ימין ובחוד, כשוואקמה מצטרף לחוד גם הוא הולך לאיבוד, אם ברק בכר יפגע בקשר כנף ימין ובחלוץ אזי כל אחד יזוז לעמדה המתאימה לו ומכאן יהיה קל יותר לבאר שבע.

אני חייב גם מילה אחת על הפועל חיפה, לא ספרתי אותם במאבק האליפות וגם לא האמנתי שהם ישארו בצמרת הגבוהה עד השלב הזה. אני עדיין טוען שהאליפות לא תנחת בחיפה אבל צריך לתת לקבוצה של קלינגר הרבה כבוד.


קלינגר. יכולת נהדרת בהנעת כדור תחת לחץ (דני מרון)

החזקה של באר שבע היא בחטיפות כדור אחרי איבוד, חיפה התמודדה עם זה מצוין והוכיחה יכולת נהדרת בהנעת כדור תחת לחץ.

הפועל באר שבע סופרת עוד משחק ללא הפסד ביתי, אבל התחושה היא שזה מתקרב. זה מתקרב למרות ששחקני ההגנה של ב"ש נמצאים במגמת שיפור (שימו רגע בצד את הטעות של בן ביטון).דווקא הקושי בכיבוש שערים הוא זה שמקרב את ההפסד, תוסיפו לזה את הקישור שהפך לחדיר יותר ותבינו מדוע באר שבע מתקרבת לניפוץ השיא אלא אם תשפר את יכולת הכיבוש.

בעונה שעברה באר שבע ניצחה בליגה שמונה משחקים בהפרש של 3 שערים או יותר, העונה אפילו לא פעם אחת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי