באר שבע למיכאל אוחנה: "מכבי ת"א היא לא אופציה"

מיכאל אוחנה
מיכאל אוחנה | דני מרון

המתיחות בין האלופה לסגניתה עלתה מדרגה בעקבות פרשת קבהא. הקשר שעשוי לעזוב לפני סגירת החלון שמע תנאי מפורש. אוהדי הקבוצה פתחו בקמפיין להשארת ראדי. ויטור עשוי לחזור למשחק הגביע. קורהוט יתחיל בשיקום

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע סוערת בעקבות רצונו של מיכאל אוחנה לעזוב, והיריבות עם מכבי תל אביב בנושא גדלה, על רקע המאבק בין שתי הקבוצות על מרואן קבהא. במועדון העבירו הנחיה ברורה לנציגיו: "מכבי ת"א היא לא אופציה עבור אוחנה". השחקן מתאמן כרגיל, אך גורמים טוענים שיש עוד אפשרות כי מועדון ישראלי יעביר הצעה לגביו. לשאלה האם מדובר במכבי חיפה השיבו: "אלונה יודעת שהוא רוצה לעזוב והאופציה היא מועדון ישראלי שהוא לא מכבי תל אביב. אם הוא לא ישוחרר הוא ימשיך בב"ש". בשלב זה, אוחנה נוטה לוותר על תביעת הבוררות נגד המועדון והוא ינסה להשתחרר בדרכי נועם. 

ובעניין אחר, כן מרואן, לא קבהא. אוהדי הפועל באר שבע מוטרדים יותר מחוסר הוודאות בנוגע לעתידו של מהראן ראדי ופתחו בקמפיין להשארתו בטרנר מעבר לעונה הנוכחית. ראדי, שבקיץ הקרוב ימלאו לו 36 שנים, זכה בחמש אליפויות רצופות, וסיכוייו להניף בפעם השישית ברציפות את צלחת האליפות לגמרי לא מבוטלים. זכייה שלישית ברציפות במדים האדומים תשווה את מספר זכיותיו בשורות מכבי, וזוהי כרגע שאיפתו העיקרית. אגב, בשלוש העונות במדים הצהובים כבש ראדי 14 שערים, ומכסה דומה השיג מאז נחיתתו בבירת הנגב בקיץ 2015.

הקהל האדום רוצה שמקבלי ההחלטות באגודה ימהרו עם מהראן. יהיו שיגידו שממן וקבהא, אם וכאשר יוסר המכשול הסלובני בדרכו לנגב, אמורים לתת מענה לכל התפתחות בגזרת מיכאל אוחנה ושאין כוונה לדרוך לראדי על היבלות. ובינתיים עמדתו התקיפה של אילן אוחנה, אביו של הקשר בן ה-22 שדורש להתיר את ההסכם, מציבה אתגר לא פשוט בפני משפחת ברקת, שמעדיפה להנמיך את הלהבות ולא להיגרר לבוררות. "מיכאל שחקן הפועל באר שבע והוא תחת חוזה, הדלת של אסי רחמים ושל אלונה פתוחה לפניו, הוא מוזמן להפגש איתם ולהשמיע את דברו", זו הייתה העמדה הפייסנית עד לפני מספר ימים. המדיניות ביחס ל-"תיק אוחנה" תשתנה אם המחלוקת תגלוש לפסים משפטיים.

קבהא
קבהא. יגיע או לא יגיע? (מאריבור)

קבלן האליפויות מכפר סולם כבש ביכולתו ובאישיותו את הקהל הבאר שבעי, ונחשב לאחד השחקנים האהובים במועדון. נדירים המקרים שהוא מעקם פרצוף על הספסל, כמעט לא תשמעו ממנו קיטורים. סביבתו הקרובה רחוקה מאוד מהנגב, מקורביו נחשפים בדרך כלל במשחקי אליפות. כשימצאו דגים בים המלח אולי הם יפתחו את הפה. חומוס עושים באהבה, ועם אהבה לא הולכים למכולת. למרות כל הסופרלטיבים, לא ברור מה יהיה איתו בתחילת חודש יוני. קבוצתו מתחמשת, חנן ממן כבר נוקש בעקביו לידו, מרואן קבהא סיכם ומחכה לאור ירוק ממאריבור כדי לקבל ארונית ציוד בטרנר. והוא, שכל כך מסור ל-"טרנרים", יאלץ להמתין להתפתחויות.

קשר נוסף שלא ברור אם הוא בא או הולך הוא איסאק קואנקה, שקיבל כמה ימי חופשה כדי לטפל בעניינים משפחתיים (מיסוד הקשר עם בת זוגו?). אקס ברצלונה הודיע כי בכוונתו לחזור לישראל לקראת סוף השבוע, והשאלה הגדולה היא האם באותה הזדמנות הוא גם יארוז את הפקלאות, בכפוף להשגת הסכם כספי על תנאי עזיבתו ומציאת קבוצה חדשה. ועוד מחצי האי האיברי: הבלם הפורטוגלי מיגל ויטור (פציעה חוזרת בברך) חוזר בהדרגה לכשירות מבצעית, וחזרתו לפעילות מתוזמנת למשחק הגומלין ברבע גמר גביע המדינה מול עירוני קריית שמונה. תומאש פקהארט עדיין בספק למשחק נגד מכבי ת"א ביום ראשון, מיחאי קורהוט, שאינו סובל מנזק בסחוס, יעבור הליך שיקום. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי