חמש על האש: מכבי חיפה צריכה להיזהר מהתחתית הבוערת

שחקני מכבי חיפה
שחקני מכבי חיפה | ערן לוף

חושבים שפער חמש נקודות מירידה בשלב כזה יספיק להישארות? לאוהדים הירוקים כדאי להתייעץ עם אשדוד, מכבי פ"ת וכפ"ס. וגם: העונה הנדירה של נתניה והרקורד של דני עמוס. המספרים של עמיקם לקראת השבת

(גודל טקסט)

1. 20 מחזורים עברו, וכרגיל בליגה הבכירה בישראל, רואים את המגמות דרך ההשוואה בין עשרת המחזורים הראשונים לעשרת המחזורים הבאים אחריהם.

רק שש קבוצות מה-14 שיפרו את מצבן לעומת הסיבוב הראשון, מתוכן כל ארבע האחרונות בתום עשרת המחזורים הראשונים. את השיפור הדרמטי מכולם עשתה הפועל רעננה, שצברה מספר נקודות של יותר מפי שלושה מאשר בחלק הראשון (13 לעומת 4). ההתרסקות הגדולה ביותר היא של מכבי חיפה, שצברה בעשרת המחזורים האחרונים מחצית מהנקודות שצברה בעשרה שקדמו להם.

"קבוצת העשור השני" היא מכבי ת"א, אחריה הפועל ב"ש ושלישית בית"ר ירושלים. זה לא שינוי כל כך מרחיק לכת, אבל במקום הרביעי כבר נמצאת בני יהודה, שהייתה שביעית במחזור העשירי. הקבוצה הכי גרועה בעשרת המחזורים האחרונים היא הפועל אשקלון, לפניה הפועל עכו ומכבי חיפה, ולהן מוקדש הסעיף הבא.

2. 5 נקודות הפרש מהקו האדום, 13 מחזורים לסיום הפלייאוף התחתון, זה לא תמיד מספיק. בעשור האחרון זכורות שלוש קבוצות שגם שש ואפילו שמונה נקודות הפרש מהקו האדום לא הספיקו להן: מ.ס.אשדוד בעונת 2014/15 (פלוס 6 נקודות), מכבי פ"ת בעונת 2011/12 (פלוס 6, אבל הורדו לה שלוש נקודות) והשיא שייך להפועל כפ"ס, שלה היו שמונה נקודות יתרון ובכל זאת היא ירדה ללאומית בעונת 2007/8.

שחקני מכבי חיפה. חייבים להיזהר (ערן לוף)
שחקני מכבי חיפה. חייבים להיזהר (ערן לוף)

3. עוד כמה קטנות בין עשרת המחזורים הראשונים לאחרונים: ירידה של 11% במספר השערים, ירידה במספר הניצחונות (48 לעומת 54) ועלייה במספר תוצאות התיקו (22 לעומת 16). בחלק השני היו יותר ניצחונות חוץ מאשר ניצחונות בית (27 לעומת 21), מתוכן שמונה של ארבע האחרונות. הסיבה: קבוצות תחתית מעזות יותר, כי הן חייבות נקודות.

4. חמישה ניצחונות מ-20 משחקים למכבי חיפה זה משהו שלא קרה לה 21 שנה, מאז עונת 1996/7. היא סיימה את אותה עונה במקום החמישי, ועם 13 ניצחונות (שמונה בעשרת המחזורים האחרונים), מה שמראה שזה אפשרי. עם זאת, באותה עונה לא הונהגה חלוקת הליגה לפלייאוף עליון ותחתון, מה שסותם בוודאות את הגולל על מקום חמישי גם העונה.

דני עמוס. רקורד מרשים (ערן לוף)
דני עמוס. רקורד מרשים (ערן לוף)

5. 24 שנים לא היו למכבי נתניה 35 שערים ב-20 המשחקים הראשונים של העונה, ממוצע של 1.75 שערים למשחק. בפעם האחרונה, בעונת 1993/4, היו לה 39 שערים לאחר 20 מחזורים. השיא עומד על 43 שערים ב-20 משחקים, בעונת 1982/3, הזכורה יותר כעונת "נתניה ועוד 15".

6. דני עמוס עצר השבוע פנדל חשוב ועלה לשתי עצירות מתוך שלושה ניסיונות העונה. השיא העונה שייך למוחמד קנדיל מבני סכנין, שעצר שלושה מארבעת הפנדלים שנבעטו לעברו.

מאור מליקסון. מקום 15 (מאיר אבן חיים)
מאור מליקסון. מקום 15 (מאיר אבן חיים)

7. פרד רוטן הוא המאמן ה-28 שעמד העונה על הקווים בישראל. זה ידוע כמספר המאמנים הרב ביותר לאחר 20 מחזורים, אבל כדי לשבור את השיא הישראלי צריכים עוד שמונה מאמנים חדשים לעמוד על הקווים עד סוף העונה. השיא נקבע בעונה הכפולה, 1996/8, אז פרצה מלחמת ששת הימים ומאמנים מהגוש המזרחי באירופה עזבו את ישראל עקב ניתוק היחסים הדיפלומטיים. בעונה "נורמלית" עומד השיא על 32 מאמנים, וזה קרה רק לפני שנתיים.


8
. הפנדל של מאור מליקסון העלה אותו למקום ה-15 מבין כובשי הפועל ב"ש בכל הזמנים, בצוותא עם יצחק גוזלן.  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי