רוטן: השחקנים איבדו שליטה. בן זקן: רעשי הרקע לא רגילים

אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים | דני מרון

מאמן מכבי חיפה אחרי ה-3:1 לבית"ר: "פלייאוף עליון? אין סיכוי". המאמן המנצח: "לא מובן מאליו". שכטר הקדיש את הגול לאביו: "השנה קורים לנו יותר מידי דברים". אלברמן: "אי אפשר לברוח מהמציאות". הקהל מחה. צפו

(גודל טקסט)

הרכב חסר, מחאת אוהדים, החמצת פנדל בדקות הפתיחה ופיגור מפתיע – כל זה לא עצר את בית"ר ירושלים שגברה הערב (שבת) 1:3 על מכבי חיפה בטדי בתום משחק סוער ורבוי באירועים. שכטר החמיץ מהנקודה הלבנה (בפעם השלישית העונה) בדקה העשירית ובהמשך הקבוצה מהבירה גם ספגה לאחר הטעות התורנית של בוריס קליימן, אלא שאז האופי שמאפיין את הצהובים השחורים העונה בא לידי ביטוי עם שלישייה אדירה של וארן הלוהט, סאבו (פריצה סוחפת) ושכטר לאחר סיבוב נהדר על גל אלברמן. 

קבוצתו של בני בן זקן המושמץ טיפסה באופן זמני למקום השני בטבלה על חשבון מכבי תל אביב כשהיא רחוקה נקודה אחת בלבד מהמוליכה הפועל באר שבע. למרות זאת חלק מהקהל הירושלמי, שהתמקם הערב ביציע הצפוני והמערבי בלבד בשל העונש שספגה הקבוצה בבית הדין, קילל נמרצות את אלי טביב ובני בן זקן לאורך כל דקות המשחק. מלבד הגידופים, הוכנסו ליציע הצפוני מאות שלטים וחולצות עם הכיתוב "טביב הביתה". ככל שהמשחק התקדם המחאה נשכחה וחגיגות הניצחון נפתחו.

פרד רוטן הסביר את הקריסה של מכבי חיפה: "המחצית הראשונה הייתה נורמלית. שתי הקבוצות היו כמעט שוות. אני מאוד מאוכזב שהפסדנו. לדעתי זה לא אפשרי לספוג את השער השני שקיבלנו בהתקפה מתפרצת. אחרי ה-1:2 שכחנו מה אנחנו צריכים לעשות, שחקנים איבדו את העמדות והקבוצה איבדה שליטה. בית"ר הייתה טובה יותר במחצית השנייה והגיע לה לנצח. הם הבקיעו שלושה שערים והיו להם גם מצבים נוספים לכבוש עוד גולים".


מוכנים למאבקי התחתית? רוטן ומאס (דני מרון)

המצב המסובך של מכבי חיפה בתחתית: "על פי המחצית הראשונה אפשר לומר שאנחנו לא יכולים לרדת. אם רואים את המחצית השנייה, זה כבר שונה. בכדורגל הכל יכול לקרות. אני חושב שיש לנו מספיק איכות בקבוצה, אך אנחנו צריכים לנראות את זה במשך 90 דקות ולא רק 45. פלייאוף עליון? הסיכוי נעלם, זה לא אפשרי, אני צריך להיות אמיתי. הדבר החשוב ביותר כרגע הוא המשחק הבא. ירידת ליגה? זה לא במחשבות שלי. אני חושב על לשים את המשחק הזה מאחור ולהתכונן כבר למשחק הגביע מול הפועל חיפה".

בני בן זקן הרשה לעצמו לחייך בסיום: "אני מאוד מאוד מרוצה. עשינו ניצחון גדול. פיגרנו, החמצנו פנדל, ובכל זאת עשינו ניצחון ענק על קבוצה טובה וזה מאוד מאוד חשוב לנו. אפשר למזער את הרעשים ולהתמקד בכדורגל, אבל זה לא מובן מאליו. החבר'ה צריכים לקבל המון קרדיט על כמות השערים וקצב צבירת הנקודות שלהם. מגיע קרדיט לכל המערכת. גם במחצית השחקנים הרגישו שאנחנו הולכים לנצח את המשחק הזה. אני חוזר שוב, זה ניצחון סופר חשוב עבורנו".

סוד הקסם של הקבוצה העונה: "אנחנו מתרכזים באמת בכדורגל למרות שזה לא פשוט והרעשים הם לא רגילים. לפעמים נדמה שאף אחד לא רואה את העבודה כי נשמעים רק דברים קשים ורעים, אך בפועל יש כאן קבוצה שמחה שעובדת קשה ועושה דברים מדהימים. אנחנו יציבים ומאוד מרוצים. אנחנו במקום שאנחנו אמורים להיות עם יתרון קטן של נקודות על שנה שעברה. עידן ורד מאוד משמעותי עבורנו והוא חסר. הקבוצה נמצאת עם פור של נקודות על שנה שעברה ויש תחושה טובה. הלאה? נצטרך להתמיד ולעשות, לא לדבר. לא דפקתי בדלת והגעתי לבית"ר ירושלים, הם הגיעו וביקשו אותי. אני מתפרנס מכדורגל ורוצה להתקדם".


"כל הקבוצה מאושרת בשבילו. וארן חוגג עוד שער (דני מרון)

הכושר המדהים של וארן: "כששואלים אותי עליו אני אומר שהוא קודם כל בן אדם. אני כל כך שמח לראות את הדברים מצליחים לו כי הוא צנוע ועובד קשה מאוד. הוא מעריך כל דקה ושנייה שהוא בבית"ר ירושלים וזה כיף גדול. אין מאושר ממני בשבילו, כל הקבוצה מאושרת בשבילו".

גל אלברמן לא השתמש בתירוצים: "היה לנו משחק לא כל כך טוב היום. רצינו לקחת נקודות שיעזרו לנו בהמשך, אך לצערי לא שיחקנו מספיק טוב וספגנו שערים קלים. אנחנו מאוד מאוכזבים. אני נשאל המון על העונות הקודמות, אך קשה לי להתייחס כי לא הייתי כאן. כיום אנחנו נמצאים רחוק מאיפה שרצינו להיות והמטרה היא לקחת נקודות על מנת להתרחק מהתחתית, זו המציאות שלנו ואי אפשר לברוח ממנה".

קרבות התחתית שצפויים לו ולחבריו: "יש לנו שחקנים טובים שלא מציגים יכולת קבוצתית מספיק טובה. נצטרך להביא את האיכויות שלנו ולאגור כמה שיותר נקודות בשביל שלא נסתבך בהמשך. קשה לי להסביר, ספגנו שערים קלים בדקות חשובות ואיבדנו את המשחק בקלות. אם היינו יורדים למחצית ביתרון זה יכול היה ללכת לכיוון אחר. היכולת לא הייתה מספקת ובית"ר היא יריבה מאוד טובה".


"טביב הביתה". אוהדי בית"ר ממשיכים במחאה (דני מרון)

איתי שכטר המאושר הסביר: "ניצחון באמת ענק. אני רוצה להקדיש את השער לאבי היקר שחוגג יום הולדת ועוקב אחרי לאורך כל הקריירה. שמח שהצלחתי לכבוש ולהקדיש לו את השער. עשינו ניצחון סופר חשוב. החמצתי פנדל וספגנו גול, אך היינו חזקים מנטלית ואנחנו מאוד מאושרים על כך. גאה בחברים ובקהל שעשה עבודה נפלאה".

הלחץ מחוץ למגרש: "בתקופה האחרונה היה קצת לחץ וקצת בלאגן. היה חשוב לנו לקחת נקודות וזו התרופה הכי טובה בכדורגל. כשאתה מנצח כזה משחק אז אני בטוח שזה ייתן לנו הרבה שקט להמשך. אנחנו במצב מצוין בליגה ובגביע. ננוח חצי יום ונתכונן כבר להפועל כפר סבא. להיות שחקן של בית"ר זה אומר לדעת שקורים הרבה דברים והשנה קורים אפילו יותר מידי דברים. אם נייצר את השקט, אנחנו יכולים להגיע הכי רחוק והכי גבוה שיש. אנחנו יציבים גם בתקופות לחוצות ועכשיו הראש כבר במשחק הבא בגביע".

מצבה הקשה מכבי חיפה: "המועדון הזה הוא גדול ואני לא צריך להחמיא לו. הם יחזרו מהר מאוד לשורה הראשונה כי יש שם הכל ואני מאחל להם להצליח. הכדורגל הישראלי צריך את מכבי חיפה בפסגה. אני לא מאמין שהם יכולים לרדת ליגה, הם קבוצה חזקה שנקלעה לסחרור ואני בטוח שהם יצליחו לצאת מזה".


רוצה להגיע הכי רחוק שאפשר. איתי שכטר (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי