"באר שבע חוששת מאיתנו, זה הזמן לחזור למקום הראשון"

שחקני הפועל באר שבע מאוכזבים
שחקני הפועל באר שבע מאוכזבים | דני מרון

האווירה האופטימית בקרב שחקני מכבי ת"א לקראת המשחק (21:00) נובעת מההערכה שהאלופה פגיעה וניתנת להכנעה. קרויף צפוי לפרסם את ההרכב רק סמוך למשחק. בן חיים או טיבי ינוסו בעמדת המגן הימני?

(גודל טקסט)

"הפועל באר שבע חוששת מהמשחק מולנו וזה המשחק שאמור להחזיר אותנו למקום הראשון", כך אומרים שחקנים במכבי תל אביב בשיחות פרטיות ומשקפים את הלך הרוח במועדון הנובע בעיקר מהסברה המקצועית שהאלופה נראתה פגיעה והיתה ניתנת להכנעה לאורך כול משחקיה האחרונים אלמלא האופי של שחקניה שיצר שינוי בתוצאה בעיקר בשלהי משחקים.

סיבה נוספת לנחישות בקריית שלום הם מפגשי העבר הקרוב, ההפסד 2:1 בטרנר בסיבוב הראשון וההפסד 2:1 בעונה שעברה. "בפעם האחרונה הפועל באר שבע לקחה את האליפות על הראש שלנו באצטדיון נתניה ויש אוהדים שקולות החגיגה של אוהדי באר שבע מאז מלווים אותם עד היום".

תעלומת ההרכב הפותח תמשיך ללוות את השחקנים עד שעתיים לפני המשחק. באימונים מתרגלים המאמן ג'ורדי קרויף והצוות המקצועי לפחות שניים או שלושה הרכבים. ההסבר למהלך הוא הרצון להיות מתורגלים לקראת מצבים שמתפתחים במהלך המשחק בהתאם לתוצאה. שחקנים בקבוצה סבורים כי הצהובים חייבים להיות הקבוצה המובילה ולא להיגרר או להגיב לשיטת המשחק וההרכב של מאמן באר שבע ברק בכר.

פרט לתהיות כלפי ההרכב עדיין לא ברור מי יופקד על ניטרולו של טוני וואקמה לאור העובדה שאלי דסה, האיש למשימה, פצוע. בחלק גדול מהאימונים תורגל דור מיכה בצד ימין כמי שאמור לסייע לחלק האחורי בעבודת הבלימה על הניגרי. מצד שני אם מיכה, מלך הבישולים של הקבוצה, ישקיע מאמץ בסגירה ובהליכה אחורה, מכבי תל אביב תתקשה לייצר מצבים ברחבה של גיא חיימוב.


וואקמה. יחגוג בשל היעדרו של דסה? (דני מרון)

מחליפו יובל שפונגין אינו פתרון יצירתי וייתכן כי קרויף יפתיע בהצבת טל בן חיים או איתן טיבי כמגן ימני. שני הבלמים שיחקו בתפקיד הזה בעבר. ההולנדי עשוי לשקול גם את הוצאתו של ארון שוינפלד מההקפאה העמוקה כדי שהחלק הקדמי הצהוב יהיה יותר מהיר ואגרסיבי.

נכון שבכל מקרה ובכל תוצאה יהיו העונה עוד שני משחקים בין שתי הגדולות, אבל מעבר למבחן התוצאה האוהדים רוצים לראות קבוצה המשחקת עם תשוקה, אופי ואגרסיביות על הדשא. אם זה לא יקרה, מיץ' גולדהאר שבוודאי יחזה גם הוא במשחק מקנדה עשוי לשאול שוב שאלות נוקבות אחרי תקופת רגיעה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי