רוקדים צמוד, צמוד מאוד: הקרב על האליפות מתהדק

ניק בלקמן
ניק בלקמן | דני מרון

למעלה מ-30 שנה חלפו מאז שהליגה בישראל הציגה צמרת כל כך צפופה, בדרך לסיום הכי דרמטי שאפשר. וגם: הנורה האדומה של הפועל ב"ש (בליגה ובגביע), ומכבי חיפה רושמת שפל חדש גם בגזרת הקהל. המספרים של עמיקם

(גודל טקסט)

1. נתחיל מעוד בשורה רעה להפועל באר שבע: עד היום התקיימו 13 משחקי עונה שבהם הצליחה השנייה בטבלה לנצח את הראשונה ולהדיח אותה מהפסגה. ב-12 מקרים מתוך ה-13, זו שניצחה גם זכתה באליפות.

האחרונה שעשתה זאת הייתה הייתה הפועל באר שבע עצמה, וזה קרה רק לפני שנתיים (אליניב ברדה ומאור מליקסון אל מול שער מצמק של אלי דסה באצטדיון בלומפילד). רק פעם אחת, ב-1982, הצליחה המוליכה (הפועל כפר סבא) להפסיד במשחק העונה (למכבי נתניה), לאבד את הפסגה ובכל זאת לזכות באליפות. אגב, לידיעת האלופה, עדיין אפשר לתקן את העניין אם הפועל באר שבע תצליח להדיח מהפסגה במשחק העונה הבא – או זה שאחריו – את מכבי תל אביב.


2. מקרה בו הפרידו שלוש נקודות בין הראשונה לרביעית בשלב כה מתקדם של העונה לא היה פה מאז עונת 1985/6, העונה שהוכרעה אולי בצורה הכי דרמטית: בין שתי הראשונות, במהפך בדקה ה-86. אז הפרידו שלוש נקודות הפרש בין הראשונה לרביעית, שלושה מחזורים לסיום (ולא 15), כאשר מחזור קודם לכן הפרידה רק נקודה בין מכבי חיפה הראשונה לבית"ר ירושלים הרביעית.


צמוד מתמיד. בלקמן וטאהא (דני מרון) 

3. התעסקנו בשתי הראשונות, אז בואו נעבור לשתי הבאות אחריה. מקרה בו היו לבית"ר ירושלים 13 ניצחונות לפחות ב-21 מחזורי הפתיחה לא קרה מאז עונת 2007/8, בו זכתה בית"ר באליפות האחרונה שלה. מקרה בו היו להפועל חיפה לפחות 12 ניצחונות ב-21 מחזורי הפתיחה לא היה לה מאז עונת 1998/9, עונת האליפות האחרונה (והראשונה) שלה. יש בסיס לתקווה.

4. אגב צפיפות, היא יוצרת מצב של פיחות נקודות ביחס לעונות שחלפו. ולכן מצב שבו למוליכה יש רק 45 נקודות מתוך ה-63 האפשריות לא היה כאן מאז עונת 2012/13, אז גם הוליכה מכבי תל אביב בפסגה רק עם 44 נקודות, וגם זכתה באליפות.


יש תקווה. שחקני בית"ר (דני מרון) 

5. דור מיכה הצליח השבוע, בבישול לאלירן עטר, להגיע ל-58 בישולים בקריירה שלו בליגת העל. למשך 24 שעות הוא עבר את יוסי בניון, אך הפרמיירה של האחרון אמש במכבי פתח תקווה הסתיימה בבישול ה-58 שלו. ההיסטוריה תחכה.

6. אלירן עטר כבש השבוע את שער הליגה ה-59 שלו במדי מכבי תל אביב ובכך השתווה לשמואל (פפו) ישראלי במקום ה-13 מבין כובשי הצהובים בכל הזמנים, מרחק של שמונה שערים מכניסה לעשירייה הראשונה.

7. בפעם הראשונה מאז הוקם אצטדיון סמי עופר לא הצליחה השבוע מכבי חיפה להביא את מספר הצופים הגבוה במחזור. מול מכבי פ"ת נכחו 12,117 צופים, בעוד שבטרנר צפו 12,391 במשחקה מול הפועל רעננה. היא, אגב, הביאה למשחק הזה שמונה אוהדים בלבד.


צמוד לפפו. עטר (דני מרון) 

8. מ.ס. אשדוד, שלא הופיעה בחצי גמר גביע המדינה מאז 2012, והפועל רעננה – שהשיא שלה עומד על רבע הגמר ב-2011, ייפגשו השבוע בפעם הראשונה במשחק גביע, וזאת לעומת 16 פעמים שהתקיים דרבי חיפאי בגביע, מאז קום המדינה (כתבה נפרדת על משחקי דרבי הגביע בעמוד 30).
הפועל חיפה הצליחה אומנם להדיח את מכבי חיפה ב-2005 (בפנדלים), אבל מאז 1969 לא הצליחה לנצח אותה במגרש במסגרת גביע המדינה. מדובר בתשעה משחקים רצופים, כולל שני מעמדי פנדלים. בסך הכול הצליחה מכבי חיפה לחלוף על פני הפועל חיפה 11 פעמים, לעומת חמש העפלות אדומות.

9. המפגש בין בית"ר ירושלים להפועל כפר סבא הערב יהיה התשיעי בגביע המדינה. מה שמדהים הוא שכפ"ס הצליחה לנצח רק פעם אחת, אבל במקום הכי טוב: גמר גביע המדינה ב-1975, אז ניצחה 1:3.

10. הפועל באר שבע יכולה להצטער על כך שהגרילה את הפועל קריית שמונה ברבע גמר הגביע, שכן בכל שלושת המפגשים הקודמים: ב-1996, 2014 וב-2017, הצליחה קריית שמונה להדיח את הבאר שבעים – כולל ניצחון נדיר באצטדיון טרנר בעונה שעברה.


צריך להיות מודאג לקראת האקסית. בכר (דני מרון) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי