שי ברדה: קיבלתי הצעה לאמן במועדון גדול וסירבתי בנימוס

סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה
סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה | דני מרון

אחד המאמנים של נתניה התראיין ב-103FM: "כשנבטיח את המקום בפלייאוף העליון נסמן את המקום הרביעי כמטרה". זלצר לספורט1: "מחלקת נוער טובה תקפיץ את המועדון". מיימוני וספורי צפויים לפתוח מול סכנין

(גודל טקסט)

"אני לא בדיוק אחד שמספר דברים לתקשורת, אבל הייתה לי הצעה לפני חודשיים לאמן במועדון גדול וסירבתי בנימוס. זה היה מאוד מחמיא וזה קרה לי לא מעט בקריירה אבל אני מאוד נהנה לעבוד עם סלובו". כך סיפר אמש (שלישי) שי ברדה בראיון לתוכנית הספורט של 103FM.

במכבי נתניה, קרובים מאוד להבטחת המקום בפלייאוף העליון, כשביום ראשון יפגשו בבית את בני סכנין, כשניצחון יסגור כנראה סופית את הסיפור: "ברגע שנבטיח את המטרה של הפלייאוף העליון, נסמן מטרות אחרות" כיוון ברדה. "בהתחלה לא ידענו לאן אנחנו הולכים. העונה התחילה בצורה טובה ומפתיעה אחרי שעלינו ליגה. עוד 2-3 נקודות נבטיח את העלייה לפלייאוף. עד שזה לא גמור זה לא גמור. המטרה תהיה להגיע למקום רביעי, ואם נבטיח את זה נסמן מטרה הבאה. כרגע הפער מהמקום הרביעי הוא שבע נקודות".

שיתוף הפעולה עם דראפיץ': "ההגדרה היא באמת לא רלוונטית. אייל סגל הגדיר את זה טוב בתוכנית שלכם: יש ראשון בין שווים וזהו סלובו וזה בסדר גמור. אני מאוד נהנה מזה. למסיבות העיתונאים הולך סלובו. כל העבודה נעשית בשיתוף פעולה. כשיש מחלוקות ויש לא מעט כאלה, פעם אני נותן את המילה האחרונה ופעם הוא, אבל לו יוצא יותר. אנחנו שנה שישית ביחד".

התקופה בבית"ר והעובדה כי טביב דרש מדראפיץ' שברדה לא יישאר: "מאמן צריך להגיד את מה שהוא חושב ולהביע את דעתו וזה תפקידו. אני אמרתי פעם משהו שלא אהבו: ברגע שיש צוות והקבוצה לא מצליחה, כל הצוות צריך ללכת כי אם המאמן לא הצליח זה אומר שגם הצוות לא הצליח. זו שנה שישית שזה כתוב בחוזה אצלי: אין אחד שנשאר. אני לא יודע מה קורה כיום בבית"ר עם גילי לבנדה. ברגע שהמערכת מסמנת שהמאמן לא ממשיך, כל הצוות צריך ללכת איתו ואלו דברים שצריכים להיקבע מראש. יכול להיות שאנשים לא מקבלים את זה".

ברדה לצד דראפיץ'. תיאום מלא (דני מרון)
ברדה לצד דראפיץ'. תיאום מלא (דני מרון)

בחזרה למשחק ביום ראשון: ערן לוי, דודי תירם ודן גלזר המוצהבים לא ישחקו, כאשר שחקני הרכש דין מיימוני ורמזי ספורי צפויים להשתלב בהרכב. עלי מוחמד, שלא היה בסגל למשחק מול עירוני קריית שמונה בעקבות מחלה, צפוי לחזור לסגל, אך כרגע מוקדם להעריך אם יוכל לפתוח. ויקי כחלון, שהתעלף בחדר ההלבשה ביום שבת וסבל משפעת חזקה שהשאירה אותו בבית עד אתמול, צפוי לחזור לאימונים ולהיות כשיר למשחק.

בעניין אחר, השבוע הודיעו במועדון על מינויו של זאביק זלצר ליועץ המקצועי של מחלקת הנוער. זלצר, שחזר לקדנציה נוספת במועדון לאחר שאימן את הקבוצה הבוגרת במשך ארבע שנים במהלך שנות השמונים, סיפר לספורט1 על המינוי: "אני מחובר למכבי נתניה לא מהיום. מאוד התרשמתי לטובה מהאנשים שהיום מנהלים שם: אייל סגל, ניב גולדשטיין ויוסי דורון שמנהל את מחלקת הנוער. הם פנו אליי במטרה לקדם את מחלקת הנוער ואת המאמנים והשחקנים ששם. אני מחובר לסלובו ולשי. עם שי עבדתי כשהוא אימן במחלקת הנוער בהפועל תל אביב. את סלובו אני הבאתי לארץ כשאימנתי את מכבי נתניה. כל השנים הייתי בקשרים וביחסים טובים עם המועדון. פגשתי אנשים שהמטרה שלהם היא באמת לקדם, לעזור ולעשות דברים יפים".

ויקי כחלון. צפוי להיות כשיר (דני מרון)
ויקי כחלון. צפוי להיות כשיר (דני מרון)

"אני יועץ מקצועי במטרה לקדם מאמנים ושחקנים במחלקת הנוער", סיפר זלצר על הגדרת התפקיד שלו. "נפגשתי הרבה עם סלובו ועם שי ונמשיך להיפגש. בסופו של דבר קבוצת הגג היא קבוצת הבוגרים. המטרה היא להביא שחקנים לבוגרים וליצור שלד של שחקנים צעירים שגדלים בנתניה ויכולים לעשות את דרכם הלאה".

על חשיבות התפתחות מחלקת הנוער בקבוצה הוסיף איש המקצוע הוותיק: "גם במועדונים גדולים כמו במנצ'סטר או במינכן מביאים הרבה שחקנים זרים בהרבה כסף, אבל מודים שהנשמה של המועדון זו מחלקת הנוער. על אחת כמה וכמה במכבי נתניה. צריך לרכז את השחקנים הטובים, להיות מגנט לשחקנים טובים מכל הארץ שיגיעו. ליצור מחלקת נוער שאפשר יהיה ליהנות ממנה ולקטוף את הפירות ממנה לאחר מכן. מחלקת נוער טובה גורמת למועדון לקפוץ צעד אחד קדימה". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי