שילם ביוקר: ג'ון אוגו הורחק מארבעה משחקים

ג'ון אוגו
ג'ון אוגו | דני מרון

קשר באר שבע נענש בחומרה בעקבות ההתפרעות ב-1:0 למכבי ת"א: "ליאני כמו אבא שלי, יודע שאני מאבד את זה כשאני מגיע לקצה". ייעדר גם מול בית"ר ירושלים. בני יהודה מתכוונת לערער על הרדיוס שספגה

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע תשחק הערב (21:00) בביתה מול עירוני קריית שמונה במסגרת רבע גמר גביע המדינה, משחק ראשון מבין שניים כידוע, אבל עוד קודם התייצבו נציגי המועדון עם הקשר ג'ון אוגו בבית הדין של ההתאחדות, זכר לאירועי המשחק מול מכבי תל אביב ביום ראשון (1:0).

בסופו של דיון אמוציונלי עבור אוגו, הקשר נענש על ידי הדיין גיורא לנדאו ממארבעה משחקים בעקבות התנהגותו במשחק העונה, כשהודגשה העובדה שהוא סירב לעזוב את כר הדשא, התפרע והשתולל. "האירועים שבדו"ח השופט התרחשו, אין על כך מחלוקת", הבהיר עו"ד לנדאו בהחלטתו, "הנאשם לא נהג כשורה כלפי שחקן יריב, נצמד אל השופט וקילל אותו ואף סירב להירגע וירד מהמגרש רק הודות להתערבות חבריו לקבוצה".

עו"ד לנדאו אף טען כי הקל על אוגו במידה בשל "מצבו האישי" והעובדה שזוהי העמדה ראשונה שלו לדין בארבע שנים בהן הוא משחק בישראל. במהלך הדיון טען ג'ון אוגו: "מי שמכיר אותי יודע שכשאני מגיע לקצה, אני מאבד את זה. זו לא הייתה כוונתי ואני לא גאה בהתנהגותי, כי אני אחד שמשמש דוגמא לילדים. דיברתי עם השופט ואמרתי לו שאני אוהב אותו. ניסיתי לגעת בכדור והתנצלתי גם בפני ריקן. לגבי הדברים שאמרתי, אלו ביטויים מאנגליה. לא אמרתי זאת לשופט, הוא כמו אבא שלי. אני עובר דברים אישיים, אמא שלי חולה, אך אני יודע שאני צריך לתת יותר כבוד. אני רוצה שהפועל באר שבע תהיה מאושרת ואני מתנצל ומקווה שיקבלו את התנצלותי".

בעקבות הרחקתו מארבעה משחקים, ג'ון אוגו ייעדר כמובן הערב מול עירוני קריית שמונה וכן ממשחקי ליגת העל מול מועדון ספורט אשדוד, מכבי פתח תקווה ובית"ר ירושלים. הוא ישוב היישר למשחק הגומלין בגביע המדינה שייערך בצפון בסוף החודש.


ג'ון אוגו היום בבית הדין. עונש חמור (דני מרון)

כידוע, אוגו הורחק בכרטיס אדום בשלב מוקדם של המשחק בנתניה בעקבות התנהגותו לאחר שספג כרטיס צהוב על גלישה מסוכנת. האירוע החל בפגיעתו בניק בלקמן, אבל במהרה דחף הניגרי את אבי ריקן ועורר מהומה – בעקבותיה השופט לירן ליאני שלף לעברו את הצהוב השני והכרטיס האדום.

בדו"ח המשחק כתב ליאני, בין השאר, שאוגו "גרם למהומה גדולה בין שחקני הקבוצות, החל להשתולל ולהתפרע תוך כדי שהוא נצמד אליי מספר פעמים בצורה מאיימת וצועק לעברי 'FUCK YOU' ו-'FUCK OFF'. הוא סירב להירגע ולעזוב את כר הדשא והדבר התאפשר רק כעבור מספר דקות הודות להתערבות חבריו לקבוצה.

בני יהודה תערער על העונש שספגה – משחק רדיוס בפועל, קנס כספי ועונש ע"ת
בני יהודה ספגה גם היא עונש חמור הערב בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל, נענשה בקנס כספי על סף 20,000 שקלים, במשחק רדיוס שלא יוכל להיערך במושבה ובעונש על תנאי למשך שנה נוספת על כל הרשעה הקשורה לגזענות. המשחק אותו לא יוכלו לארח בביתם יהיה מול עירוני קריית שמונה. הכתומים מתכוונים לערער על העונש.

אוהדי בני יהודה נהמו לגדי קינדה ולבלסינג אלקה במשחק בין הקבוצות בשבת האחרונה, ומכיוון שזוהי עבירה שנייה של בני יהודה בנושא קריאות גזעניות, בפעם הראשונה היו אלה קריאות לעברו של אחמד עאבד, אז שחקנה של קריית שמונה, היא נענשה בחומרה. הדיין נעם ליובין כתב בהחלטתו: "גם אם זה היה אוהד אחד, הקבוצה הייתה נענשת" והוסיף "זו העמדה חמישית לדין של בני יהודה בגלל מעשי אוהדיה וכדאי שהיא תשים לב לעובדה זו כדי שלא להיות מדורגת גם בנושא זה בפלייאוף העליון".


אוהדי בני יהודה. מול ק"ש הם לא יהיו במושבה (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי