איציק קורנפיין: הפרידה מבניון נראתה רע, שכטר חייב להישאר

יוסי בניון
יוסי בניון | ערן לוף

אקס בית"ר ירושלים ל-103FM: "אין משמעות לסגירת היציע המזרחי בטדי", "טביב מנסה לרתום את כולם למאבק בגזענות", "אם הבעלים היה מתערב בהרכב, הייתי הופך שולחן", "אין אלטרנטיבה לקליימן בשוק הישראלי"

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

בזמן שבית"ר ירושלים נשארת צמודה במאבק האליפות בליגת העל, איציק קורנפיין העניק היום (שלישי) ראיון ל-103FM וסיפר על המאבק בגזענות, המעורבות של אלי טביב וההצלחה של בית"ר.

על סגירת היציע המזרחי באצטדיון טדי: "הסגירה של היציע המזרחי היא הקדמת תרופה למכה, ובפועל אין לה שום משמעות. זה מהלך שלא יכול למגר את הגזענות. אלי טביב מנסה, ובמשחק מול סכנין לא שמעו כלום. גם הטיפול בגזענות הוא מרתון, עובדים על זה".


המאבק בגזענות:
"בזמנו הייתי לבד במאבק ומה שטביב ובית"ר מנסים לעשות הוא לרתום את הגופים האחרים כמו המשטרה, ההתאחדות לכדורגל ומשרד המשפטים למהלך. לבד, טביב ייכשל כמו שאני כשלתי. היחסים בין ניר ברקת לאלי טביב הם נהדרים. ניר ברקת תמך לאורך כל השנים בבית"ר, היה נתק אבל גם בזמן הנתק הוא תמך בקבוצה. אני לא יודע למה היה נתק".


המהלכים של אלי אוחנה:
"לקהל יש את הרצונות שלו ולא משנה אם אלי יעמוד מול הקהל, אני או אורי מלמליאן. אני האחרון שישתמש במילה קומץ, כי זה לא קומץ. יש גרעין קשה, שאני מעריך אותו בכמה אלפים, ובהם צריך לטפל. צריך להיות הוגנים, בית"ר עוברת השנה שינוי אדיר. זה שילוב בין ההגעה של אלי, לקבוצה שמנצחת והבנה של הקהל. אוחנה עושה פעולות, הרי השם שלו לא היה נספר מבלי לעשות פעולות אקטיביות ומגיע לו כל הקרדיט".


השם לא יעזור. אוחנה (דני מרון) 

המאבק בליגת העל: "צריך להסיר את הכובע בפני הקבוצה, שמול התקציבים הגבוהים ביותר של מכבי תל אביב, הפועל באר שבע ומכבי חיפה, היא חזק במאבק. זו בית"ר שמזכירה את את הקבוצה לפני עשור. אני חושב שהיה פספוס בינואר ועם חיזוק נכון של בלם וחלוץ, היה אפשר ללכת על אליפות. הייתה לה הזדמנות פז להתחזק, אבל לפי איך שהם משחקים זה היה יכול לקרות. הם הקבוצה הכי מלהיבה בארץ".

המעורבות של טביב בהרכב: "אם אני הייתי יודע שהבעלים היה קובע את ההרכב ושם אותי בחוץ? הייתי הופך שולחן. מי שלא משחק בגלל דברים לא מקצועיים, יש לו בעיה עם מצב כזה".

הפרידה מיוסי בניון: "זה היה נראה רע מאוד. שחקן ברמה שלו היה צריך לקבל יחס אחר. גם אם לא רוצים אותו, צריך היה להתייחס אליו אחרת ולהיפרד ממנו כידידים. שחקנים כמו יוסי, גדלים פעם בעשור או 15 שנה, צריך להתנהג אליו אחרת. מותר לחשוב שהוא לא מתאים מקצועית, אבל היה צריך להכניס אותו לחדר ולהיפרד בצורה טובה. ככה מכבדים קודם את יוסי ומעל לכל את המועדון".


לא מכובד. בניון (דני מרון) 

בני בן זקן: "מה שקורה לא נראה טוב, אבל אני מסיר בפניו את הכובע. בגיל שלו, ברזומה שלו ובמצב שהוא נמצא – שאפו על כל ההישגים שלו".

היכולת של בוריס קליימן: "אני חושב שהוא בעונה פחות טובה השנה, למרות שהוא אחד הטובים בארץ, בטח מבין הישראלים. הוא מסיים חוזה בעוד שלושה חודשים ובינתיים לא דיברו על השנה הבאה, ומדי פעם יש ידיעות שהוא ימשיך או לא ימשיך. אני לא רואה אלטרנטיבה אחרת לקליימן בשוק הישראלי, כמו במקרה בניון – הייתי נותן לו את הגיבוי והגב בזמן שהוא משחק".

עתידו של איתי שכטר: "הוא חייב להישאר בבית"ר ירושלים ומגיע לו לקבל את מה שהוא דורש. אם לא ישלמו לו מה שהוא רוצה, הוא יעזוב כמו דן איינבינדר, חסוס רואדה ואחרים".

חזרה לכדורגל: "לפעמים אני מתגעגע, זה מדגדג לי לפעמים. אני אוהב את התפקיד החדש שלי, שהוא מאתגר. לעבוד עם טביב? תלוי. אני לא אענה על שאלות, שאין להם שום סיכוי במציאות. אני אוהב את האקשן שיש בכדורגל".

מחמאות. קליימן (ערן לוף) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי