וידאר קיארטנסון שבר את שיאו של ניקולאי קודריצקי

וידאר קיארטנסון
וידאר קיארטנסון | ערן לוף

האיסלנדי של מכבי תל אביב הפך לזר שכובש הכי מהר 30 שערים בליגת העל וזינק למקום השישי מאז קום המדינה. וגם: הקצב המפלצתי של דיא סבע וערן לוי, היעד של חאלד חלאילה והנתון שיעודד את ברק בכר

(גודל טקסט)

1. הליגה הסדירה סיימה את דרכה. לראשונה מזה שנתיים שחונות מאוד, חזר ממוצע השערים להתייצב סביב ה-2.5 שערים למשחק. מהעונה שעברה צמח מדד השערים ב-15.7 אחוזים, שיפור של שניים וחצי שערים למחזור.

2.למרות שסיימה במקום השלישי, מכבי ת"א היא אלופת הסיבוב השני. היא צברה בסיבוב הזה 32 נקודות לעומת 30 נקודות שצברה הפועל ב"ש בסיום הסיבוב הראשון. הצהובים וב"ש ספגו רק חמישה שערים בסיבוב השני. הפועל אשקלון כבשה רק חמישה שערים וצברה רק חמש נקודות בסיבוב השני. מכבי חיפה צברה בסיבוב השני תשע נקודות והפסידה שמונה מ-13 המשחקים שלה בסיבוב הזה.

3. בטבלה הפנימית של משחקי הקבוצות שישחקו בפלייאוף העליון יש למכבי ת"א יתרון אדיר. היא ניצחה שישה מעשרת המשחקים מול הגדולות, וצברה 20 נקודות (67 אחוזי הצלחה לעומת 50 אחוז ומטה לכל היתר). הפועל ב"ש לעומת זאת ניצחה רק פעמיים מעשרת המשחקים, כבשה רק תשעה שערים בעשרה משחקים וצברה רק 12 נקודות. ב"ש היא בעלת אחוז ההצלחה הטוב ביותר מול קבוצות הפלייאוף התחתון: 15 ניצחונות והפסד בודד – 94 אחוזי הצלחה – לעומת 73 אחוזי הצלחה למכבי ת"א. אגב, עוד סממן להפיכתה של מכבי נתניה לקבוצת צמרת: היא לא הפסידה העונה לאף קבוצה מהפלייאוף התחתון.


יתרון אדיר למכבי תל אביב בטבלה הפנימית (אריאל שלום)

4. אם הקבוצות הגדולות ישחזרו את התוצאות מהליגה הסדירה גם בפלייאוף, מכבי ת"א צפויה לזכות באליפות בהפרש של שש נקודות מהפועל ב"ש שתסיים שלישית. בית"ר ירושלים צפויה במקרה כזה להיות סגנית האלופה.

5. ובכל זאת, ב-25 העונות שבהן היו סיבובי הכרעה (פלייאוף או סיבוב שלישי) לאחר הליגה הסדירה, ב-22 מקרים הקבוצה שהייתה ראשונה בסיום הליגה הסדירה גם זכתה באליפות. בשלוש מקרים, מקרים של ליגה צפופה יותר, נכשלה המוליכה בתום הליגה הסדירה, לזכות באליפות: מכבי נתניה ב-1989, מכבי חיפה ב-2003 ומכבי חיפה ב-2010 בעונת הקיזוז. רק פעם אחת ב-25 העונות האלה הצליחה קבוצה במקום השלישי בסיום הליגה הסדירה לזכות באליפות. זו הייתה מכבי ת"א בעונת 2002/3.

6. מי הצמד הלוהט ביותר בליגה? נדמה שלא צריך מספרים כדי לדעת שמדובר בערן לוי ודיא סבע ממכבי נתניה, אבל הפער הוא בלתי נתפס. שני השחקנים האלה עשו יחד 40 שערים העונה (כיבושים ובישולים), בפער ניכר מהצמד במקום השני – איתי שכטר ואנתוני וארן מבית"ר ירושלים עם 27 שערים. במקום השלישי נמצאים וידאר קיארטנסון וניק בלקמן עם 25 שערים. טוני וואקמה ומאור מליקסון עשו העונה יחד רק 22 שערים.


צמד חמד. דיא סבע וערן לוי (דני מרון)

7. וידאר קיארטנסון היה השבוע לשחקן ה-317 מאז קום המדינה שמגיע ל-30 שערי ליגה, אבל קיארטנסון שבר בכך שיא: הוא הגיע ל-30 שערים ב-55 משחקי ליגה והוא הזר שהגיע לכמות הזו הכי מהר מכל זר ששיחק בליגה מאז החלו לשחק כאן זרים בעונת 1989/90. הוא שבר בכך את שיאו של ניקולאי קודריצקי המנוח מבני יהודה שעמד על 56 משחקים. סטפן שאלוי עשה זאת ב-57 משחקים. קיארטנסון מדורג שישי בכל הזמנים מבין כל שחקני הליגה שהחלו לשחק בליגה אחרי קום המדינה, שהגיעו הכי מהר ל-30 שערים. השיא שייך למיכאל מיכאלוב ז"ל, מהפועל ת"א, שהגיע ל-30 שערים בתוך 44 משחקים בלבד.

8. חאלד חלאילה הגיע השבוע ל-14 צהובים והוא רחוק שלושה צהובים משיא הצהובים לעונה אחת בו הוא מחזיק. חלאילה זקוק לארבעה צהובים בששת המחזורים שנותרו לו (הוא יחמיץ משחק אחד ברגע שיגיע ל-15 צהובים) עד לסיום העונה, והוא מסוגל לזה.


בדרכו לשיא חדש. חלאילה (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי