אלישע לוי: "יש פה סבלנות. שאננות זה האויב הכי גדול"

אלישע לוי
אלישע לוי | דני מרון

מאמן מכבי פ"ת דיבר לקראת משחק החוץ נגד מכבי נתניה (שבת, 16:00, ישיר בספורט4) ואמר: "ספורט הוא דינמי. צריך להיות עם היד על הדופק". סיבוק: "גם לריאל מדריד היו תוצאות רעות". גינזבורג יחליף את גיגי הפצוע

(גודל טקסט)

"אנחנו במומנטום שלילי. לאחר פתיחת עונה טובה, אנחנו עם חמישה משחקים ללא ניצחון מה שמציב אותנו קרוב לתחתית. אבל חשוב לדעת שהליגה צפופה ואנחנו תמיד אופטימיים ורוצים להיצמד למעלה", פתח את דבריו אלישע לוי במסיבות עיתונאים לקראת המשחק החוץ נגד מכבי נתניה שיערך מחר (שבת, 16:00, שידור ישיר בספורט4).


על המשחק האחרון
: "הכל יחסי, אבל זה נראה יותר טוב, הנענו כדור ויצרנו קצת יותר מצבים מאשר מול קריית שמונה. זה לא הספיק, אבל אם נמשיך בכיוון הזה נביא ניצחון. גם כשפתחנו טוב ואיבדנו גובה זה קרה לאט, וגם עכשיו החזרה למעלה היא איטית. אנחנו משנים דברים".

על מכבי נתניה: "בליגה הזאת אתה עושה ניצחון אחד ואתה במרכז הטבלה ולמעלה ונהפוך הוא. נתניה לפני שלושה משחקים היו למטה ועכשיו הם למעלה. השאלה היא איך נתנהג ואני מצפה שנמשיך במגמת השיפור, אבל עם נקודות כי התוצאה היא קובעת".

מעמדו בקבוצה: "אנחנו לא רחוקים מהפלייאוף העליון. זה נכון שמתחיל להיווצר פער, אבל יש קבוצות עם 13 נקודות וזה מרחק ניצחון ממכבי פתח תקווה. מצד שני אנחנו מודאגים ואין לנו שום עניין להסתבך בתחתית".

סבלנות בהנהלה: יש פה סבלנות גדולה מאוד. סבלנות לא מקבלים אלא לוקחים. אנחנו מנסים להתנהג בשפיות ולנטרל רעשים ולחצים כדי שהשחקנים ייתנו את הכי טוב כי זו הדרך שאני מאמין בה ונכון לעכשיו זה מה שקורה. שלא נתבלבל ויחשבו שאנחנו לא מודאגים או לא עושים מתחת לפני השטח. בן אדם שלא יודע בדיוק מה מקומו לא יכול להתקדם לשום מקום והוא תמיד צריך להיות עם יד על הדופק. ספורט הוא מאוד דינמי ושאננות זה האויב הכי גדול של ספורטאי".


"אנחנו לא רחוקים מהפלייאוף העליון". אלישע לוי (עדי אבישי)

גם הבלם תומאש סיבוק דיבר גם הוא במסיבת העיתונאים: "בכדורגל כשאתה עושה טעויות קטנות אתה חוטף. אין לנו מזל ואנחנו לא מנצלים את ההזדמנויות שלנו. השנה הליגה מאוד קשה וכל קבוצה יכולה לנצח כל קבוצה חוץ ממכבי תל אביב שנמצאת ברמה אחרת כרגע".

ההפסד נגד קריית שמונה: "במשחק אני חושב ששיחקנו טוב, זה היה המשחק הכי טוב שלנו מבחינה ארגונית ואיך שעמדנו על המגרש אבל חטפנו שער בקרן ולא הצלחנו לנצל הזדמנויות ואלה ההבדלים בין הצלחה לחוסר הצלחה. אני מאמין שבאותה צורה שהפסדנו במשחקים האחרונים ככה אנחנו יכולים לנצח כמה משחקים רצופים הכל אפשרי וצריך להגיע בגישה חיובית. צריך לקחת את ריאל מדריד כדוגמה גם להם היו תוצאות רעות ולהם יש את השחקנים הטובים בעולם, לאורך שנה שלמה לכל קבוצה יש את התקופות הרעות שלה אבל אני מאמין שאנחנו בגרף עלייה".

המשחק הקרוב: "מכבי נתניה הייתה אחת הקבוצות הטובות ביותר בעונה שעברה והם היו מדהימים, הייתי מופתע איך קבוצה שהגיעה מהליגה השנייה משחקת כה טוב אך העונה הם לא אותו הדבר ויש להם גם כן בעיות משלהם, אנחנו מגיעים מרוכזים בעצמנו ואני מאמין שיחד עם השחקנים שחוזרים מפציעות עכשיו נהיה יותר עקביים".

האם יש משבר: "אחרי המשחק אמרתי לשחקנים בחדר ההלבשה שצריך להרים את הראש כי זה הכדורגל לפעמים אתה משחק לא מגיע לך להפסיד ובסוף מפסיד, יש לך חמישה משחקים טובים ואתה לא לוקח נקודות. זה טוב שאין פערים גדולים בטבלה. אתה יכול לנצח ולהגיע למקום השני ובאותו המצב למצוא את עצמך במקום האחרון".


תומאש סיבוק ואלישע לוי (באדיבות מכבי פתח תקווה)

לאחר מסיבת העיתונאים, ערכה פ"ת את האימון המסכם, ממנו עולה כי ההרכב שתורגל אתמול יהיה גם ההרכב שיפתח מחר. יוסי בניון צפוי להחליף בהרכב את מוחמד סרסור, כאשר לידור כהן, שתורגל לפרקים בהרכב לא סיים את האימון ויפתח על הספסל. הבשורה הרעה מגיעה מכיוונו של השוער צחי גיגי, שגם הוא לא הצליח להשלים אימון מלא וייעדר. יוסי גינזבורג יפתח לראשונה העונה, כשדור חברון, שוער קבוצת הנוער (שנמצאת מחר בפגרה) יישב על הספסל. עודד אלקיים עדיין לא כשיר לחלוטין ולא צפוי לפתוח. המאמן אלישע לוי הדגיש בפני חניכיו את נושא המצבים הנייחים בהם נתניה בולטת העונה בראשות הבלם דודי תירם והזהיר מפניהם.

הרכב משוער: יוסי גינזבורג, עיסא סיסוקו, תומאש סיבוק, עומר דנינו, גל שיש, רומריו פירס, דידייה ברוסו, גידי קאניוק, מנור סולומון, יוסי בניון, חביב חביבו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי