סלובודאן דראפיץ': "גם שהיינו אחרונים לא הסתכלתי על הטבלה"

סלובודאן דראפיץ'
סלובודאן דראפיץ' | אריאל שלום

מאמן מכבי נתניה דיבר לקראת משחק הבית הקרוב נגד מכבי פתח תקווה (שבת, 16:00 ישיר בספורט4) ואמר: "הביקורת בתחילת העונה הייתה מוצדקת". וגם: האיסור לשימוש בפלאפונים, הזימונים לנבחרת, יונס מלדה ויוקאנוביץ'

(גודל טקסט)
לאחר שלושה ניצחונות רצופים וכשהיא במקום החמישי בטבלה, מכבי נתניה תארח מחר את מכבי פתח תקווה(שבת, 16:00, שידור ישיר בספורט4) במטרה לעשות את מה שלא עשתה מאז עונת 2011/12, ארבעה ניצחונות ליגה רצופים. הבוקר, ערכה הקבוצה את מסיבת העיתונאים בהשתתפות המאמן סלובודאן דראפיץ'.


"הניצחונות הרצופים? גם כשהיינו במקום האחרון אמרתי שאני לא מסתכל על הטבלה וגם עכשיו אחרי הניצחונות אני לא עושה את זה הטבלה מאוד צפופה וכל אחת יכולה לנצח בכל משחק" פתח דראפיץ' את דבריו. "רק מכבי תל אביב ברחה. אנחנו נמצאים במומנטום טוב אבל זה עדיין לא אומר שום דבר לגבי המשך העונה. אני מרוצה שאנחנו מנצחים אבל עדיין יש לנו איפה להשתפר. התחלנו להתגבש ושינינו את השיטה. הנעת הכדור שלנו היא פחות טובה, אבל אנחנו יותר מאורגנים בתקופה האחרונה וסופגים פחות".


על הביקורות בתחילת העונה: "כל עוד לא מלכלכים, הביקורת לגיטימית. הביקורת הייתה מוצדקת. בשנה שעברה קיבלנו רק מחמאות, וכשצריך לבקר – מבקרים. הקבוצה הזאת היא קבוצה חדשה ולא קבוצה שרצה והיא נבנתה לטווח הארוך. הבאנו שחקנים שלא שיחקו הרבה בקבוצות שלהם בשנה הקודמת, לא פאטוס בצ'יראי, לא גיא מלמד, לא סתיו פיניש ולא מוטי ברשצקי. זה דרש מאיתנו זמן כדי לגבש מחדש. אני מרוצה ממה שאני רואה עד עכשיו".



סלובודאן דראפיץ' מרוצה מהיכולת של קבוצתו (ערן לוף)


השינויים שביצע: "אני מגיב לסיטואציות, לדוגמה אסרתי את השימוש בפלאפונים באימונים. זה לא חלק מהאג'נדה שלי או משהו כזה, זה לא אומר שאם אני בא למקום מסוים זה מה שקורה. אני לא בחור מתוחכם (צוחק). הרגשתי שצריך להוריד את זה אז זה מה שעשינו".


לקראת מכבי פתח תקווה: "אני רוצה ליהנות מהקבוצה. פח תקווה קבוצה מאוד מסוכנת, ויכול להיות שנפסיד ויגידו לי למה לא התכוננתם טוב. יש כאן אווירה טובה ואני רוצה לחיות אותה, לא צריך לעשות פה בלאגן. סלאבישה יוקאנוביץ', שהוא חבר ילדות שלי, אמר לי פעם שכשהוא מפסיד ומנצח הוא מרגיש אותו דבר. זו גדולה. אני מנסה לעשות את זה ולא מצליח. אני כל הזמן אומר שאני רוצה שהקבוצה שלי תשחק טוב ותהנה, ותמיד מסתכל איך אני עצמי יכול להיות יותר טוב. אנחנו צריכים להיות דומיננטיים ולחשוב איך אנחנו יכולים לשלוט, ליזום וללחוץ. זו ההשקפה שלי. פחות להסתכל על היריבה".


על גיא מלמד: "ידענו מה אנחנו מקבלים. שי ברדה אימן אותו כשהוא היה בגיל נערים, עוד כשהיינו בבית"ר תל אביב/רמלה ובבית"ר ירושלים עקבנו אחריו. מזל שלנו ושלו שהתחברנו ביחד. אנחנו צריכים שחקן כמוהו, הוא גולר ומהיר. החיבור טוב בינתיים".



פורח תחת הדרכתם של דראפיץ' וברדה. גיא מלמד (אודי ציטיאט)


משחק ההגנה: "בהתחלה ידענו שאנחנו משחקים מאוד התקפי וההגנה מאוד חשופה, וזה עבד טוב כי בשנה שעברה היו לנו כלים טובים בהתקפה והחזרנו גולים. עכשיו אנחנו לא לוחצים גבוה ונותנים את ההרגשה להגנה שיש עזרה ושהם לא חשופים. טים הויבך? אני מצפה ממנו לקצת יותר, אבל הוא משתפר במשחקים האחרונים".


האם חוץ מדני עמוס היה שחקן שהיה ראוי לזימון לנבחרת: "אף אחד לא באופוריה פה אחרי שלושה ניצחונות. יש פה הרבה ילדים כישרוניים. הנבחרת עכשיו מצליחה ואני בטוח שהמאמן ימשיך באותו קו של שני המשחקים האחרונים. זה טוב לי ככה, ש'הילדים שלי' יקבלו קצת חופש".


על העובדה שיונס מלדה מקבל פחות דקות העונה: "בנינו הרבה סביבו, סביב דידייה קוגבנייה וסביב שובל גוזלן בתחילת העונה וזה פחות עבד. הוא שחקן כישרוני מאוד ולא תמיד חייב להיות בעלייה. אתה לא צריך להיות שחקן מושלם בגיל 21. הוא לא ידע מה זה חדר כושר, הוא לומד הרבה רק עכשיו. הוא לומד להיות מקצוען, הוא ילד נהדר שרוצה ללמוד. הוא חווה עכשיו תקופה פחות טובה, גם מנטלית, אבל היה נהדר בשבוע האחרון באימונים. הוא עוד יקבל את ההזדמנויות שלו".



דני עמוס. הנציג היחיד של מכבי נתניה בנבחרת ישראל (דני מרון)


לאחר מסיבת העיתונאים ערכה נתניה את האימון המסכם, שממנו עולה שגבי קניקובסקי יחליף את סתיו פיניש המורחק. המשמעות היא שעלי מוחמד יוסט  אחורה וקניקובסקי יתופקד בצד ימין. ויקי כחלון סובל מחבלה בקרסול זכר לפגיעה שספג באימון של יום רביעי, אך יהיה כשיר.



הרכב משוער: דני עמוס, ויקי כחלון, דודי תירם, טים הויבך, ג'ונתן בורנשטיין, ניקו אולסק, עלי מוחמד, מוטי ברשצקי, גבי קניקובסקי, שובל גוזלן, גיא מלמד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי