הפועל ת"א ורפואה היו אמורים להיפרד כבר בקיץ

רפואה
רפואה | ערן לוף

במקום לקבל את התפטרות המאמן שהתלונן על הסגל, הנהלת האדומים הלכה על המהלך הפופוליסטי וקיבלה קבוצה אפורה, עקרה ולא מאומנת. שרון ניסים על פירוק החבילה

(גודל טקסט)

את הכותרת של אתמול (ראשון) על פיטורי קובי רפואה רשמו בהפועל תל אביב אי שם בחודשי הקיץ, כשרפואה הודיע שסגל השחקנים אינו לרוחו. זה אמור היה להדליק נורת אזהרה גדולה ואדומה להנהלת הפועל תל-אביב שזה לא יילך, אבל הם יעדיפו להיות פופוליסטים ולזרום עם הקריאות להישאר עם המאמן שהעלה אותם ליגה מאשר לראות את המציאות כפי שהיא.

מאמן שערב פתיחת העונה אומר שהוא מתפטר בשל סוגיית הרכש, מעביר מסר פשוט: "אני לא מאמין בסגל השחקנים הזה". מה קרה מאז ההתפטרות והקאמבק, מבחינת סגל השחקנים? לא הרבה. אף לא רכישה אחת של שחקן משמעותי, שאמור היה להרגיע את נפשו של המאמן המוטרד לא הגיעה. כך, באופן לא מפתיע, הפועל תל אביב של העונה נראית כמו קבוצה שהמאמן שלה פשוט לא מאמין בה.

 


לרפואה יש חלק גדול בכישלון של הפועל תל אביב. מי שצפה במשחקיה של הפועל תל-אביב ראה בהרבה מאוד מקרים קבוצה שלא באמת יודעת איך מבקיעים שערים, תבניות משחק ופעולות התקפה על אוטומט הן מחוץ לתחום. גם אם נקבל לרגע את העובדה שלהפועל תל אביב יש סגל שחקנים אפור שמתקשה לכבוש, אנחנו יכולים לפחות לצפות מהמאמן לנצל כל הזדמנות לכיבוש שערים בדרכים אחרות.

ראינו במונדיאל האחרון עד כמה הכנה מדוקדקת ומדויקת של ביצוע מצבים נייחים מביאה לשערים. אם רפואה הבין וחשב שלקבוצה שלו יש קושי רב בכיבוש שערים במשחק שדה, היינו אמורים לראות בכל הזדמנות ממצב נייח איזשהו תרגיל שבסיומו שחקן אמור לכבוש שער. גם אם ברוב המקרים המשימה לא תצלח, לפחות נראה ניסיון אמיתי שהוא פרי תרגול באימון. 

רפואה. העביר מסר חד משמעי (ערן לוף)
רפואה. העביר מסר חד משמעי (ערן לוף)

במשחק האחרון מול הפועל רעננה זכתה הפועל תל אביב לאינספור הזדמנויות במצבים נייחים, קרנות, כדורים חופשיים וכדומה, אבל לא זכינו לראות אפילוו תרגיל אחד שאמור לסייע לקבוצה העקרה לכבוש שערים. את זה צריך לעשות באימונים ועל זה עובדים שוב ושוב עד שמביאים את הקבוצה לרמת ביצוע גבוהה. הוסיפו לכל זה גם את העובדה שאין אהבה גדולה בלשון המעטה בין המאמן לבין השחקנים, ותקבלו מצב שהוא בהחלט דרך ללא מוצא.

עכשיו, המשימה של אנשי הפועל תל אביב היא למצוא את האיש הנכון בזמן הנכון. היא חייבת להחתים מאמן ובמהירות, כזה שיש בו רעב אדיר להצליח ולהוכיח את עצמו, כזה שיש לו יחסי אנוש מצוינים, כזה שיידע להוציא מהשחקנים את כל מה שיש בהם ויותר, רק כך הקבוצה תצליח מעט להתאושש.

שחקני הפועל תל אביב. איזה מאמן יחזיר להם את החיוך? (עדי אבישי)
שחקני הפועל תל אביב. איזה מאמן יחזיר להם את החיוך? (עדי אבישי)

להנהלת האדומים היו מספיק ימים מאז המשחק מול רעננה כדי לבצע את הזעזוע ולאפשר למאמן החדש זמן סביר ואיכותי כדי להתחבר ולחבר את הקבוצה, אבל משום מה הם חיכו עם ההחלטה עד ימים ספורים לפני המשחק הקרוב. למזלם, למרות קצב צבירת הנקודות הנמוך שלה בתוספת כמות השערים העלובה, הפועל תל אביב עדיין במרחק סביר מבחינת התקוות הגדולות להגיע לפליאוף עליון או לפחות לא להסתבך במאבק הירידה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי