אלישע לוי: "אנחנו מאמינים שבכל משחק אפשר לקחת נקודות"

אלישע לוי
אלישע לוי | דני מרון

מכבי פתח תקווה מוכנה למכבי תל אביב. על מעמד המאמן: שישה מאמנים שעזבו בעשרה מחזורים זה יותר מדי". יוסי בניון: "יש לנו מספיק שחקנים מוכשרים". כהן יפתח, גיגי לא כשיר לחלוטין

(גודל טקסט)

לאחר הניצחון במחזור הקודם על מכבי נתניה שקטע רצף של חמישה משחקים ללא ניצחון, מכבי פתח תקווה תארח מחר את המוליכה מכבי תל אביב כשהבוקר ערכה הקבוצה את מסיבת העיתונאים בהשתתפות המאמן אלישע לוי והקשר יוסי בניון.

"היה חשוב מבחינתנו לצאת לפגרה עם ניצחון כי היינו בסיטואציה לא פשוטה עם חמישה משחקים ללא ניצחון" הודה אלישע לוי. "היה לנו משחק טוב בנתניה והניצחון הזה נתן לנו שקט וביטחון. ניצלנו את הפגרה כדי להרים קצת קצב וכדי להחזיר אלינו שחקנים שלא היו בקו הבריאות. אני מקווה שנמשיך מאיפה שסיימנו. לא יהיה קל אבל אין משחק שאנחנו לא חושבים שאנחנו יכולים להביא בו נקודות. אני מקווה שנעשה את זה בבית כי דווקא רוב הניצחונות שלנו היו בחוץ. אנחנו באים כדי להוציא מעצמנו הכל".


אלישע לוי עם יוסי בניון (מכבי פתח תקווה האתר הרשמי)

על היריבה: "מכבי תל אביב זו קבוצה שנמצאת בכושר מצוין. קבוצה פיזית. אין משחק שאנחנו לא חושבים שאנחנו יכולים לקחת בו נקודות ונעשה הכל גם הפעם".

על מעמד המאמן: "יכול להיות שהאצבע קלה על ההדק מתמיד אבל מעמד המאמן זה נושא כאוב. לפטר מאמן זו לא המצאה ישראלית ועושים את זה בכל העולם אבל לא בתדירות כפי שעושים את זה השנה. אם עברנו עשרה משחקים ושישה מאמנים מתוך 14 קבוצות עזבו, אז זה יותר מידי לעניות דעתי. צריך להיות סבלניים יותר כי אין הוקוס פוקוס".

על השבוע החשוב: "צריך להיערך לכך. אנחנו לא שומרים כוחות מחר אבל בהמשך השבוע נצטרך לחלק כוחות כדי לבוא רעננים. בליגה הזאת יש את מכבי תל אביב, באר שבע ובני יהודה שמשכנעת. כל השאר נלחמות על הפלייאוף ככה שאין משחק בתקופה הקרובה שאי אפשר לנצח וגם להפסיד בו".

על שחקני הבית: "קראתי את הנתונים שאנחנו משתפים הכי הרבה שחקני בית ואני לא מופתע. אחת מהמשימות שלי שאבי אמר זה להמשיך את ההתבססות על שחקני מחלקת הנוער. אנחנו מחפשים שחקנים שגם יגיע להם לשחק. הגענו למצב שיש לנו כמה שחקנים שיותר טובים מלפני כמה חודשים, שחקני שנתון 2000. ברור שצריך להיות הישגיים והתוצאות זה הכי חשוב, אבל אם הם יהיו שחקנים לגיטימיים בליגת העל זה יהיה רווח מאוד גדול".


משתף הכי הרבה שחקני בית בליגת העל. אלישע לוי (אודי ציטיאט)

יוסי בניון הוסיף: "הליגה מאוד שיוויונית ומכבי כרגע הקבוצה הכי טובה שמציגה את הכדורגל הכי יפה. אנחנו לא באים להפסיד מראש, למרות כביכול התוצאות הפחות טובות שלנו בבית. אנחנו מצפים מעצמנו להוציא נקודות בכל משחק ולא משנה מול איזו קבוצה. מכבי תל אביב קבוצה שמשחקת בקצב גבוה ונצטרך להוציא מעצמנו יותר. אם נרצה להפתיע".

על המפגש מול האקסית: "תמיד נחמד לפגוש קבוצה ששיחקת בה. הייתי שם רק עונה אחת אבל נהניתי מכל רגע. זו לא הפעם הראשונה מולם אבל כיף לפגוש את החברים שהיית איתם בחדר ההלבשה. כמובן שנרצה לנצח אותם".

על איך לעצור את מכבי תל אביב: "אם נרוץ יותר ונרצה יותר, רק ככה נוכל לקחת נקודות, כי מכבי תל אביב מוכשרת ולוחצת. אם אני מסתכל על עצמנו, יש לנו מספיק שחקנים מוכשרים שיכולים לנצח את המשחק".

על הליגה: "בכל משחק רואים שהליגה שוויונית וכל קבוצה יכולה לנצח את היריבה. שני ניצחונות ואתה למעלה ושני הפסדים אתה בתחתית".


יחזור להרכב של מכבי פתח תקווה. לידור כהן (אריאל שלום)

מבחינה מקצועית, המאמן אלישע לוי יחזיר להרכב את לידור כהן שעבר במהלך הפגרה טיפולים זכר לפציעתו בבטן התחתונה, כהן, שיתופקד כחלוץ, ימלא את מקומו של חביבו המורחק שעדיין חולה ולא התאמן עוד השבוע. צחי גיגי ערך אתמול אימון מלא לראשונה, אך לא כשיר לחלוטין ויוסי גינזבורג עשוי לפתוח במקומו.

הרכב משוער: יוסי גינזבורג (צחי גיגי), תומאש סיבוק, עומר דנינו, גל שיש, רומריו פירס, דידייה ברוסו, גידי קאניוק, יוסי בניון, מנור סולומון, לידור כהן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי