אלי גוטמן נפרד בדמעות: "לא תראו אותי יותר על הקווים"

אלי גוטמן מןחמד עוואד
אלי גוטמן מןחמד עוואד | ערן לוף

שלושה ימים לאחר שהודיע על פרישה מסיבות רפואיות, המאמן סיכם קריירה מפוארת: "זו טרגדיה, בכיתי כמו ילד. לא יודע מה אעשה, אבל גם לא אהיה מנהל מקצועי. החלום שלא הגשמתי? להביא אליפות למכבי חיפה"

(גודל טקסט)

שלושה ימים עברו ומכבי חיפה אפילו שיחקה מאז וניצחה בסכנין, אבל ההלם מפרישתו של אלי גוטמן עדיין קיים. כידוע, כחודש לאחר שמונה למאמן מכבי חיפה ואחרי שני משחקים בלבד על הקווים בירוק ,על אף שהגשים את חלומו, לדבריו, לאמן את מכבי חיפה, הוא נאלץ להודיע על פרישה מאימון עקב סיבות רפואיות.

היום אלי גוטמן התייצב למסיבת עיתונאים ולמעשה פרש רשמית לאחר שהדבר נעשה עד כה רק באמצעות הודעה מטעם מכבי חיפה. המאמן סיכם בקצרה 30 שנות קריירה ובעיקר חשף את התהליך שהביא בלית ברירה לפרישה מכדורגל, השיחות עם יעקב שחר, הבהיר כי ברצונו להישאר בתחום הכדורגל, אבל עדיין ללא ידיעה כיצד וגם שלל אפשרות שיקבל על עצמו תפקיד של מנהל מקצועי. כפי שפרסמנו הבוקר, במכבי חיפה הבהירו כי לא הייתה כוונה למנות אותו בתפקיד שונה לאחר פרישתו וגם הוא אישר את הדברים.

בפתיחת מסיבת העיתונאים אמר גוטמן: "גם הבמאי הכי יצירתי לא יכול היה לייצר סרט כזה, שאני מגשים חלום וסוגר מעגל על ידי חזרה למכבי חיפה. זו אמורה הייתה להיות מסיבת עיתונאים לקראת קריית שמונה, אבל אני מודיע בצער רב שלא תראו אותי יותר כמאמן כדורגל על הקווים. הכל מטעמים בריאותיים. אני עדיין לא מעכל שאני צריך לסכם קריירת אימון, כי רק לפני תקופה כל כך קצרה הרגשתי בשיא – כשהגעתי למכבי חיפה לפני שלושה שבועות במלוא התשוקה והאנרגיה. אני רוצה להתנצל אם מישהו נפגע במסע הארוך שלי כמאמן. אני שלם עם הקריירה שלי כמאמן, בכל תחנה ותחנה. למדתי גם מהכישלונות ולמאמנים הצעירים אני אומר ללכת עם הלב".


גוטמן פורץ בבכי ומודיע על פרישה (ערן לוף)


ההחלטה לפרוש:
"זו טרגדיה אישית שלי. אני עוד לא יודע מה אעשה בהמשך, כי יש לי ניסיון שארצה להעביר הלאה אבל כרגע אני צריך לעכל את הסיטואציה הקשה. אני רוצה להודות לכולם, מהבעלים ועד האוהדים, על שחלקנו רגעים של אושר. האוהדים הניפו אותי על הרגליים וקיללו אותי ואתם החוויה האמיתית במשחק. אני גם יודע כמה אוהדי מכבי חיפה רצו שאגיע ותמכו ואני יכול להבטיח לכם שיהיו לכם עוד ימים יפים".

הקשר עם מכבי חיפה: "עזבתי מסיבות בריאותיות שלצערי לא תלויות בי, אבל אני פה ומרגיש חלק ממכבי חיפה. לא נטשתי, אני בקשר אישי יום-יום כדי לעזור במעט שאני יכול לצוות ולשחקנים. ההחלטה שקיבלתי מאוד לא פשוטה. מכבי חיפה זו אימפריה גם אם הקבוצה במרכז הטבלה ואני בטוח שהיא תחזור לקדמת הבמה. בימים האחרונים, אחרי שהודענו את מה שהודענו, מהאחריות שלי והמחויבות שלי למועדון ישבתי עם איתי, הצוות והשחקנים ועזרתי להכין את הקבוצה למשחק נגד סכנין. כך אעשה גם לקראת שבת. לעמוד על הקווים? זה פרק שתם ונשלם".

הבעיות הרפואיות: "ביום ראשון בלילה הרגשתי לא טוב. אשתי התקשרה לחברה שלה שעובדת במיון, הרגשתי סחרחורות ואת החזה וירדנו לבית החולים כרמל. מדדו לי לחץ דם ועשו לי א.ק.ג והיו תוצאות לא טובות. הרופא לא היה מרוצה בלשון המעטה מהבדיקות. לאחר מספר שעות הגעתי הביתה, הלכתי לישון וכשהתעוררתי מדדתי לחץ דם – והמדדים לא היו טובים. התקשרתי לקרדיולוג שלי והוא הזמין אותי אליו. יעקב שחר ואשתי היחידים שידעו על כך. נבדקתי פעם נוספת, הרופא לא אהב את התוצאות ואמר לי שהכל נובע מלחץ. נפגשתי עם יענקל'ה בארבע עיניים והראיתי לו את מה שהקרדיולוג כתב לי, וזהו. את ההודעה כולכם קיבלתם והיום אני עושה זאת בצורה מסודרת".

אם החלום לשוב למכבי חיפה גבר על המציאות בה הוא חי: "אני כמעט כל בוקר מודד לחץ דם וברוך השם הכל היה בסדר. זו אזהרה בלי תמרורי אזהרה. בימים הראשונים שלי הייתי בא הביתה ואומר שאני מרגיש שחזרתי לגיל 40, נהניתי, הייתי מגיע לכפר גלים ראשון ויוצא אחרון – נתנו לי מפתחות כדי לנעול את המקום כשצריך. מבחינתי המחלה הגיעה שוב בעיתוי הכי לא נכון. יענקל'ה שאל אותי לפני אם אני בריא ועניתי לו שכן, כי כך הרגשתי".


"פרק האימון תם ונשלם". גוטמן נפרד (ערן לוף)

האם הלחץ במכבי חיפה גדול יותר מאשר במקומות אחרים בהם היה: "כשהגעתי למכבי חיפה ראיתי לנגד עיניי להצעיד את הקבוצה לאירופה ולהכין לעונה הבאה קבוצה שתתמודד על האליפות. אם אתה לא חולם בגדול, אתה לא מגיע. גם בשביל להיות מנהל מקצועי צריך לשבת באצטדיון, אז לא אעשה זאת".

הפגישה עם יעקב שחר: "בכיתי כמו ילד, אתם ראיתם את הסרטון שמכבי חיפה הכינה. נפרדתי מאהבת חיי, מהדבר שאני הכי טוב בו ולא אוכל לעשות אותו יותר אחרי 30 שנה. לכן הגדרתי את זה כטרגדיה אישית. מכבי חיפה לא הציעה לי לקחת תפקיד אחר".

הרגע הגדול בקריירה: "אני לא יכול לומר, אבל הרגע הכי עצוב קורה עכשיו כי אני עוזב דבר נפלא שאני אוהב. רגעים גדולים היו הרבה, החל מתפקיד עוזר המאמן שלקח דאבל עם מכבי חיפה. היו אליפויות, ליגה אירופית, ליגת אלופות, נבחרת וגם קשיים רבים. אלה דברים שאני מאחל לכל מאמן".


הגשים את החלומות, למעט אליפות כמאמן מכבי חיפה (Gettyimages)

אם היה מעדיף לוותר על ההגעה במכבי חיפה: "חלמתי על זה כל כך הרבה שנים, איך אפשר להצטער? כשעזבתי את מכבי חיפה בתחילת דרכי כעוזר מאמן חלמתי לחזור. לכן זו טרגדיה. הגשמתי את כל חלומותיי חוץ מאחד – להביא אליפות למכבי חיפה. הייתי במועדון 23 ימים ונתתי את הלב והנשמה עבור מכבי חיפה".

עד מתי יסייע למכבי חיפה: "היום הייתי באימון דיברתי עם השחקנים, זורק מילה פה ומילה שם ואם הייתי מרגיש שזה לא עושה להם טוב לא הייתי מגיע. גם לי זה עושה טוב ומרגיע אותי לעזור להם, אבל כל היתר זה איתי והשחקנים שיצטרכו בשבת עם אסטרטגיה נכונה כדי לנצח. אני מגיע לאימונים כי זה חלק מהאופי שלי וזה מה שהרגשתי לנכון לעשות. בשבת יסתיים המשחק נגד קריית שמונה ויעקב, עוזי, אסף והצוות יקבלו את ההחלטות שלהם להמשך הדרך של מכבי חיפה".


קריירה מפוארת הסתיימה. גוטמן בניצחון האחרון כמאמן (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי