באטוקיו במסר למכבי ת"א: אין הסדר כספי בינואר? אני נשאר

יונתן כהן
יונתן כהן | אריאל שלום

מאמן מכבי ת"א החמיא לחלוץ ב-1:3 על בני יהודה שהתרגש בעצמו: "כשאבא כבש בדרבי עוד לא נולדתי, שמח שאומרים שזה דומה". צפו בתקציר המשחק

(גודל טקסט)

חלון ההעברות של ינואר ייפתח בעוד כחודש, ובמכבי תל אביב כבר יודעים שיהיו שינויים בסגל הקבוצה. המועדון הודיע לאחרונה על החתמתו של הקשר הסרבי אורוש ניקוליץ' וחלוץ זר נוסף אמור לנחות בקבוצה. מי שאמור לפנות את מקומו הוא הקשר הארגנטינאי/איטלקי כריסטיאן באטוקיו. בימים האחרונים הבהירו יונתן כהן, ארון שוינפלד, מתן חוזז ורוסלן ברסקי כי הם רוצים להמשיך להיאבק על מקומם ואינם רוצים לעבור בינואר בהשאלה. חוזז ועדן קארצב יושאלו לקבוצות בישראל. את חוזז רוצות עירוני קריית שמונה, בית"ר ירושלים והפועל חיפה, ובקארצב מעוניינות מ.ס. אשדוד והפועל רעננה.


בשבוע שעבר הוזמן באטוקיו לשיחה אצל ראשי מכבי תל אביב, שבה נאמר לו כי הוא לא נכלל בתוכניות המקצועיות של הצוות המקצועי ועליו לחפש מועדון שיקלוט אותו. המהלך לא פשוט מבחינת הקשר, שסיים הליך החלמה מניתוח ברצועה הצולבת של רגלו וסיים את הליך השיקום בקריית שלום לקראת חזרה לכר הדשא.  בשיחות עם סביבתו סיפר באטוקיו כי אינו מתכוון בשלב זה לעבור למועדון אחר, שהוא  רוצה להמשיך במכבי תל אביב. באטוקיו אמר: "יש לי חוזה גם לעונה הבאה ואין עכשיו מועדון שייקח זאת על עצמו. אם מכבי תל אביב ישלמו לי את החוזה של העונה הבאה, ברור שלא אמשיך, נראה איך הדברים יתפתחו בינואר".


עד שלא יושלם מהלך הפרידה, לא תוכל מכבי לרשום שחקן זר נוסף. באטוקיו יתקשה לקבל חוזה בכל מועדון בשל העובדה שאינו משחק כבר חודשים רבים ולא קיבל במה להוכיח כי החלים מהפציעה ויכול לשחק את שלהי העונה תחת חוזה לעונה וחצי לפחות. הקפאת כרטיס שחקן מחייבת תשלום מלא של שכרו על פי החוזה ולכן אם אכן באטוקיו ומכבי תל אביב לא ימצאו מועדון חלופי בינואר, נראה כי הצדדים יגיעו להסכם פרדה כספי שיאפשר החתמת שחקן אחר.


"גול בסגנון יונתן כהן" 
 


ובחזרה למשחק אתמול: מכבי תל אביב עלתה על הדרך הנכונה להשיב את כתר האליפות מבירת הנגב לקריית שלום, אחרי ניצחון 1:3 על בני יהודה אמש (שבת). מכבי תל אביב סיימה את הסיבוב הראשון בפער של 11 נקודות על סגנית המוליכה בני יהודה, ופער בן 14 נקודות על האלופה הפועל באר שבע. כבר בחדר ההלבשה שמעו השחקנים על תוצאת התיקו 1:1 של הפועל באר שבע נגד בני סכנין, אבל כולם התעלמו ולא התעניינו בכלום חוץ מאשר במשחק שלפניהם.


המאמן ולדימיר איביץ' נותר רגוע והבהיר כי אין שום הכרזה על אליפות והכל תלוי במכבי תל אביב בדרך למטרה המוכרת. הסרבי נשאל אם הגול של יונתן כהן הוא שער בנוסח של ליאו מסי או של כריסטיאנו רונאלדו והבהיר: "זה גול בסגנון יונתן כהן, גול מעולה. ההרכב שעולה בכל משחק אינו סוד, אני מדבר, מסביר ומכוון ולכל השחקנים מגיע לשחק כי הם עובדים קשה. הם רציניים ורוצים להמשיך לעבוד קשה ובמצב כזה בטבלה זה נורמלי והכל תלוי רק בנו. צריכים להמשיך להיות רציניים ולתת את הכל באימונים ובמשחקים".


לאחר שבועות ארוכים ביציע או בקצה הספסל, קיבל אתמול יונתן כהן את חולצת ההרכב הפותח וכבש שני שערים, כשהשער שקבע 1:3 עשוי בהחלט להיות אחד המועמדים הבכירים לזכייה בשער העונה. לוותיקים שבין חובבי הכדורגל, יונתן הוא בנו של קשר מכבי תל אביב בעבר מיקי כהן, ששיחק בקבוצה בשנות ה-80 ושערו בגמר גביע המדינה ב –1987 חרוט היטב בזיכרון.


יונתן כהן אמר: "כשאבא כבש את השער בדרבי עדיין לא נולדתי, אבל ראיתי אותו הרבה פעמים בווידאו ואני שמח שאומרים שהגול שלי מזכיר את זה של אבא. את הגול של מושיקו לוגסי לפני מספר שנים נגד בני יהודה ראיתי מהיציע ובזווית אחרת. אני שמח על השערים שכבשתי ולא חגגתי כי שיחקתי שנתיים בשכונה והם נתנו לי לשחק לראשונה בליגת העל ואני לא שוכח זאת".



יונתן כהן. לא שכח לבני יהודה את ההזדמנות בליגת העל (אריאל שלום)


על העובדה שלא שיחק תקופה ארוכה ולפתע הוזעק להרכב הפותח אמר כהן: "נכון שלא שיחקתי תקופה ארוכה, אבל הייתי מוכן בראש לקריאה לשחק. השחקנים בקבוצה עודדו אותי ואני מודה להם. יש לנו מאמן מצוין כמו איביץ' וצוות מקצועי שמחזיק אותנו קצר וכולנו מוכנים וחדים לקריאה לעלות למגרש. לא זכינו עדיין באליפות למרות הפער הגדול, אנחנו ממוקדים בעצמנו ולא בקבוצות אחרות".




לא מתכוון לעזוב כל כך מהר. כריסטיאן באטוקיו (דני מרון)


במחזור הבא הראשון של הסיבוב השני תצא מכבי תל אביב למשחק חוץ באצטדיון סמי עופר נגד מכבי חיפה. מהמשחק ייעדרו בשל פציעות אייל גולסה, איתן טיבי, דן גלזר ואופיר דוידזאדה שלא היו אתמול בסגל. בסיום המשחק הניפו השחקנים על המגרש את הקפטן שרן ייני שחגג את יום הולדתו ה – 32. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי