הסיבוב הצהוב-כתום: מכבי תל אביב טסה, בני יהודה משמחת

ירדן שועה, דור פרץ
ירדן שועה, דור פרץ | אריאל שלום

משחק העונה הדגיש למה איביץ' הוא אחד המאמנים הטובים שנחתו כאן. מנגד, הקבוצה של אבוקסיס מסכמת סיבוב אדיר שבו הבליטה צעירים, קידמה שחקנים תקועים ופגעה בול בזרים. אורי אוזן מנתח

(גודל טקסט)

המחזור שנעל את הסיבוב הראשון סידר לנו מפגש בין הפתעת העונה וסגנית המוליכה לבין הקבוצה מספר 1 בליגה. דרבי תל אביבי קטן-גדול.
בני יהודה החלה את העונה בגמגום בגלל בנייה מאוחרת של הסגל, עם שלוש  נקודות בלבד בארבעת מחזורי הפתיחה, אולם בהמשך האיצה לקצב צבירת נקודות של מועמדת לאליפות, עם 19 נקודות מ-24 בשמונת המחזורים הבאים.

אתמול, נגד מכבי ת"א, היא עלתה בהרכב ובמערך הקבועים שלה, 5:3:2, עם חיסרון אחד בולט בעמדת השוער, כששאבי פותח במקום זובאס הפצוע. בחוד ההתקפה פתחו שני אקסים של מחלקת הנוער של מכבי, שועה וצ'יבוטה, שמאיימים העונה על כל הגנות הליגה והבקיעו עד כה יחד 14 שערים.

מכבי ת"א הגיעה למשחק בלתי מנוצחת, בפער של 8 נקודות בפסגה. למרות זאת, ולדימיר איביץ' לא פתח במערך הקבוע שלו העונה, 4:3:3, אלא החליט לשנות ולהתאים את עצמו ליריבה. איביץ' ידע שבני יהודה משחקת נמוך, משאירה את שני החלוצים שלה ליד בלמי היריבה וברגע שהיא חוטפת את הכדור היא יוצאת מהר למעברים, כשהיא מנצלת את יכולת קבלת הכדור וראיית המשחק של שועה והמהירות של צ'יבוטה.

איביץ' גם לא הסתפק בכך: על אף שז'איר כשיר ויושב על הספסל, החליט איביץ' לפתוח עם סאבוריט כבלם שמאלי משתי סיבות. הראשונה, יכולת הנעת הכדור של סאבוריט מצד שמאל של קו ההגנה. והשניה (אולי ספקולטיבית משהו), הרצון להפתיע את אבוקסיס ולא לאפשר לא להכין את הקבוצה למערך השונה לפני פתיחת המשחק. כולם היו בטוחים שמכבי תעלה למשחק ב-4:3:3 עם כהן ואצילי בכנפיים, בעוד שלמעשה מכבי פתחה עם כהן כמגן-כנף בצד שמאל ואצילי כחלוץ שני, לצידו של שכטר.

הפתיחה הייתה נפלאה מבחינת המוליכה. בני יהודה הופתעה מהמערך של איביץ', מה שהביא לשליטה מוחלטת של הכחולים ושני שערים תוך 16 דקות, שהיממו את הכתומים. שער אחד שהגיע ישירות מהמערך החדש של איביץ', כשמגן בישל למג. השער השני נבע מחוסר תאום וחוסר תקשורת בין קוויאר לשאבי.


איביץ'. הפתיע את בני יהודה (אריאל שלום)

אבוקסיס הגיב לאחר 20 דקות, כששינה את מבנה הקישור כדי להתאים אותו למכבי ת"א. בנוסף לכך, אבוקסיס הזיז את צ'יבוטה שמאלה. בני יהודה החלה להיכנס למשחק ואלמלא הדיפה נהדרת של ראיקוביץ' מנגיחה של צ'יבוטה, היא הייתה יורדת להפסקה בפיגור של שער אחד בלבד.

בני יהודה פתחה טוב את המחצית השנייה, לחצה גבוה, העלתה רמת אגרסיביות, לא אפשרה למכבי ת"א להניע את הכדור ולשלוט במשחק ובאה על שכרה עם שער מצמק יפה של המגן שלה, שי קונסטנטין, שגבר על סאבוריט וכבש. השער הרים את קצב המשחק, בני יהודה המשיכה לדחוף קדימה ונתנה שטחים לשחקני ההתקפה הכחולים, שכמעט כבשו מרגלי אצילי.

ואז הגיע הדקה ה-70, שבה קיבלנו את אחד משערי העונה. יונתן כהן, שלא שיחק מאז הדרבי בתחילת חודש אוקטובר, קיבל כדור בפינת הרחבה, כדרר למרכז וברגל ימין הפחות דומיננטית שלו (קשה להגיד רגל חלשה על רגל שמוציאה בעיטה כזו), שחרר כדור אדיר אל החיבורים בצד הנגדי. שער שראוי לקבוע את התוצאה הסופית של משחק העונה.


כהן. אחראי לאחד משערי העונה (אריאל שלום)

איביץ' שוב הוכיח למה הוא אחד המאמנים הטובים ביותר שנחתו כאן. הוא מרגיש את השחקנים שלו ושומר את כולם חמים ומוכנים לפעולה, מכין את קבוצתו בשלמות ליריבות, מגיב לפני ותוך כדי משחק ומציג קבוצה מאומנת לעילא ולעילא. מכבי ת"א תחתיו עלתה על הדרך הבטוחה להיות אחת האלופות הדומיננטיות אי פעם בכדורגל שלנו.

מנגד, בני יהודה, יכולה להיות גאה בעצמה גם על המשחק הזה, שבו הפסידה. הכתומים והמאמן שלהם, יוסי אבוקסיס, מסכמים סיבוב ראשון נפלא שבו הראו כדורגל שמח עם שחקנים צעירים בולטים (שועה, צ'יבוטה, קונסטנטין), שחקנים שהתקדמו מליגות נמוכות (אשכנזי, חזיזה ואתמול גם שאבי) וזרים איכותיים (זובאס וסורו הנפלא). אם ימשיכו ככה, גם המשחק שיסגור את הליגה הסדירה יהיה בין שתי המוליכות.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי