רפואה: "אם הייתי רוצה, הייתי מאמן הפועל תל אביב"

קובי רפואה
קובי רפואה | לירון מולדובן

מאמן האדומים עד לפני שבועיים דיבר בתוכנית הספורט של 103FM: "דמארי יבקיע מעל 10 שערים העונה". וגם: מה אופיר חיים צריך לעשות, בחירת השחקנים, ההחמצות של דמארי, צירוף קאיו והאפשרות שיחזור. ראיון

(גודל טקסט)
לפני כשבועיים פוטר קובי רפואה מהפועל תל אביב בעקבות תוצאות מאכזבות שכללו בין השאר תוצאות תיקו מאופסות בזו אחר זו וחמישה שערי זכות בלבד ב-11 משחקים, והערב (שני), שעה קלה לפני משחק הקבוצה מול בית"ר ירושלים בקרב בין שתי האחרונות בטבלה, הוא התראיין בתכנית הספורט ב-103FM.


רפואה פתח את דבריו והתייחס למשחק הערב: "אני מסכים שהפועל נראית יותר קבוצה מבית"ר, אבל זה משחק בין שני מועדונים גדולים, זו אולי היריבות הכי גדולה בארץ. למרות שהן בתחתית, זה משחק גדול. הפועל נראית יותר טוב, אבל הכל פתוח, גם בית"ר יכולה להתפוצץ".


מה אופיר חיים צריך לעשות: "כשאתה בא למשחק כזה, אין הרבה מה להגיד. שחקנים יודעים שיש יריבות גדולה בין המועדונים. אם אתה צריך להכניס מוטיבציה במשחק כזה, חבל לנו על הזמן. כולם מתעסקים בזה, התקשורת והקהל, לא צריך להגיד כלום. הפועל ת"א צריכה להמשיך לשחק כמו שהיא משחקת. משחק ההגנה שלה מצוין, בין הטובים בליגה. גם הקישור והמגנים צריכים ליזום בחלק הקדמי, זה לא רק החלוצים. אני בטוח שבסוף זה יתפוצץ".



"אין הרבה מה להגיד לשחקנים לפני משחק כזה" (דני מרון)


מה לא עובד בהפועל תל אביב: "בסופו של דבר תמיד המאמן אשם, הוא צריך להביא תוצאות. אתם רואים שהקבוצה משחקת טוב גם בשני המשחקים מאז שאני לא שם. היא יוזמת, משחקת התקפי וטוב. חוסר מזל, אני כבר לא יודע, אין לי את המילה המתאימה. כנראה שזה אולי מעבר לזה, אבל הפועל תל אביב היא קבוצת כדורגל טובה".


בחירת שחקנים: "יש לחץ עצום בהפועל תל אביב. זה מועדון ענק עם דרישות, קהל ולחץ. לא כל שחקן שטוב בקבוצה אחרת יכול לשחק בהפועל, המעמד הוא שונה ומצפים להרבה יותר. ניסיתי להוריד לחץ ולהקרין לשחקנים ביטחון. פה ושם ניסו להפריע, תמיד בעלים מביעים דעה, אבל אף אחד לא הצליח להפריע".


משחק ההתקפה: "עם עובדות אי אפשר להתווכח. כשאתה רואה משחקים של הקבוצה ועומר דמארי עומד בדקה ה-85 מול השוער במצב של 200 אחוז והכדור יוצא החוצה, אז זה לא שלא מסוגלים או לא משחקים. הפועל מגיעה לכמות מצבים יפה של גולים בטוחים בכל משחק".


כושרו הירוד של דמארי: "זה לא פייר. יש הרבה לחץ, כולם מצפים ממנו וזה לא רק הוא, גם אחרים צריכים להבקיע. דמארי, עאבד, זיקרי, עגייב – אתה תבחר בהם על פני שחקנים של רעננה וקבוצות בסדר גודל הזה. אני מכיר את דמארי מגיל שמונה, אני לא חושב שהכדורגל נגמר לו. אתה רואה את היכולות ואת הכדורגל שלו באימונים ואתה מבין שהוא שחקן גדול. אולי הוא בתקופה לא טובה, אבל הוא יסיים את העונה עם יותר מעשרה שערים. בבנייה שלי הייתי בטוח שאני אחזיר אותו לחיים כמו שבית"ר עשתה לשכטר שהגיע ממכבי חיפה אחרי שגמרו לו כבר את הקריירה".



"דמארי יבקיע יותר מעשרה שערים העונה" (אודי ציטיאט)


צירוף קאיו: "זה היה בדקה ה-90. זה היה או שאתה מביא אותו או שאתה לא מביא אף אחד. אם יש לך קאיו בסכום זעום או כלום, אתה מביא או לא? מכבי חיפה משלמת 90 אחוז מהמשכורת שלו".


סיום דרכו בהפועל תל אביב: "אם הייתי רוצה, הייתי ממשיך בהפועל תל אביב. זה הכל."


עתידו: "לחזור כבר העונה לליגת העל? לא יודע, דברים נזילים אצלנו. אני נח כרגע ובכדורגל אי אפשר לדעת מה יהיה. אני במקום אחר מזה שהייתי בו לפני ארבע או חמש שנים".


עבודה בהתאחדות לכדורגל: "כל דבר הוא אפשרי מבחינתי. שיחות גישוש? לא היו. אני רוצה, לא אומר שלא, אבל דברים יכולים להשתנות בכדורגל כל רגע מבחינת מאמנים. מה שאני רוצה לא תמיד קורה".

 


רפואה. "לא תמיד קורה מה שאני רוצה" (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי