צפו בתקציר: ניצחון רביעי ברצף למכבי חיפה ובלבול, 1:2 על פ"ת

שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים | עדי אבישי

הירוקים נראו נהדר ולמרות שספגו לראשונה תחת המאמן החדש מנגיחה של סיבוק (66), קבעו את הרצף הארוך ביותר שלהם מאז תחילת 2016 והתייצבו בפלייאוף העליון. סלליך (47) ורוקאביצה (53) כבשו, אלישע לוי בדרך החוצה

(גודל טקסט)

האם זה כל מה שמכבי חיפה היתה צריכה? מאמן מקומי שכבר עבר בקבוצה בכל הכאוס הזה של שבע השנים האחרונות ולא ממש קיבל הזדמנות? כי על פי השבועות הראשונים שלו בתפקיד, מרקו בלבול מתאים למכבי חיפה כמו כפפה ליד של חיימוב. הירוקים השיגו הערב (שבת) ניצחון שלישי ברציפות בליגה ורביעי בכל המסגרות עם 1:2 על מכבי פתח תקווה, שבעצמה עושה את הכיוון ההפוך.

כבר מהפתיחה היה ברור שהשחקנים של בלבול נחושים להשיג את הניצחון הזה. הם החזיקו בכדור, שלטו ותקפו לאורך כל המחצית הראשונה, שגם אם הסתיימה ללא שערים היתה אופטימית והראתה שיש חומר לעבוד איתו. וזה השתקף תוך שתי דקות מפתיחת המחצית השנייה, כשווייסמן וסלליך העבירו דאבל פס שהסתיים בבעיטה קטנה אך מוצלחת של האחרון. שש דקות חלפו, ורוקאביצה כבש את שערו השלישי ברציפות עם בעיטה חופשית מסובבת נהדרת מזווית קשה, שולח את בלבול להירגע על הספסל.

המאמן חזר לעמוד קצת בדקה ה-66, כשסיבוק נגח פנימה שער מצמק, אבל זה לא הספיק למכבי פתח תקווה החלשה כדי לחזור למשחק. הקבוצה של אלישע לוי, שלא ניצחה בליגה כבר קרוב לחודשיים, רחוקה מלהראות את ההתלהבות אותה הראתה בתחילת העונה ומעמדו של אלישע לוי, שהיה יציב עד לא מזמן וזכה לתמיכה מכל הכיוונים, מתנדנד יותר ויותר.

מהעבר השני, מכבי חיפה כבר חשבה שהיא יוצאת מהבוץ מספר פעמים העונה אבל הפעם נראה שזה באמת זה. אחרי הכל, כמעט שלוש שנים עברו מאז הפעם האחרונה שהיא צירפה שלושה ניצחונות ליגה אחד אחרי השני, ואת העונה ההיא היא סיימה עם כרטיס לאירופה. כרגע היא חמישית בטבלה, במרחק נקודה בלבד מבני יהודה שבמקום השני (ועם משחק חסר) ועם הרבה, הרבה אופטימיות להמשך. בשבוע הבא מחכה לה ביקור אצל האלופה בטרנר, למבחן האמיתי הראשון של בלבול.

אוהדי מכבי חיפה. למרות התוצאות, המחאה ממשיכה (עדי אבישי)
אוהדי מכבי חיפה. למרות התוצאות, המחאה ממשיכה (עדי אבישי)

הרכבים
מכבי פתח תקווה: יוסי גינזבורג, עודד אלקיים, תומאש סיבוק, עומר דנינו, ז'והאן מרסיאל (תאי בריבו 56), גל שיש, איתי טאקו (לירן רוטמן 71), רומאריו פירס (תומר בנבנישתי 83), גידי קאניוק, מנור סולומון, לידור כהן.

מכבי חיפה: גיא חיימוב, ארנסט מאבוקה, עופרי ארד, עאיד חבשי, אטיין ריינן, רז מאיר, נטע לביא, ג'ורג' מנדג'ק, סינטיהו סלליך (אופיר מזרחי 82), ניקיטה רוקאביצה (אליסון דוס סנטוס 92), שון וייסמן (שלומי אזולאי 63).

מהלך המשחק
דקה 1: השופט אוראל גרינפלד הוציא את המשחק לדרך לעיני 4,500 איש באצטדיון המושבה.

דקה 13: סלליך פרץ קדימה במהירות והגיע לכדור עומק, שולח את המסירה למרכז אל וייסמן שבעט חלש לידיים של גינזבורג.

רוקאביצה. גם ההזדמנויות שחלוצי חיפה מגיעים אליהם מסתיימות בחוסר מזל (עדי אבישי)
רוקאביצה. גם ההזדמנויות שחלוצי חיפה מגיעים אליהם מסתיימות בחוסר מזל (עדי אבישי)

דקה 15: רוקאביצה עשה תנועה יפה וחתך למרכז, משם בעט חזק אבל לא מדויק.

דקה 44: דקות לחץ של שחקני מכבי חיפה, אבל מתוך הצפיפות ברחבה אף אחד לא מצליח לבעוט לשער.

דקה 47, מכבי חיפה עולה ל-0:1: הנה השער! התקפה למופת של סנטיהו סלליך, שמסר לוייסמן וקיבל ממנו בנגיעה לפני ששלח כדור שטוח ישירות לרשת.

סלליך חוגג. שער שני העונה לקשר (עדי אבישי)
סלליך חוגג. שער שני העונה לקשר (עדי אבישי)

דקה 53, 0:2: רוקאביצה קיבל כדור ליד הרחבה והוכשל, השופט הורה על בעיטה חופשית אותה שלח האוסטרלי לשער של גינזבורג בלי קושי.

דקה 66, 1:2: תומאש סיבוק התרומם נהדר לכדור קרן של קאניוק ונגח פנימה, חיימוב לא יכול היה לעשות דבר.

דקה 91: לידור כהן קיבל הזדמנות נדירה עם בעיטה חופשית ממרחק טוב, אבל בעט מעל לשער.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי