יניב קטן לקח ללב: "ירדן שועה ירק בפרצוף של יענקל'ה שחר"

ירדן שועה
ירדן שועה | מאור אלקסלסי

אחד הסמלים הגדולים בתולדות מכבי חיפה התייחס בתוכנית הרדיו שלו להדחתו של הכוכב מהסגל: "אחרי הפסד למכבי ת"א ולפני משחק נגד נתניה אתה יוצא לבלות? זה לא הגיוני. הילד הזה משקר לעצמו"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)
בתוכנית הספורט "קטן ב-14:00" ברדיו חיפה התייחס היום (רביעי) המנחה יניב קטן לסערת ירדן שועה, שהודח מוקדם יותר היום (רביעי) מסגל מכבי חיפה למשחק נגד מכבי נתניה (20:10, ישיר בספורט1) לאחר שנצפה מבלה בשעת לילה מאוחרת במסעדה בתל אביב.


קטן, אחד הסמלים הגדולים בתולדות מכבי חיפה, לא הסתיר את אכזבתו משועה: "בגיל תשע הגעתי למכבי חיפה ויש אבני יסוד: יומיים או שלושה לפני משחק כדורגל, אתה לא יוצא לבלות. אני באופן אישי לא הייתי יוצא לבלות. ועוד אחרי שאתה מפסיד למכבי תל אביב שזה לא עוד משחק וביום רביעי יש לך את מכבי נתניה? זה לא הגיוני. זה א' ב'. אין דבר כזה שכדורגלן יוצא לבלות לפני משחק. אני בחיים לא יצאתי מהבית.


"התאכזבתי מאוד מהנושא הזה, כי מידי יום אני יושב פה ומדבר על ירדן שועה ואומר שאני חושב שהוא צריך לשחק. התאכזבתי באופן אישי. יש דברים שהם מעבר לבעיטה בכדור או זריקת בקבוק, איפה האחריות שלך לקבוצה ולאוהדים? יש הערב משחק מול מכבי נתניה. אם בלבול לא ישיג שלוש נקודות, אתם יודעים מה יהיה פה? ויכוחים ומריבות אני יכול לקבל, אבל דבר כזה? איפה זה קיים?

 



"פה ושם דברים יוצאים החוצה, זה נכון, אבל זה יותר עמוק. בתור אחד שהיה שנים בחדרי הלבשה, איפה האחריות שלך בתור שחקן שיענקל'ה שחר שם עליו כזה צ'ק? "לנקות את הראש לפני משחק" זה מושג שאני לא מכיר. אני מרגיש רע, אתם יודעים למה? כי אני מאוד רוצה שהילד הזה יצליח. שמתי את סל הביצים שלי עליו. זו לא כניסה באימון או בעיטה בבקבוק בעצבים במהלך משחק – זו יריקה בפרצוף של מכבי חיפה ובפרצוף של יענקל'ה שחר. אני יודע כמה מכבי חיפה מנסה לעזור לילד הזה. קח קצת אחריות. לא בא לי לשמוע עליו יותר – הוא ביאס אותי.


"שיחקתי עם הרבה שחקנים מטורפים בחיים שלי. אם בורח לך באימון, קורה. אבל האירוע הזה – לצאת לפני משחק – זה דבר שתוכנן מראש. גם אם לא היו מצלמים אותו וזה לא היה יוצא החוצה, הוא משקר לעצמו וזה מפריע לי. הייתי בעצמי שחקן בעל פתיל קצר, אבל דברים כאלה הם בסיס של שחקן כדורגל. אתה לא יכול להפסיד למכבי תל אביב בשבת ואז לצאת ביום שלישי כשברביעי יש לך משחק כזה רגיש. אתה אמור לסחוב את הקבוצה על הכתפיים שלך. איפה אחריות שלו? אפילו טיפת אחריות אין לו. זה מאוד מאוד מאכזב אותי.


"אני מדבר לא מעט עם אנשי מכבי חיפה על הנושא הזה והם לא כועסים אלא לוקחים ללב. הם התבאסו. אנשים במועדון נתנו לו הכל. אני התבאסתי על הילד הזה מאוד. אני נילחם פה כל יום עליו. אני לא אוהב שיורקים לי בפרצוף. אני חושב שגם במכבי חיפה כבר לא יודעים מה לעשות. ממה שאני מבין ויודע, מאוד קשה לשנות את הטיפוס. זה הבן אדם. מכבי חיפה צריכה להבין שזו החבילה – או שרצים איתה כמו שהיא או שאומרים שלום. בלי לפגוע, יכול להיות שגם בבני יהודה היו דברים אבל שם זה לא יוצא החוצה כי זה הרבה פחות מעניין מאשר במכבי חיפה. כולם מדברים על לחבק אותו ורוצים לעזור לו והכל יפה, אבל אם הוא לא מחפש לעזור לעצמו, מה זה משנה? אני לא רואה ממנו אחוז אחד של השתדלות וזו יריקה בפרצוף", סיכם קטן


 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי