סיני: "אני נציג הבעלים", קלינגר: "מקווה שמצאתי בית חם"

ניר קלינגר, משה סיני
ניר קלינגר, משה סיני | עדי אבישי

במסיבת עיתונאים חגיגית, הציגה הפועל תל אביב את כוכב העבר שחזר: "כשקיבלתי את הסמכות לבחור מאמן, ניר היה הראשון שחשבתי עליו והוא הסמכות המקצועית". המאמן על עברו: "מכבי ת"א? 14 שנה אני לא שם"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)
עידן משה סיני והמאמן ניר קלינגר יצא לדרך רשמית. יממה לאחר שניסו אביטן פוטר וסיים את דרכו במועדון עם ניצחון אחד בודד ב-14 משחקים, מהם תשעה בליגת העל, השניים התייצבו היום (רביעי) למסיבת עיתונאים חגיגית במתחם חודורוב ולאחר מכן גם יעביר קלינגר את אימון הבכורה שלו באדום.


משה סיני, כידוע מכוכביה הגדולים של הפועל תל אביב ובעברו גם מאמן ומנג'ר/שחקן, עזב את המועדון בתחילת שנות ה-90 ובשנים האחרונות מעט נעלם מנוף הכדורגל הישראלי, אבל כעת מי שזכה לכינוי "מספר 7 לב אדום" יוביל את המערכת כנציגם של בעלי המועדון, כשתחתיו המאמן ושחקן העבר שהיה כל כך מזוהה עם מכבי תל אביב, ניר קלינגר שבעונה שעברה אימן את בית"ר ירושלים, במהלך העונה אף נעדר לכחודשיים לאחר שעבר צנתור, וכעת ינסה לשוב עם קבוצתו החדשה אפילו למאבקי הצמרת.


משה סיני פתח את דבריו: "המועדון הזה הוא בדם שלי, אני גדלתי במועדון הזה וחונכתי בו. אני מכיר את הבעלים מילדות. לא ארצה להיכנס למה שהיה בעבר, אבל ברגע שקיבלתי את הטלפון לא היססתי ולא דיברתי על כלום. מה שחשוב מבחינתי הוא לעזור לקבוצה לצאת מהמצב הזה ולתת לה את מה שהיא ראויה לו".


סיני הבהיר באשר לתפקידו: "אני לא מנהל מקצועי, אלא נציג הבעלים. הם הסמיכו אותי להיות מול ניר, שהוא הסמכות המקצועית והוא ינהל את העניינים בצורה שהוא רוצה ומבין מבחינה מקצועית. אני אקשר בינם לבינו. אנהל את זה מול ניר והם ינהלו את הפן הכלכלי. אני לא אחליט לגבי שחקנים, כל מה שקשור להרכב וצירוף שחקנים, זה לפי דרישתו של קלינגר ואעביר את הנתונים והרשמים שלי לבעלים ונקבל החלטות בתיאום איתם. הוא יביא את השחקנים, את הרשימות וכן הלאה. מה שלא נראה לי, אעביר את זה הלאה. הכל ייעשה בשיתוף פעולה מלא. אני אהיה מעורב, כמובן".



"שיתוף פעולה מלא, נקבל החלטות בתיאום" (עדי אבישי)


מצבה המקצועי של הקבוצה:
"יש לנו סבלנות ויהיה לניר את כל הגיבוי. אני גם הייתי מאמן ושחקן ואני יודע מה מרגיש מאמן. כל עוד זה יהיה בצורה מקסימלית למועדון, יהיה גיבוי. המועדון הוא הכי חשוב והוא מעל כולם. ברגע שהדברים יהיו לטובת המועדון, זה מה שיהיה. אני מאמין בניר, יש לו אישיות, הוא כריזמטי וישר. בחיים יש עליות וירידות, אבל ברגע שקיבלתי את הסמכות מהבעלים לקבל החלטה לגבי מאמן – ניר היה הראשון שחשבתי עליו".


המשחק מנגד מכבי חיפה: "לא רוצה להתייחס לזה, זה לא מכובד. ההפסד כאב גם לי. הגעתי למשחק אחרי שנים שלא הייתי, איך דברים משתנים רק הקדוש ברוך הוא יודע, כי למחרת הכל ישתנה. באתי בלי כוונות, אלא בתור אוהד שלא היה שנים ובא לתמוך. אני מאוד מעריך את הבעלים ולכן הגעתי".


המטרות החדשות: "אני תמיד אומר שקבוצה כמו הפועל תל אביב צריכה להיות בצמרת. היום אנחנו לא שם. נצטרך להתארגן, להסתדר ולעבוד בצורה טובה יותר. בגלל זה ניר פה, בשביל שקודם כל הפועל תל אביב תראה כמו קבוצה. אני משאיר לניר את כל האחריות ואת כל הגיבוי לעשות. כל עזרה וכל דבר שהוא ירצה, אני פה לרשות".




"משאיר לניר את האחריות ויש לו את כל הגיבוי לעשות". סיני וקלינגר (עדי אבישי)


יחס הקהל: "אני למדתי בחיים שאין קונצנזוס לגבי כלום. יש כאלה שבעד, קיבלתי 500 הודעות חיוביות ואהבה. מתאר לעצמי שיש כאלה שהם גם נגדי, זה לגיטימי וזה בסדר. אני מכיר את הנושא הזה והוא לא מפריע לי. אני מתייחס אך ורק לקבוצה ולגבי מה שצריך לעשות בה. תמיד היה בתוכי, יש כאלה אומרים שאני קור רוח, אבל זה בער לי תמיד. לכל דבר יש את הזמן שלו ודברים כולם בצורה טבעית. היו כמה הזדמנויות שהייתה צריך להיות פה, אבל זה לא היה נכון ואני שמח להיות פה עכשיו". 


חיזוק בינואר: "אני לא יודע מה אתם יודעים, מה שמבחינתנו חשוב זה המשחק בקריית שמונה. יש לנו שלושה ימים לעשות את המקסימום. כשיסתיים המשחק נראה מה הרשמים של ניר ומה הוא חושב לעשות ומה נצטרך לעשות קדימה ורק אז נקבל החלטות". 


ניר קלינגר התייצב מול המיקרופונים מיד לאחר מכן ואמר: "אני מתרגש, כי זה לא דבר רגיל גם בשביל אחד כמוני שכבר עבר הכל וראה הכל ואימן כמעט בכל הקבוצות הגדולות. אני מרגיש משהו אחר – אולי זה בגלל יריבויות העבר, אבל אני מרגיש שהגעתי למקום עם אנרגיה חזקה מאוד ואני מאוד מאוד שמח שחתמתי בהפועל. אם לומר את האמת, כל הדברים שמשה אמר, אני לא רוצה לחזור עליהם. שיתוף הפעולה ביני לבינו, אני שואף שיהיה כמה שנים טובות. אני רוצה למצוא בית חם ולהישאר בו, להיתקע בו ואני מקווה מאוד שנוכל לעשות את זה ביחד".



קלינגר. "שואף שיהיו לנו יחד כמה שנים טובות" (עדי אבישי)


לאן הוא מכוון: "הפנטזיות מתעוררות בשלבים מסוימים שלנו, זה לא הזמן להעיר אותן. כולנו מסתכלים על הטבלה ומבינים את המצב, אבל גם יש רצון ואופטימיות מבחינתי, מבחינת משה ומבחינת הבעלים. שוחחנו עם הצוות בצהריים, יש רצון להפוך את הפועל תל אביב למה שאני הכרתי בתקופות שאני שיחקתי. לא תמיד הכי מבריק, אבל לוחם ואני חושב שזה די דומה לאופי שלי ושאנחנו נוכל להתחבר. אני לא מוכר חלומות, אבל אני מרגיש שתהיה פה עבודה ונתינה המצב חייב להשתפר".


על מצב הסגל: "אני צריך ומחויב להאמין בכל שחקן שייכנס עוד מעט הנה. אלו השחקנים שנמצאים בהפועל תל אביב. אם היו טעויות או לא, נדע בסוף העונה. או בינואר לפחות. כרגע, יש לי אמונה בכולם והם ירגישו את זה ממני".


המשחק בקריית שמונה: "אני רוצה אפילו יותר לחדד  ואמרתי את זה גם לצוות – אחר כך יש פגרה ואנחנו מכוונים מטרה כבר אתמול משעות הערב רק על המשחק הזה. ברגע שסיכמנו, התחלנו לדבר על איך נגיע למשחק המאתגר בקריית שמונה ואנחנו רוצים להיות הכי הכי מוכנים שאשפר בשביל לנצח ולבוא עם אנרגיה טובה וביטחון. למרות מה שקרה ביום שני שהיה מאוד כואב והמחצית השנייה הייתה פחות טובה, נצטרך להרים את השחקנים ולצאת לפגרה ולהתחיל לתכנן קדימה. כרגע, ק"ש זו המשימה שלנו".


עוזר המאמן שלו: "צריך לכבד את המערכת, הצוות יישאר במלואו. נעבור את התקופה הזו עד ינואר, נראה איך הדברים עובדים. אם צריך לצרף עוד מישהו, נעשה את זה. לא תמיד זה עוזר, אבל אם נצטרך נעשה את זה. אם לא, אז לא".



"נעבור את התקופה עד ינואר ונראה איך דברים עובדים" (עדי אבישי)


הדמיון למה שהיה אשתקד עם בית"ר: "המצב מאוד דומה, לבית"ר היו חמש נקודות במחזור השמיני או התשיעי. המצב דומה ולכן אני אומר שזה לא סוף העולם. אין פה קטסטרופה מוחלטת. זה לא נראה הכי מרענן וכיפי לאוהדים, אבל זו המשימה מספר אחת – לשנות את התפיסה. כל שחקן שיעלה על המגרש יצטרך לעשות סוויץ' גדול מאוד בגישה, בלחימה ובנתניה. זה יקרה, אין לי ספק בכלל. מטרות? בואו נשים את זה כרגע בצד".


הזיהוי עם מכבי תל אביב: "אענה בכנות: כבר 14 שנה שאני לא במכבי תל אביב, עברתי כברת דרך ואולי 12 קבוצות מאז. בדרך כלל אני יודע מה אני אומר, אני חושב שזה קצת, אני מחפש את המילה, מיותר לדבר על זה. אני מתחייב לתת את כל נשמתי ולבי למקום שאני עובד בו וזה הפועל תל אביב. כך אני עושה בכל מקום ועל אחת כמה וכמה גם פה".


על אחמד עאבד: "אני מבין את השאלה, לצערי אני לא רוצה להתייחס לשמות של שחקנים כרגע. אני לא מתכוון לדבר על שחקנים באופן ספציפי. אני לא חושב שזה נכון ואדבר איתם בחדר על מה שיש לי לומר שלהם, אז כנ"ל גם לגבי אחמד עאבד".


כפי שפרסמנו הבוקר בספורט1, סיני וקלינגר מתכננים לבצע מספר שינויים בסגל ובין היתר הוזכר שמו של מאור בוזגלו, כמו גם של זרים ובכירים נוספים, כמי שעשויים לשלם את מחיר הכישלון עד כה אם לא יוכיחו את עצמם בחודש הקרוב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי