כפי שפורסם לראשונה בספורט1: ניסו אביטן פוטר מהפועל ת"א

ניסו אביטן
ניסו אביטן | דני מרון

כפי שנחשף הבוקר, המאמן קיבל את ההודעה לאחר שהעביר את אימון השחרור, על אף שהחזיק בחוזה עד 2021. פתיחת העונה החלשה, בה ניצח רק פעם אחת בכל המסגרות, לא הותירה ברירה. ניר קלינגר בין המועמדים

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

כבר שבועות שכיסאו של ניסו אביטן התנדנד בהפועל תל אביב והיום (שלישי), יממה לאחר ההפסד הדרמטי 2:1 למכבי חיפה זה הפך לרשמי. הנהלת המועדון החליטה על פרידה מהמאמן לאחר שיחות עמוק אל תוך הלילה, על אף שאביטן מחזיק בחוזה עד 2021 וכמובן שהנושא הכלכלי היה שיקול. אתמול הוא (אביטן) כבר נשמע אחרת בעמדת הראיונות. מתגונן וגם מעביר את הביקורת כלפי ההנהלה כשאמר בין היתר "לא אני החרבתי את הפועל תל אביב" וגם: "חלק מהשחקנים אני רציתי ואחרים כבר היו חתומים". 

אימון השחרור של הפועל תל אביב הבוקר נדחה במעט. המאמן התבקש להגיע ולהעביר את האימון ולאחר מכן להיכנס לשיחה עם בעלי המועדון ובה קיבל רשמית את הודעת הפיטורים. לספורט1 נודע כי איציק ניסנוב הציע למשה סיני, כוכב העבר של האדומים, את תפקיד המנהל המקצועי וזה פירט בפניו את דרישותיו אך עדיין לא הסכים – ראו ידיעה נפרדת.

ניר קלינגר, שלא הצליח להביא את בית"ר ירושלים לפלייאוף העליון בעונה שעברה, המועמד הבכיר לקבל את הג'וב בחודרוב וגורמים במועדון כבר שוחחו איתו. רק נציין כי הקהל האדום התנגד בעבר לראות את קלינגר על הקווים בשל היותו מזוהה עם מכבי תל אביב.  נציין כי האדומים רוצים ללמוד מהטעויות וצפויים להציע למאמן החדש חוזה עד תום העונה בלבד. שמות נוספים שהוזכרו הם אלי כהן השריף שהיה מועמד בעונה שעברה, מסאיי דגו שפוטר מעירוני קריית שמונה או שרון מימר וגם אפשרות של מינוי מאמן פחות מנוסה נלקח בחשבון. כרגע אין התקדמות עם אף אחד מהמועמדים.

ניסו אביטן. הרומן באדום נגמר מהר (מאור אלקסלסי)

כזכור, ניסו אביטן הגיע בקיץ להפועל תל אביב כהבטחה גדולה לאחר עונה מצוינת על הקווים של העולה החדשה הפועל חדרה אותה הוליך לפלייאוף עליון ולחצי גמר הגביע, אלא שמהר מאוד היו חריקות. האדומים סיימו במקום האחרון המאכזב בגביע הטוטו והצליחו לרשום ניצחון ליגה ראשון רק במחזור השביעי, כשגברו 1:2 על הפועל כפר סבא עם לא מעט מזל. זה היה ניצחונו היחיד של המאמן בחודרוב ב-14 משחקיו (כולל גביע הטוטו). 

אין ספק שיציבות היא לא המילה שמתארת את הפועל תל אביב, לא מאז הגיעו הניסנובים לקבוצה. מנחם קורצקי היה המאמן הראשון, שלא הצליח במשימה להשאיר את הקבוצה בליגה – והוא פוטר. מוטי איווניר קיבל את הקרדיט בליגה הלאומית אך הוחלף בקובי רפואה שהחזיר את הקבוצה לליגת העל אך פוטר. במקומו הגיע אופיר חיים לפרק זמן קצר של שבעה משחקים בלבד. רפואה לא הצליח להביא את הקבוצה לפלייאוף העליון ולאור חילוקי דעות עם ההנהלה נפרד מהקבוצה בקיץ.

משה סיני (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי