צפו בתקציר: שער דרמטי נתן לנתניה 1:2 בחוץ על הפועל כפר סבא

שחקני מכבי נתניה חוגגים
שחקני מכבי נתניה חוגגים | אריאל שלום

המשחק היה חלש 72 דקות, ואז הגיע רועי קהת ונתן ליהלומים יתרון. אפריאט הצעיר עלה מהספסל וקבע שוויון מהיר, אבל צליל נחמיה (85) העניק לדראפיץ' ניצחון אחרי שני הפסדים

(גודל טקסט)

למה לא כל משחק בליגת העל עשוי מ-20 הדקות האחרונות של מה שראינו היום (שבת) במושבה? 72 דקות ניסו מכבי נתניה והפועל כפר סבא לסכן את שער היריבה, כשלבסוף שלושה שערים מהירים נתנו ליהלומים ניצחון 1:2 חשוב, עצרו רצף של שני הפסדים כואבים עבור החבורה של דראפיץ' והותירו את אופיר חיים עמוק בתחתית.

המשחק עצמו היה חלש, כאמור, אם כי נתניה שלטה יותר והגיעה ליותר מצבים. בצ'יראי, מלמד וקניקובסקי, ובמחצית השנייה ניקו אולסק שחזר אחרי כמעט חודשיים, ניסו את כוחם בבעיטות לשער ונתקלו ביום טוב של איתמר ישראלי. בצד השני, גם אם בובקר טראורה ניסה להוביל משחק התקפי, שחקני כפ"ס היו עסוקים בעיקר בקריאות המכוערות שנהמו אוהדים מהיציע הנתנייתי לעברו של בנג'מין קוקו.

לבסוף, כשכבר דאגנו שהמשחק הולך לכיוון של עוד 0:0 קלאסי וחלש, ודווקא כשהגשם הפך למבול והפריע למשחק הרציף, הגיעו השערים. רועי קהת ניצל חוסר ריכוז בהגנה המארחת וקבע 1:1 בדקה ה-72, אבל שש דקות בלבד עברו ויהב אפריאט השווה משום מקום. החלוץ הצעיר, שהיה על המגרש פחות מ-10 דקות, החזיר את העולה החדשה לתמונה – אלא ששוב ההגנה חלמה ואיפשרה לצליל נחמיה לכבוש את שער הניצחון הדרמטי בדקה ה-85.

נתניה עלתה בעקבות הניצחון למקום החמישי, גם אם באופן זמני, אבל חשוב מכך – היא לא נקלעה לרצף הפסדים שהיה עשוי לגרום לזעזוע. בעיקר כיוון שבשבוע הבא היא מארחת את מכבי חיפה. כפר סבא, לעומת זאת, ספגה הפסד שלישי ברציפות ונותרה במקום ה-12, ונס ציונה ורעננה יוכלו לעקוף אותה בהמשך המחזור ולהוריד אותה מתחת לקו האדום.

אוהדי מכבי נתניה. קריאות גזעניות לעברו של בנג'מין קוקו (אריאל שלום)
אוהדי מכבי נתניה. קריאות גזעניות לעברו של בנג'מין קוקו (אריאל שלום)

הרכבים
הפועל כפר סבא: איתמר ישראלי, טום שלח, סודיק אטנדה, טל מכלוף, אביב סולומון, גרשון קופי, דן עזריה (יהב אפריאט 68), בן מיזן, אדריאן רוצ'ט, בובקר טראורה, בנג'מין קוקו.

מכבי נתניה: דני עמוס, כארם ג'אבר, דולב אזולאי, צליל נחמיה, ויקי כחלון, סתיו פיניש, אביב אברהם (ניקו אולסק 46), רועי קהת, גבי קניקובסקי, גיא מלמד (יונס מלדה 58), פאטוס בצ'יראי.

מהלך המשחק
נתניה פתחה טוב יותר בדקות הראשונות, וגיא מלמד היא קרוב להבקיע עם מהלך נהדר כשהקפיץ מעל שני בלמים, אך נגע ביד לפני שהספיק לבעוט. בדקה השמינית קיבלה כפר סבא את ההזדמנות הראשונה שלה, עם בעיטה חופשית יפה שהורחקה לקרן. 10 דקות עברו לפני ההתקפה הבאה, כשפאטוס בצ'יראי נכנס נפלא, קיבל כדור ומסר בעקב לאביב אברהם, אך הקשר לא היה מספיק מהיר וטל מכלוף הרחיק. המשחק נמשך, וגם כפר סבא ניסתה להגיע לרחבה ולסכן את השער של דני עמוס, אבל ללא הצלחה.

דני עמוס. נתניה כבשה רק שלושה שערים במשחקי חוץ העונה (אריאל שלום)
דני עמוס. כפר סבא לא הצליחה להעמיד אותו במבחן אמיתי בחצי השעה הראשונה (אריאל שלום)

בינתיים, מספר אוהדים מהיציע של נתניה החלו בנהמות וקריאות לעברו של בנג'מין קוקו. הכרוז הודיע כי המשחק עשוי להיעצר אם הקריאות יימשכו, בתקווה שהאחראים יחדלו. על המגרש, בדקה ה-28 בובקר טראורה ניסה בעיטה מרחוק שעמוס כמעט שמט, אך השתלט עליה מחדש. המשחק נרגע מעט, ונתניה החזיקה בכדור אך לא הצליחה להגיע למצב בעיטה – עד הדקה ה-41, אז קניקובסקי ניסה בעיטה מרחוק ופספס את החיבור בסנטימטרים.

לקראת המחצית השנייה החליטו דראפיץ' וברדה לרענן את השורות והכניסו את ניקו אולסק, לראשונה אחרי כמעט חודשיים. המחצית נפתחה עם נגיחה של רועי קהת, שהיתה חלשה מדי, ונתניה המשיכה בחיפושים אחרי פריצה בהגנת כפר סבא כדי לנסות להשיג שער. בצ'יראיי הסתובב ושלח בעיטה מסוכנת בדקה ה-56, אך איתמר ישראלי קלט את הכדור. המונטנגרי היה קרוב להבקיע פעם נוספת, כשאיתמר ישראלי הדף בעיטה חזקה של אולסק אל הקורה והריבאונד מצא אותו חופשי לחלוטין מול השער, אבל הוא בעט לידיים של השוער שרשם עוד הצלה נהדרת ומנע שער בטוח.

בדקה ה-72, סוף סוף, זה נכנס. לאחר בעיטה חלשה של אולסק רועי קהת לא היה בנבדל, הגיע לכדור בתוך הרחבה והמשיך לרשת. השופט התייעץ עם אנשי ה-VAR, ולבסוף אישר את השער וקבע 0:1 למכבי נתניה. אוהדי היהולמים חגגו ביציע, אבל שש דקות לאחר מכן הגיע יהב אפריאט הצעיר, שבכלל עלה מהספסל והיה פחות מ-10 דקות על המגרש, הגדים את צליל נחמיה וכבש מקרוב את ה-1:1.

יהב אפריאט. שער בכורה בליגה לצעיר המוכשר (אריאל שלום)
יהב אפריאט. שער בכורה בליגה לצעיר המוכשר (אריאל שלום)

המשחק, ש-70 הדקות הראשונות שלו היו משמימות לחלוטין, נפתח מחדש. בדקה ה-85 כדור עמוק הגיע לרחבה של כפר סבא, ועל הנגיחה השתלט צליל נחמיה שהסתובב ובעט פנימה, קובע 1:2 דרמטי ומעניק לדראפיץ' ניצחון חשוב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי